2019-03-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det hela låter så förenklat i dokumentären, det låter mer som om det skulle behöva tillsättas en haverikommission om man verkligen vill få klarhet i hela förloppet, granskning av sjukhusjournaler mm.

Läser du domen mot Örjan är det inte förenklat. Oavsett vad Josefin dog av är hans beteende inte acceptabelt för normalt funtade män och kvinnor!
Citera
2019-03-30, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Inte lätt att veta. Hur ska någon "veta" att Josefin fick så pass mycket stryk att hon plötsligt avled 22 år senare?

Att han pucklade på henne framgick av misshandelsdomen. Den allmänna uppfattningen var att det var ett stormigt förhållande där det togs av gavs friskt från båda håll. Jag rörde mig själv i krogsvängen runt Stureplan på 1990-talet. Såg dom där två många gånger, var för sig och tillsammans. Josefin gav intryck av en utlevande livsstil, mycket alkohol, högljudd, självsäker, gränslös. Knappast den förtryckta disktrasa som det nu utmålas som.

Så Örjan har telefonsvarare meddelanden dör Josefin hotar honom? Dokumenterade knivskador? Blåmärken? Ett stormigt förhållande ger inte Örjan rätt att göra det han gjorde mot sin partner . Hon kanske inte var en disktrasa före domen men många tillförlitliga människor har ju vittnat om att hon var det efter, bla medlemmar i musikalen hon var med i.
Citera
2019-03-30, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Jag håller med dig!
Men det är sorgligt att det bara är kvinnor som utsatts för misshandel som uppmärksammas.
All misshandel ska ut i klart ljus, kvinnor som slår, hbtq som slår - alla ska med (även på det racet).
All misshandel är mycket sorgligt!
Citera
2019-03-30, 10:19
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Läser du domen mot Örjan är det inte förenklat. Oavsett vad Josefin dog av är hans beteende inte acceptabelt för normalt funtade män och kvinnor!

Ja att han var ett praktsvin är dokumenterat.
Citera
2019-03-30, 10:22
Medlem
Hannes Holm som var med i filmen hade ett förhållande med josa efter Örjan Ramberg.
Han borde varit väl medveten om vad josa varit med om och vem hennes ex var.
Stämmer det att Hannes Holm var med i produktionen till Solsidan?
Isåfall är hyckleriet häpnadsväckande!
Citera
2019-03-30, 10:30
Man får uppfattningen att hela kultureliten och säkert en hel del journalister kände till vad som hände redan då.
Som vill spela hjältar nu 20 år efteråt och tala om vad som hände.
Skenheliga kräk.
Senast redigerad av pe11e 2019-03-30 kl. 10:34. Anledning: Tillägg
Citera
2019-03-30, 10:46
Medlem
EndOfDays avatar
Tråden mellan Hannes och Felix är enl mig:
Hannes var tillsammans med Josefin efter hennes miserabla förhållande med ÖR och förmodligen
under samma tid han hotade/förföljde henne. Om inte så visste han i detalj vad som hänt, de var ju tillsammans i två år!

Felix som är bäste vän till Hannes, har efter denna historia startat tagit in ÖR i programmet Solsidan, vilket jag ALDRIG hade gjort med den vetskapen han borde haft!

Min teori är att det är häpnadsväckande otroligt liten chans att de båda bästa vännerna inte pratade om detta med varandra, ej mindre gjorde något.

Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Hannes Holm som var med i filmen hade ett förhållande med josa efter Örjan Ramberg.
Han borde varit väl medveten om vad josa varit med om och vem hennes ex var.
Stämmer det att Hannes Holm var med i produktionen till Solsidan?
Isåfall är hyckleriet häpnadsväckande!
Citera
2019-03-30, 10:46
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Har du domen alltså?

Det jag menar är om straffen generellt var lägre för samma misshandel mot kvinnor än mot män för samma brott vid tidpunkten. Du kan inte bevisa det med ett enskilt exempel utan måste ha något mer att komma med.

