2019-03-29, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Problemet är att dom fortsätter att umgås med männen ,och kvinnorna slår också.
Oftast så dricker dom tllsammans.

Dom blev tvungen att ta en misshandel som intäffade för 20 år sedan för att använda i
propagandasyfte.

En tjej var intresserad av mej och vi bytte telefon nummer
senare på en fest såg jag att hon slog en man med knuten näve , hon berättade även
att hon var straffad för hon misshandlade sin förra kille.
Jag lade ner planerna på att umgås med henne ,så enkelt är det.

Nej så enkelt är det inte. Våldsamma relationer brukar inte börja så.
Citera
2019-03-29, 07:11
Medlem
En labil individ blir tillsammans med en annan labil individ. Resultat, kaoz.
Eftersom de labila personerna i just det här fallet är kändisar blir resultatet även trådar som denna och ännu mer hysteriskt mängder av artklar i rikstidningarna och på ledarsidorna, hyzteriskt var ordet.
Citera
2019-03-29, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Det man nu bråkar om i Josefine Nilsson dokumentären är att han som misshandlade henne fortfarande jobbar kvar på Dramaten och det håller jag med om att han inte borde, men det har inte med saken och syftet att göra utan att försöka pracka på oss läsare att hon minsann var en högt ansedd skådespelare och artist som behövde väckas till liv igen.

Mig veterligen gjorde hon ingenting själv som gjorde henne berömd. Benny och Björn gjorde väl låten Lassie sen kan jag inte minnas att hon gjort någonting som är värt att nämna och hon dog väl i cancer. En vanlig medelmåtta.

Det är väl subjektivt. Finns många stora artister s8m inte skriver egna låtar. Hennes film med björn kellman gick väldigt bra.
Citera
2019-03-29, 07:20
Medlem
itsurewasntmes avatar
Enligt Svenne-Britta på Express3n finns bara en sak att göra nu:

Citat:
...Vilka manliga opinionsbildare, som på ett obegripligt sätt dominerat till exempel nöjesjournalistiken de senaste decennierna, lyfte fram Ainbusk och Josefin Nilsson som de briljanta musiker de var medan de var aktiva?
Jag spelar de tio låtarna på Spotify-listan om och om igen, och tänker att det är den bästa handlingen nu, att göra som så många andra och ge den här musiken den plats den förtjänar.
Citera
2019-03-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Enligt Svenne-Britta på Express3n finns bara en sak att göra nu:

Men vad har deras musik med saken att göra? Jag tycker deras musik suger, men jag tycker ändå Ramberg betedde sig vidrigt mot Josefin Nilsson! De två sakerna är ju helt utan samband.
Varför borde manliga journalister ha hyllat Ainbusk, de kanske tyckte de var dåliga och/eller ointressanta?
Citera
2019-03-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moroten45
Nej så enkelt är det inte. Våldsamma relationer brukar inte börja så.

Det var dock inte helt okänt för någon - kanske alldra minst för den som jobbar inom nöjesbranschen - vilken sorts filur ÖR var. Han har inte heller försökt dölja sin aggressiva karaktär själv utan konstaterar tom i tv att han utdelar danska skallar och har kort stubin.

Det fanns dessutom gamla flickvänner/sambos som hade råkat illa ut, så ingen kan påstå att Josefin gick in i relationen med en föreställning att detta handlade om en mysig hemmapappa -typ.

Lägg därtill hans missbruk.

Men som det syns i tv-intervjun med Annika Jankell så tycktes (tycks fortfarande?) inte det skrämma bort unga, söta kvinnor. Varför de själva alltid tycks tro sig vara undantaget förblir ett mysterium.

I detta fall kan man kanske ändå komma ihåg att missbruket tycks ha förenat dem två.
Citera
2019-03-29, 08:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in-i-din-mun
Här är lite skvaller om Josefin Nilsson ni inte hört förrut, hon hade könssjukdom.

Och så smittade hon Örjan med den och därför så blev han extra vansinnig? Någon rimlig förklaring måste finnas till hatet. Promiskuitet straffar sig i alla befolkningslager.

