Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Men sen så är ju inte tacklingar tillåtet i bandy heller och dom kan åka runt som små ballerinor på isen också.

Nu är du en bit utanför topic men jag kommer att besvara ditt inlägg ändå, då du uppenbarligen saknar sakkunskap utan lever med fördomar. Tacklingar i Bandy är ibland bra mycket brutalare än i hockey. För det första kommer spelarna upp i extremt mycket högra hastigheter då åkyta på skridskorna är betydligt längre. Dessutom finns det ingen fegissarg att tacklas emot utan crosschecking och kapningar sker mot en 8 cm hög metallsarg med en liten gummilist på. Begreppet "käka sarg" gör ont att höra om man någon gång sett en bandyspelare fara med ansiktet mot den sargen, vilket man har om man besökt ett par intensiva derbymatcher eller Vänersborg. Nej, man får inte tacklas i bandy på samma vis som i hockey men likförbannat åker folk ut match efter match för liknande tacklingar i betydligt högre fart. Så jag tror att det är oerhört svårt att avgöra vilka tacklingar som "är hårdast".
OT: Jag hävdar fortfarande att det gör ondare att ta en bandyboll i normalfart mot kroppen eller handen än en puck i normalfart, på grund av ovan nämnda fegisskydd.