2010-08-06, 01:19
Medlem
spjuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Inte värt. Morsan köpte en sån, luktar bränt efter typ 2 minuter och så är den ostabil och ranglig som fan.
Men vafan... Något annat alternativ?

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ta och testa den innan du köper. Man får vara bra dum i huvet annars.
Hur ska jag kunna testa något när den inte FINNS någonstans där man kan testa?
Citera
2010-08-18, 21:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Köpte den här på blocket
http://www.skipsport.se/hemma/3_14_1...%2Fsilver.html
Kostar fem o fem ny, fick den för 2500. Säljare sade han använt den typ två gånger; själv anv jag den fem gånger i veckan. Den är toppen. Riktig höjdarmaskin. Bränner 700 kal i timman, idag körde jag nittio minuter innan skolan. Denna modell rekommenderas till alla!
Citera
2010-09-30, 21:19
Medlem
Jag funderar på en crosstrainer i prisklassen 3500-5000 kr. Någon som vill rekommendera märke? Har tänkt att ha den i ett rum med 1,90 m i takhöjd. Kommer jag som är 163 cm m att slå huvudet i taket? I så fall får jag fundera på en alternativ placering. Tacksam för alla tips och recensioner!
Citera
2010-10-01, 01:05
Medlem
Uhrovecs avatar
Ladda hem en bra ljudbok och ta en promenad alternativt en löprunda, både billigare och trevligare.
Citera
2010-10-24, 10:49
Medlem
urverksapelsins avatar
Ok, jag får modifiera mig lite.
Min maskin, Crosstrainer CT-500, har jag nu använt rätt mycket ett par månader. Den gnisslade en del, men det fixade sig.
Sedan hände något. Helt plötsligt började den svaja där fram. Det var inte skruvarna. Jag skruvade först fast hårt, sedan skruvade jag ner den. det visade sig att det blivit en spricka i metallen, mellan ramen och den första "meden" (främre del som ligger mot golvet).
Det skall väl fanken inte hända med en 5500 kr maskin efter två månaders intensivt användande.
Har ingen garanti pga second hand köp.
Är gruvligt besviken. Har nu lagat med kemisk metall, och skall bygga till en träram för att lätta på trycket mot medarna.
Slutsats: köp annat märke!
Citera
2010-12-18, 12:38
Medlem
urverksapelsins avatar
Rapporterar härmed att främre meden knäckts loss. Köp annat märke!
Citera
2011-01-03, 00:10
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Rapporterar härmed att främre meden knäckts loss. Köp annat märke!

Härligt köp. Är du ovanligt våldsam i handrörelserna eller vad är det egentligen frågan om?