Är du någon j-la inläggspolis eller?

Hen skriver och tycker precis som hen vill utan att du säger vad som hen kan skriva.

Angående domen hen har åsikt om så var den låg, bl a togs hänsyn till att ÖR:s rykte blivit naggat i kanten.
Citera
2019-03-30, 10:55
Medlem
jack.danielss avatar
Såg dokumentären igår, tragiskt dålig dokumentär som endast lyckas få till ett drev mot Ramberg! Visst verkar han vara ett praktsvin, men det var inte han som tryckte i henne tunga mediciner den natten hon dog.

Vad jag förstår hade Josefin en tung ryggsäck i form av missbruk, problem med kroppen, en syster med psykiska problem.....bara det faktum att hennes karriär havererade och hon inte lyckades få till ett familjeliv kan få den tappraste att bryta ihop. Att då allt fokus ligger på en obehaglig typ som påverkade henne under en period för tjugo år sedan är inte rimligt. Tycker dokumentärfilmarna kunde belyst hennes svåra år på ett mer sakligt sätt!

Btw. Blev chockad när jag såg klippet på spökplumpen från 2015!! Var det den vackra Josefin Nilsson
Citera
2019-03-30, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Vilket djävla svammel av dig. Du hittar på en massa skit här för att verka intressant och världsvan. Rena lögner enligt mig. Källa på dina påstående tack.
Ja och nervärderar Josefin genom att ljuga ihop egna sexfantasier. Egentligen är det inte värt att svara
på den typen av inlägg, men det visar ju på vilka konstiga personer som fantiserar vilt, och syftet är alltid att kränka kvinnor. Såna beskrivningar av Josefin är inte sanna, och ingen som kände henne skulle beskriva henne på sådant sätt.
Citera
2019-03-30, 11:08
Medlem
EndOfDays avatar
Ligger kanske en poäng i det du skriver, men jag tror tyvärr att pga ÖR agerande (dom finns ju)
så satt nog minnena, psykisk rädsla, otrygghet kvar 24 timmar om dygnet livet ut
Han gav inte Josefin de sista tabletterna, han gav henne ett förstört liv bakom sig.

Så helt friskriven kommer han aldrig bli!

Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Såg dokumentären igår, tragiskt dålig dokumentär som endast lyckas få till ett drev mot Ramberg! Visst verkar han vara ett praktsvin, men det var inte han som tryckte i henne tunga mediciner den natten hon dog.

Vad jag förstår hade Josefin en tung ryggsäck i form av missbruk, problem med kroppen, en syster med psykiska problem.....bara det faktum att hennes karriär havererade och hon inte lyckades få till ett familjeliv kan få den tappraste att bryta ihop. Att då allt fokus ligger på en obehaglig typ som påverkade henne under en period för tjugo år sedan är inte rimligt. Tycker dokumentärfilmarna kunde belyst hennes svåra år på ett mer sakligt sätt!

Btw. Blev chockad när jag såg klippet på spökplumpen från 2015!! Var det den vackra Josefin Nilsson
Citera
2019-03-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Tråden mellan Hannes och Felix är enl mig:
Hannes var tillsammans med Josefin efter hennes miserabla förhållande med ÖR och förmodligen
under samma tid han hotade/förföljde henne. Om inte så visste han i detalj vad som hänt, de var ju tillsammans i två år!

Felix som är bäste vän till Hannes, har efter denna historia startat tagit in ÖR i programmet Solsidan, vilket jag ALDRIG hade gjort med den vetskapen han borde haft!

Min teori är att det är häpnadsväckande otroligt liten chans att de båda bästa vännerna inte pratade om detta med varandra, ej mindre gjorde något.
Dessutom är idioten med i en film som handlar om misshandeln av josa!
Är kanske hannes och Felix nästa män på tur att hängas ut av metoo-maffian!
Jag väntar spänt på en bortförklaring av Hannes Holm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in