Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Härligt köp. Är du ovanligt våldsam i handrörelserna eller vad är det egentligen frågan om?
Nja, den kan ju ha skadats och fått en spricka under transport eller uppställning i hem. Men åter, det borde ju en ordentlig maskin klara. Har nu fixat och donat en träställning så att den är på plats. Men har insett mitt misstag: Min modell är en bakåthjulig 40 kilos, och det är för lätt!
Mitt råd är: investera i en tyngre modell. Och helst en med hjulet framtill. Skall gör det själv framåt vårkanten tror jag. Mitt råd är också att strunta i antal datainlagda program. Man fixar sina egna favoriter, de som finns på apparaten är inte så intressanta, så det spelar ingen roll om de är fem eller femtio.
Citat:
Dock tror jag nästan att en tyst cykel är bättre. Tar inte jättemycket plats om man köper en smidig modell, man kan ställa framför tvn och jag tror man får mer för pengarna.
Nja. Den utsökta fördelen med en crosstrainer är ju att den tränar både uppe och nere. Det känns verkligen i axlar och armar. Ungefär som efter simning. Samt att den bränner fler kalorier, eller åtminstone fettprocentkalorier än en cykel. Kul är också att man kan lägga på högt tryck och träna massor med överrkropp, eller ta lite motstånd och fokusera på kondition. Det går inte på en cykel.
Fast det är klart, det är en fråga om preferens, jag tycker helt enkelt om Crosstrainern, ungefär som jag gillar Step-up mer än Aerobics.