Jag kan dock rekommendera trådskaparen att köpa en (ordentlig). Dock tror jag nästan att en tyst cykel är bättre. Tar inte jättemycket plats om man köper en smidig modell, man kan ställa framför tvn och jag tror man får mer för pengarna.
Citera
2011-01-07, 00:26
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Härligt köp. Är du ovanligt våldsam i handrörelserna eller vad är det egentligen frågan om?
Nja, den kan ju ha skadats och fått en spricka under transport eller uppställning i hem. Men åter, det borde ju en ordentlig maskin klara. Har nu fixat och donat en träställning så att den är på plats. Men har insett mitt misstag: Min modell är en bakåthjulig 40 kilos, och det är för lätt!
Mitt råd är: investera i en tyngre modell. Och helst en med hjulet framtill. Skall gör det själv framåt vårkanten tror jag. Mitt råd är också att strunta i antal datainlagda program. Man fixar sina egna favoriter, de som finns på apparaten är inte så intressanta, så det spelar ingen roll om de är fem eller femtio.
Citat:
Dock tror jag nästan att en tyst cykel är bättre. Tar inte jättemycket plats om man köper en smidig modell, man kan ställa framför tvn och jag tror man får mer för pengarna.
Nja. Den utsökta fördelen med en crosstrainer är ju att den tränar både uppe och nere. Det känns verkligen i axlar och armar. Ungefär som efter simning. Samt att den bränner fler kalorier, eller åtminstone fettprocentkalorier än en cykel. Kul är också att man kan lägga på högt tryck och träna massor med överrkropp, eller ta lite motstånd och fokusera på kondition. Det går inte på en cykel.
Fast det är klart, det är en fråga om preferens, jag tycker helt enkelt om Crosstrainern, ungefär som jag gillar Step-up mer än Aerobics.
Citera
2011-01-07, 21:36
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Nja, den kan ju ha skadats och fått en spricka under transport eller uppställning i hem. Men åter, det borde ju en ordentlig maskin klara. Har nu fixat och donat en träställning så att den är på plats. Men har insett mitt misstag: Min modell är en bakåthjulig 40 kilos, och det är för lätt!
Mitt råd är: investera i en tyngre modell. Och helst en med hjulet framtill. Skall gör det själv framåt vårkanten tror jag. Mitt råd är också att strunta i antal datainlagda program. Man fixar sina egna favoriter, de som finns på apparaten är inte så intressanta, så det spelar ingen roll om de är fem eller femtio.
Nja. Den utsökta fördelen med en crosstrainer är ju att den tränar både uppe och nere. Det känns verkligen i axlar och armar. Ungefär som efter simning. Samt att den bränner fler kalorier, eller åtminstone fettprocentkalorier än en cykel. Kul är också att man kan lägga på högt tryck och träna massor med överrkropp, eller ta lite motstånd och fokusera på kondition. Det går inte på en cykel.
Fast det är klart, det är en fråga om preferens, jag tycker helt enkelt om Crosstrainern, ungefär som jag gillar Step-up mer än Aerobics.

Jo jag har också en crosstrainer som fungerar bra men de är rätt stora och inte helt tysta alltid vilket är värt att ha klart för sig om man tänkt ha en stående vid tvn för lite vardagsmotion framför CSI-Miami eller hollywoodfruarna. Angående kalorierna tror jag snarare att det är försumbart gentemot övrig konditionsträning av samma intensitet och längd, oavsett om man cyklar eller springer.

Fett kompenseras med all sannolikhet över dygnet så det spelar egentligen ingen roll. Det har heller inte med crosstrainern att göra utan bara om man håller en lägre intensitet i utövandet rent allmänt.

Jag håller helt med i att ska man köpa en så ska man hugga en stabil variant för en del tusenlappar, billigt skräp ska man hålla sig helt ifrån. Jag tror dock att man får bättre cyklar för samma peng som en usel crosstrainer.
Citera
2011-01-23, 16:01
Medlem
urverksapelsins avatar
Kan be att få meddela att min CT-500 nu sprack i bakre meden också!
Trodde jag skulle bli galen; och falla åt sidan. Skruvade ner den i förmiddags och kastade smörjan i soprummet.......

Nu är frågan: Tunturi eller Bremshey?
Citera
2011-01-23, 16:17
Medlem
startrac säljer maskiner som varit på gym begagnade
Citera
2011-02-01, 17:05
Medlem
urverksapelsins avatar
Ok, uppdatering: har nu köpt en Tunturi C 35. Stor, 72 kilo, runt 8100.
Skall snart inviga den och återkomma med rapport. Nu om köpet.
Var på Budosport i Göteborg. Totalt okunnig och ointresserad personal. Visste inget om de olika modellerna - jag testade dem ty jag kollade upp på nätet innan. Dessutom villjag ha "major sucking up" när jag handlar, jag är kund och därför kung, de skall krypa för att jag är inne i deras sabla butik! De ville jag skulle betala i förskott, samt skulle ha 80 pix extra bara för att ringa när leveransen var nära förestående. Tack och adjö sade jag. Gick hem, slog på datorn och sökte upp Trimdax. Där var den 200 kr billigare, kunde betala på valfritt sätt, samt fick den hemkörd utan problem.
Har som sagt inte prövat den än, men för snabb leverans och bra service rekommenderas Trimdax.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in