2019-03-24, 16:28
  #877
Medlem
FarbrorAgges avatar
Jag hoppas att Örjan Ramberg brinner i helvetet. Allra helst redan här och nu på jorden.
En medioker skådis och en rakt igenom värdelös människa. En nolla. Han bidrog i hög grad till Josefin Nilssons undergång.

Se dokumentären på svt play:

https://www.svtplay.se/video/2154918...for-den-jag-ar
Citera
2019-03-24, 16:31
  #878
Medlem
Josefin gjorde ju slut, precis som många andra, men han ville inte acceptera det, han blev kränkt och förföljde henne.
Citera
2019-03-24, 16:31
  #879
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Varför ger man egentligen på sig Dramaten? Det är väl Örjan, inte hans arbetsplats, som är skyldig (och dessutom har straffats)?

Det skulle ju vara ohyggligt märkligt om jag spöade min flickvän och när det kom ut så gav sig flocken på min arbetsgivare?!

Örjan Ramberg är anställd av en statlig teater som finns enbart därför att våra skattepengar finansierar den.

Örjan har sedan flera år tillbaka uppnått pensionsålder vilket gör att arbetsgivaren har gjort ett medvetet val att låta honom arbeta kvar.

Om Örjan hade varit yngre så hade man inte kunnat ställa krav på uppsägning såvida misshandel etc inte skett på arbetsplatsen.
Citera
2019-03-24, 16:35
  #880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Örjan Ramberg är anställd av en statlig teater som finns enbart därför att våra skattepengar finansierar den.

Örjan har sedan flera år tillbaka uppnått pensionsålder vilket gör att arbetsgivaren har gjort ett medvetet val att låta honom arbeta kvar.

Om Örjan hade varit yngre så hade man inte kunnat ställa krav på uppsägning såvida misshandel etc inte skett på arbetsplatsen.
Åtminstone i vanlig statlig tjänst kan man avskeda om den anställde gjort sig skyldig till brott där minst 2 år fängelse ingår i straffskalan. Man får heller inte ha tjänst efter 67 års ålder.
Citera
2019-03-24, 16:38
  #881
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag förstår så är Örjan Ramberg ett fyllo och en skitstövel, men knarkade inte Josefin Nilsson ihjäl sig?

Eller nu ni som håller en manifestation, tror ni att hon hade blivit hjälp med sitt missbruk genom att tycka synd om henne om hon nu hade varit vid liv?

Sedan att ÖR borde ha låsts in är en annan sak men det hade väl inte räddat JN.

Var det inte så att Josefin började äta smärtstillande tabletter efter skadorna av Örjan Rambergs misshandel.Han skadade henne rätt mycket fysiskt, bla i ryggen.Smärtstillande som morfin är vanebildande.

Jag tycker det är märkligt att denna äckliga motbjudande Örjan fortfarande kan fortsätta hyllas utan att någon gång få ett rejält straff, han fick ju bara villkorlig dom för grov misshandel och hot.Ändå får han vara med på Stjärnorna på Slottet, skådespela på Dramaten...

När det kommer till ett kriminellt beteende så ska samhället markera mot Örjantyper, för de rättfärdigar hela tiden sitt beteende, det ska inte samhället göra.
Citera
2019-03-24, 16:39
  #882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimsen
Dessa män har en särskild förmåga att känna igen vilka kvinnor som är "svaga" och möjliga att manipulera/misshandla/radera självförtroendet hos.

Klassiskt beteende att den kvinna som blivit utnyttjad/våldtagen som ung sedan är som en sockerbit för misshandlare/våldtäktsmän etc.
Inga jämförelsen alls med Josefin, dock.

Man behöver ingen särskild förmåga för att inse vilka kvinnor/män som saknar självförtroende/har psykiska problem. Om man måste få bekräftelse utifrån hela tiden då är det ett klart tecken på ett icke-existerande självförtroende.

