2019-03-28, 23:23
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Var hittar du uppgifter om att ett lårben sparkats sönder?

Har ingen länk att komma med men vad jag hörde så låg hon på sjukhus för det efter en festnatt och enligt allt och alla så var det Ramberg som var gm.
Senast redigerad av Rouen 2019-03-28 kl. 23:26.
Citera
2019-03-28, 23:26
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Smärta är svår att mäta. Man går på patientens upplevelser. Efter utredning kan op vara ett allternativ. Smärtupplevelsen är subjektiv man opereras för att bli av med smärtan. Man blir inte ordinerad operation för depression. Men om smärtan aldrig avtar så kan det ligga psykologiska orsaker bakom, eller sjukdom.
Självsuggererad smärta på grund av depression? Nej du säger emot dig själv. Man opererar inte in titan i ryggraden om det inte märks något vid undersökning med röntgen osv.

Citat:
Jag tycker det ligger en stor skillnad i att diskutera vad Örjan dömts för mot att direkt anklaga någon för någon annans död tjugo år senare genom att påtala grov misshandel som får kotor att ruttna utan rättegång eller ens en polisanmälan.
Du skrev: Örjan Ramberg kan rimligen bara stå till svars för det han dömts för och avtjänat för 20 år sedan.

Jag säger att Örjan kan stå till svars för det mesta han gjort under sitt vuxna liv.

Citat:
Det är ju bara att titta i tråden hur en del resonerar. Man uppmanar att ta lagen i egna händer och åka hem till Örjan för att misshandla honom. Det kommer inte ens undan som skvaller enligt mig och har inget med tystnadskultur att göra.
Få trådar är fria från idiotiska inlägg.
Citera
2019-03-28, 23:58
Medlem
[quote=Maltsev|67165435]
Citat:

Detta är ju ytterligare ett i raden av fall som en vrålande metoo-mobb skrivit sin egen sanning om, denna gång att Ramberg skulle ha slagit eller sparkat sönder ryggkotor på Nilsson och indirekt varit ansvarig för hennes död.

Problemet är att det finns inga uppgifter om att Ramberg skulle ha slagit eller sparkat mot Nilssons rygg öht. Marie Nilsson ger oss sin egen subjektiva syn i dokumentären där hon tillar att Ramberg misshandlat varje kroppsdel på systern och där manus eller klippning gör att man direkt glider över i ytterligare en egen tolkning från Marie Nilsson att något slagit bo i systerns kotor och fått dem att ruttna (hon säger alltså inte att Ramberg har misshandlat systerns kotor men klippet får det att se ut som det).

Du nämner grov misshandel men vi ska inte glömma att Ramberg (om jag minns rätt) "bara" är dömd för en spark i magen och ett knytnävsslag på revbenen. Det fanns väl inga uppgifter om våld mot rygg i polisanmälan.

Däremot finns det att lätt hitta för den som vill uppgifter som tyder på att det egentligen inte är något annat än bilolyckan med whiplashskadan som orsakat de problem Nilsson hade de sista åren.

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet"

https://www.expressen.se/noje/melodi...mot-smartorna/

"Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer"

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...trarna-sisters

Ramberg må vara en våldsverkande, missbrukande narcissist med noll impulskontroll men att beskylla honom för att orsakat Nilsson död är betydligt överdrivet.

Tack för länkarna. Det klargjorde en del. Jag delar dina åsikter rakt av. Bra att fler förhåller sig till fakta. Jag tycker nämligen också att det är ett stort problem när flera påstår att Ramberg sparkat sönder J kotor och dessutom är orsaken till hennes död tjugo år senare när jag förstod att de inte tagits upp i rättegång eller ens gjorts en polisanmälan om detta.
Citera
2019-03-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Självsuggererad smärta på grund av depression? Nej du säger emot dig själv. Man opererar inte in titan i ryggraden om det inte märks något vid undersökning med röntgen osv.

Du skrev: Örjan Ramberg kan rimligen bara stå till svars för det han dömts för och avtjänat för 20 år sedan.

