Men varför lägger han inte pucken närmare mål när han skjuter? Bara idiotiskt att inte göra det, luftmotsåndet bromsar ju säkert pucken några km/h innan den hinner fram till målet där mätaren är.
Men varför lägger han inte pucken närmare mål när han skjuter? Bara idiotiskt att inte göra det, luftmotsåndet bromsar ju säkert pucken några km/h innan den hinner fram till målet där mätaren är.
Pucken når inte upp i topphastighet precis när bladet träffar pucken. Pucken ser ut o vara rätt strategiskt utplacerad för att uppnå tophastighet. Detta är bara vad jag spekulerar i. Inte säker.
Pucken når inte upp i topphastighet precis när bladet träffar pucken.
Varför skulle inte pucken nå upp i topphastighet när den blir träffad av bladet? Enligt mig så är det ändå gången då det tillförs energi till pucken och alltså ändå gången den kan öka i hastighet. Efter träffen kan den bara minska beroende på luftmotstånd och friktion mot isen.
Men jag kan ha sovit för mycket på fysiklektionerna i skolan och ha helt fel.
för att det är en skill competition och dom har antagligen regler??
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!