En man kan uppvakta med en famn full av röda rosor, men endast en sorts kvinnor blir ”himlastormande kära” i denne man och tar rosorna som ett bevis för hans kärlek.
Citera
2019-03-24, 16:45
  #883
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Var det inte så att Josefin började äta smärtstillande tabletter efter skadorna av Örjan Rambergs misshandel.Han skadade henne rätt mycket fysiskt, bla i ryggen.Smärtstillande som morfin är vanebildande.

Jag tycker det är märkligt att denna äckliga motbjudande Örjan fortfarande kan fortsätta hyllas utan att någon gång få ett rejält straff, han fick ju bara villkorlig dom för grov misshandel och hot.Ändå får han vara med på Stjärnorna på Slottet, skådespela på Dramaten...

När det kommer till ett kriminellt beteende så ska samhället markera mot Örjantyper, för de rättfärdigar hela tiden sitt beteende, det ska inte samhället göra.
Men det hade väl inte hjälpt henne ur sitt missbruk. Det sämsta man kan göra är att tycka synd om missbrukare och dras med i deras ursäkter hur befogade de än må vara. Josefin dog av sitt missbruk.

Sedan att Örjan Ramberg borde ha fått ett kännbart straff är en annan sak.

Men det kanske känns bra för de efterlevande att tro på att det var han som drog ner henne. Vad vet jag? Bara ett gott råd: gör inte så mot en nu levande missbrukare. Det vore verkligen en björntjänst.
Citera
2019-03-24, 16:45
  #884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Var det inte så att Josefin började äta smärtstillande tabletter efter skadorna av Örjan Rambergs misshandel.Han skadade henne rätt mycket fysiskt, bla i ryggen.Smärtstillande som morfin är vanebildande.

Jag tycker det är märkligt att denna äckliga motbjudande Örjan fortfarande kan fortsätta hyllas utan att någon gång få ett rejält straff, han fick ju bara villkorlig dom för grov misshandel och hot.Ändå får han vara med på Stjärnorna på Slottet, skådespela på Dramaten...

När det kommer till ett kriminellt beteende så ska samhället markera mot Örjantyper, för de rättfärdigar hela tiden sitt beteende, det ska inte samhället göra.

Hon avled till följd av ”ett förstorat hjärta, mycket dåliga värden, en plågad kropp i kombination med smärtstillande, receptutskriven medicin vars styrka och verkan hon missbedömde under en längre tid”.

Förstorat hjärta kunde hon själv inte göra något åt, men allt annat kunde hon ju själv påverka.
Följer man inte läkarordination av en medicin utan "missbedömer" dess verkan och dessutom kombinerar med andra mediciner - då har man ju sig själv att skylla när olyckan är framme.
Citera
2019-03-24, 16:49
  #885
Medlem
Vad för medicin är det frågan om?
Citera
2019-03-24, 16:49
  #886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det hade väl inte hjälpt henne ur sitt missbruk. Det sämsta man kan göra är att tycka synd om missbrukare och dras med i deras ursäkter hur befogade de än må vara. Josefin dog av sitt missbruk.

Sedan att Örjan Ramberg borde ha fått ett kännbart straff är en annan sak.

Men det kanske känns bra för de efterlevande att tro på att det var han som drog ner henne. Vad vet jag? Bara ett gott råd: gör inte så mot en nu levande missbrukare. Det vore verkligen en björntjänst.

Äntligen ett nyktert inlägg.

Missbrukare har alltid en ursäkt för sitt missbruk. Vanligtvis ligger skulden hos missbrukarens närmaste: om frun bara inte tjatade så... om barnen bara var lite mer lydiga.. om arbetsgivaren inte mobbade en..

Ramberg borde ha fått ett kännbart straff för sitt beteende och Nilsson borde ha blivit tvångsvårdad.

Men det kanske tröstar hennes syskon om de lägger skulden om deras systers död på f.d. pojkvännen?
Citera
2019-03-24, 16:51
  #887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Vad för medicin är det frågan om?

Morfin, annat smärtstillande?

Hon svullnade ju upp till det oigenkändliga mot slutet. Vet ej riktigt varför.
Citera
2019-03-24, 16:51
  #888
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Vad för medicin är det frågan om?
Oxy och flödder, antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in