Jag säger att Örjan kan stå till svars för det mesta han gjort under sitt vuxna liv.

Få trådar är fria från idiotiska inlägg.

Jag talar om smärtan som aldrig går över trots flera operationer. Jag utesluter inte skadan. Det är din tolkning. Oavsett kan vi lämna den biten bakom oss. Hon kanske inte ens har några titanskruvar inopererade. Vi kanske ska se det som en metafor istället.
Citera
2019-03-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnieWithRPG
Trasig kvinna genom hela sitt liv, men jheesus va vacker hon var under nittiotalet.
Vad menar du med trasig?
ingen i hennes omgivning använder en sådan beskrivning.
Väninnor har uttalat sig och sagt att Josefin hade en livvakt , hon var tyst och tillbakadragen och fick äta lugnande medel, hon levde i rädsla, under den tiden hon sjöng i Chess.
Citera
2019-03-29, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men även om en kvinna slår, så nog kan väl en man ta emot en örfil, utan att han ska börja misshandla kvinnan.

Kom igen, relationsbråk är ofta väldigt infekterade och summan av det hela kan vi se i den oerhört vinklade dokumentären eller propagandafilmen för Nilsson vs Ramberg som nyligen haft premiär eller vad man ska kalla det.

En fråga nu: Menar du på fullt allvar att kvinnor får slå sina partners men inte män? Om svaret är ja så är du är rent utav farlig för det allmänna rättsmedvetandet. Du uppmuntrar i princip till brott.

Citat:
Konstigt resonemang, att om hon slår först så, så ska han slå tillbaka ?

Folk blir förbannade om någon slår dom och svenska kvinnor ska tydligen slå första slaget dubbelt så ofta som männen, är inte DET ett stort samhällsproblem? Nu vet varken du eller jag om också Nilsson kränkte Ramberg men tanken är kanske inte helt orimlig? Män ska ju enligt dig tåla det mesta?

Citat:
om inte paret befinner sig i boxningsringen
så är det aldrig ok att spöa flickvännen, älskarinnan el frun.

Det är inte heller rätt att kränka mannen, slå eller sparka honom. Nilsson sparkade väl sönder möbler vid nåt tillfälle när hon var onykter och på surt humör, det är inte ok!

Citat:
många här i tråden sprider illasinnade rykten om Josefin, för att nergöra henne, och tex påstå att hon varit knarkare det är riktigt dåligt.

Det finns indikationer och vittnesmål om att hon använde droger, hon umgicks ju med kola-Micke ett tag, varför tror du att dom kom så bra överens?

Citat:
Ingen mig veterligen i hennes närhet, kan styrka sånt

Folk vill inte skvallra trots att det ibland är rätt uppenbart att droger kommer till användning.

Citat:
aktuelle skådisen däremot har ju varit öppen med sin missbrukarbakgrund, och trasiga ungdom,
och sitt alkoholberoende.

Där ser du, Ramberg är ärlig och har ryggrad nog att våga erkänna sina dåliga sidor. Tänk om Nilssons syster kunde rannsaka sig själv och erkänna att allt systern gjorde kanske inte var så bra?

Citat:
Att josefin inte var nykterist under den tid dessa två umgicks, det är uppenbart, och hans försvar under rättegången var ju att hon inte var helt nykter.

Försvar? Det var kanske en fullt rimlig förklaring från Ramberg till att det blev som det blev, Nilsson hade kanske dåligt ölsinne och blev personlighetsförändrad när hon var packad? Det ursäktar inte Rambergs utbrott och misshandel men är kanske en förklaring?

Citat:
Hursomhelst, att slå kvinnor är inte försvarbart, oavsett om man är uppburen skådis, läkare eller sopgubbe.