Hon framställs som det oskyldiga, det rena sanna offret. ett helgon. Men det är nog inte riktigt sant. Missbrukare kan göra vad som helst för att tillfredsställa sin last. De bryr sig inte om att vara rena och sanna.
Citera
2019-03-29, 08:59
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Mycket intressant i denna tråden, drevet som dragits igång av Svt känns mer och mer som ett sätt att driva på svartmålningen av män. Ramberg har varit ett kännt svin i 40 år, men nu så skall han genom statlig TV, hängas ut...allt lagom tajmat till att få fart i den stendöda metoo propagandan.
Skapa mer motsättningar mellan kvinnor och män, ja vita män vad klart.
Ser ut att ha fungerat helt otroligt bra uppe på allt.

Så är det naturligtvis man får aldrig bli blind för propagandan från media kollektivet. Det vore önskvärt att hela den nakna sanningen kom fram inte bara målbilden den oskuldsfulla och oskyldiga offret för mäns våld mot kvinnor.

- Hade hon osteoporos, kanske myelom, eller vanlig artros på grund av medfödd sned rygg? Inte var det väl bara misshandeln?
- Smittade hon Örjan med könssjukdom?
- Låg hon runt för att få tag på tjack?
- Var hon i själva verket ekonomiskt beroende av Örjan?
- Försökte han koppla bort henne med hon komma tillbaks hela tiden och han kunde inte säga nej?
- Alla de 15 år efter deras separation vad för destruktivt leverne tog livet av henne? Var det Örjans fel?

Jag skulle aldrig slå en kvinna även om de kan göra en vansinnig. Bättre att koppla bort de destruktiva monstren och gå vidare. Ofta upptäcker man inte de subtila tecken som finns förrän det är för sent.
Men i mitten på 90-talet var hon väl fortfarande snygg han kunde inte motstå henne när testosteronet tar sin tribut.
Citera
2019-03-29, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det här är inte sant. Mycket sorgligt att syster sprider sånt struntprat
Var du där..??
Senast redigerad av flashbackstasi 2019-03-29 kl. 09:21. Anledning: felstavat
Citera
2019-03-29, 09:26
Medlem
Då jag rörde mig i kretsar där hon dök upp titt som tätt för ca 10 år den så..

Gick hem med allt och alla hade sex. Allmänt dåligt alkosinne, drack förmodligen varje dag, inget ovanligt om man jobbar i media branschen/skådespelare/offentlig person, liksom politiker.

Knarket va nog den dödliga dosen som hennes sjuka hjärta inte längre stog emot.

Att hon för 20 år sen fick en man dömd för misshandeln kan knappast ha något med ett fött sjukt hjärta att göra.
Ska alla som blivit misshandlade ha rättigheterna att supa och knarka ihjäl sig?

Knappast. Hon i många kretsar uppfattades som en slampa. Sen förstår jag att folk kommer förneka det.
Citera
2019-03-29, 09:34
Medlem
EndOfDays avatar
Precis ALLA tycker någon skulle ta ansvar när det gäller Josefine, men det var BARA Josefine som anmälde?
Hennes systrar? Varför gjorde de inget?
Medarbetare? Fanns det inga?
Dramaten?
Hannes Holm? Via bästa kompisen Felix Herngren som tog in GM långt efter in till Solsidan i några program? Varför då?
Och Mia Skäringer visste inget, eller HUR? J-A Bull Shit!!

Hade jag varit nära så hade jag tagit mitt medborgerliga ansvar och polisanmält honom själv!!

R.I.P Josefine!
Citera
2019-03-29, 10:33
Medlem
Dokumentären om Josefin Nilsson har givit upphov till de märkligaste följder man kan tänka sig. Att hon skall hyllas som en duktig artist från 90-talet är ju helt riktigt. Att systern Marie och de övriga medlemmarna i Ainbusk bara ser "det fina" i henne är också helt förståeligt. Men hur kan SVT producera och sända något så okritiskt? Och hur kan samtliga medier helt okritiskt ställa upp i drevet på en fd pojkvän. Visst, han har otvivelaktigt misshandlat henne för drygt 20 år sedan och dömts för det. Dokumentären vill helt påskina att det ledde till hennes förtida död 2016. Inte ett ord om hennes mörka sidor i form av alkohol- och drogmissbruk. Inte ett ord om att någon läkare har kontaterat dödsorsaken som följd av en gammal misshandel. Vad är det egentliga syftet med dokumentären och varför görs den först nu? Är det bra ytterligare ett sätt att förmedla att män är kvinnomisshandlare och all kvinnor är helgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in