Ingen ska slå någon oavsett kön. Ramberg skulle inte heller ha slagit Nilsson på 90-talet men den hatkampanj som nu grasserar mot honom är sinnessjuk och totalt onödig. Den kan klassas som psykisk misshandel och det är precis lika illa.
Citera
2019-03-29, 01:40
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag talar om smärtan som aldrig går över trots flera operationer.
Jaså gör du det nu? En smärta orsakad av depression? Och ännu en o p e r a t i o n ungefär vid skiftet 2015/16.
Citat:
Jag utesluter inte skadan. Det är din tolkning. Oavsett kan vi lämna den biten bakom oss. Hon kanske inte ens har några titanskruvar inopererade. Vi kanske ska se det som en metafor istället.
Du har nån issue mot Marie N-L eller Anna-Carin Stenholm Pihl så misstänksam du är mot dem.

Snart blir det dags att prata om hur Rambergs stalkning påverkade Josefin. Den yxade ytterdörren, telefonsvarartejperna osv.
Citera
2019-03-29, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kom igen, relationsbråk är ofta väldigt infekterade och summan av det hela kan vi se i den oerhört vinklade dokumentären eller propagandafilmen för Nilsson vs Ramberg som nyligen haft premiär eller vad man ska kalla det.

En fråga nu: Menar du på fullt allvar att kvinnor får slå sina partners men inte män? Om svaret är ja så är du är rent utav farlig för det allmänna rättsmedvetandet. Du uppmuntrar i princip till brott.

Folk blir förbannade om någon slår dom och svenska kvinnor ska tydligen slå första slaget dubbelt så ofta som männen, är inte DET ett stort samhällsproblem? Nu vet varken du eller jag om också Nilsson kränkte Ramberg men tanken är kanske inte helt orimlig? Män ska ju enligt dig tåla det mesta?

Det är inte heller rätt att kränka mannen, slå eller sparka honom. Nilsson sparkade väl sönder möbler vid nåt tillfälle när hon var onykter och på surt humör, det är inte ok!

Det finns indikationer och vittnesmål om att hon använde droger, hon umgicks ju med kola-Micke ett tag, varför tror du att dom kom så bra överens?

Folk vill inte skvallra trots att det ibland är rätt uppenbart att droger kommer till användning.

Där ser du, Ramberg är ärlig och har ryggrad nog att våga erkänna sina dåliga sidor. Tänk om Nilssons syster kunde rannsaka sig själv och erkänna att allt systern gjorde kanske inte var så bra?

Försvar? Det var kanske en fullt rimlig förklaring från Ramberg till att det blev som det blev, Nilsson hade kanske dåligt ölsinne och blev personlighetsförändrad när hon var packad? Det ursäktar inte Rambergs utbrott och misshandel men är kanske en förklaring?

Ingen ska slå någon oavsett kön. Ramberg skulle inte heller ha slagit Nilsson på 90-talet men den hatkampanj som nu grasserar mot honom är sinnessjuk och totalt onödig. Den kan klassas som psykisk misshandel och det är precis lika illa.
Helt enig om att våld så klart inte bör ingå i en parrelation. Då avslutar man relationen utan att vifta med nävar, och kicksparkar.
Nu gällde det en kvinna som blivit misshandlad, och farit illa mer än vad som kom fram i rättegången.
Boken kommer väl att ge förklaring, då behövs inga spekulationer.
Mannen i fråga är ju ingen liten pyssling, och han är känd för att slå utan orsak.
Att han blir uthängd just nu gäller ju inte bara den gamla rättegången, folk på Dramaten börjar berätta att hans lynnighet har varit ett problem, och även andra manliga skådespelare har betett sig gränslöst. Han och några till har bevisligen inte uppträtt på ett normalt sätt not sina kollegor.
Att andra hetsporrar hotar att ge sig på Ö är ju bara ett bevis på att även dessa lider av samma lättväckta aggressionlust, som Ö.R.
Nu är Ö entledigad från uppdragen vid Dramaten och liknande figurer lär väl också få tacka för sig
och söka nya jobb.
Farliga vildsinta typer som utgör fara för andras liv och lem, ska inte vistas på arbetsplatser där det finns barn,kvinnor el halta o lytta pensionärer.
Citera
2019-03-29, 02:48
Medlem
Caspern50s avatar
Det man nu bråkar om i Josefine Nilsson dokumentären är att han som misshandlade henne fortfarande jobbar kvar på Dramaten och det håller jag med om att han inte borde, men det har inte med saken och syftet att göra utan att försöka pracka på oss läsare att hon minsann var en högt ansedd skådespelare och artist som behövde väckas till liv igen.

Mig veterligen gjorde hon ingenting själv som gjorde henne berömd. Benny och Björn gjorde väl låten Lassie sen kan jag inte minnas att hon gjort någonting som är värt att nämna och hon dog väl i cancer. En vanlig medelmåtta.
Citera
2019-03-29, 03:34
Medlem
Citat:
Smärta är svår att mäta. Man går på patientens upplevelser. Efter utredning kan op vara ett allternativ. Smärtupplevelsen är subjektiv man opereras för att bli av med smärtan. Man blir inte ordinerad operation för depression. Men om smärtan aldrig avtar så kan det ligga psykologiska orsaker bakom, eller sjukdom.

Jag tycker det ligger en stor skillnad i att diskutera vad Örjan dömts för mot att direkt anklaga någon för någon annans död tjugo år senare genom att påtala grov misshandel som får kotor att ruttna utan rättegång eller ens en polisanmälan. Det är ju bara att titta i tråden hur en del resonerar. Man uppmanar att ta lagen i egna händer och åka hem till Örjan för att misshandla honom. Det kommer inte ens undan som skvaller enligt mig och har inget med tystnadskultur att göra.

Kotorna blev skadade av ÖR så hon fick gå omkring i många år med skadade kotor vilket ger en fruktansvärd smärta. Inte förrän de ruttnade fick hon en operation. Tänk så ont hon haft med skadade och sedan ruttnande kotor! Det är knappast hälsosamt för resten av kroppen heller att ha ruttnande delar i sig. Varför i helvete fick hon inte operation tidigare? Nä, för läkarna snackade väl psyksnack så som du gör. Misshandlade kvinnor får väl skylla sig själv antar jag. Vad fan sysslade vården med egentligen som inte opererade henne förrän år 2010? Och då kunde de inte göra det ordentligt utan fick göra om. Jävla amatörer!
Citera
2019-03-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Det man nu bråkar om i Josefine Nilsson dokumentären är att han som misshandlade henne fortfarande jobbar kvar på Dramaten och det håller jag med om att han inte borde, men det har inte med saken och syftet att göra utan att försöka pracka på oss läsare att hon minsann var en högt ansedd skådespelare och artist som behövde väckas till liv igen.

Mig veterligen gjorde hon ingenting själv som gjorde henne berömd. Benny och Björn gjorde väl låten Lassie sen kan jag inte minnas att hon gjort någonting som är värt att nämna och hon dog väl i cancer. En vanlig medelmåtta.

Vet du vad du skriver om? Du verkar allmänt förvirrad. Nej, hon dog inte av cancer. Och ja, hon var en folkkär artist som hade en karriär innan ens Björn & Benny engagerade sig i henne. Josefins syster skrev en hel del av låtarna dessutom. Gå och gagga någon annanstans.
Citera
2019-03-29, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Josefin ska kommas ihåg genom att vi tillsammans ska socialt och ekonomiskt ska förinta de män som slår, hotar och beter sig som skit. Krossar vi patriarkatet kommer alla må bättre, feminism är till för alla - män, kvinnor och de som vill vara det dom känner sig som.
Prata inte med, anlita inte, maila inte, ring inte, omnämn inte, köp inte tjänster och produkter av de som slår, hotar, hatar och beter sig som skit. Gör vi detta till 100% förändrar vi samhället på ett år, konsumentmakt, den starkaste makten i ett kapitaliserat samhälle.

Problemet är att dom fortsätter att umgås med männen ,och kvinnorna slår också.
Oftast så dricker dom tllsammans.

Dom blev tvungen att ta en misshandel som intäffade för 20 år sedan för att använda i
propagandasyfte.

En tjej var intresserad av mej och vi bytte telefon nummer
senare på en fest såg jag att hon slog en man med knuten näve , hon berättade även
att hon var straffad för hon misshandlade sin förra kille.
Jag lade ner planerna på att umgås med henne ,så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in