• 1
  • 2
2008-03-08, 21:20
Medlem
Chippers avatar
Samer, samer, samer.

Dessa samer. Varfr gnller dom p allting? Dom gnller fr minsta lilla grej. Senast i raden r Carolas hatt: http://expressen.se/noje/1.1077002/hotas-av-rostbojkott

Varfr och hur orkar dom hela tiden s fort dom har nt att klaga p, att just klaga? Jag frstr mig inte riktigt p dessa samer. Enda gngen jag tycker man hr om dessa det r s fort dom har nnting att g runt att klaga om i pressen. Vem fan orkar bry sig? Folk klr vl sig i vad som helst, eller har jag fel? r det nnting man itne _fr_ fr att dom sger det eller vad?

Trtt som fan p det...
Citera
2008-03-08, 21:24
Medlem
Ja, det verkar ha fungerat...

Citera
2008-03-08, 21:29
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipper
Samer, samer, samer.

Dessa samer. Varfr gnller dom p allting? Dom gnller fr minsta lilla grej. Senast i raden r Carolas hatt: http://expressen.se/noje/1.1077002/hotas-av-rostbojkott

Varfr och hur orkar dom hela tiden s fort dom har nt att klaga p, att just klaga? Jag frstr mig inte riktigt p dessa samer. Enda gngen jag tycker man hr om dessa det r s fort dom har nnting att g runt att klaga om i pressen. Vem fan orkar bry sig? Folk klr vl sig i vad som helst, eller har jag fel? r det nnting man itne _fr_ fr att dom sger det eller vad?

Trtt som fan p det...
Jag sympatiserar inte med samerna, men om du lser historien finner du att vi har behandlat samerna p ett liknande stt som Amerikas nybyggare behandlade indianerna. Skillnaden r vl egentligen att vi inte har slagit ihjl dem...
Citera
2008-03-08, 21:32
Medlem
CashBlows avatar
Samerna skall vara glada ver att de slipper sitta i reservat.
Citera
2008-03-08, 21:36
Medlem
Hylands avatar
Vi har behandlat samerna med den respekten som kan frvntas av en gammeldags man. Samerna var inte direkt frst hr i Sverige och vill de leva hr s fr de anpassa sig efter vra regler och lagar. *bgsmiley*
Citera
2008-03-08, 21:36
Bannlyst
"Dom har inte behandlat oss med respekt"...

Brjar dom inte lta som muslimer??? Jvla copycats. Stt dom i reservat istllet. Ingen tv ska dom ha heller. Renknullare.
Citera
2008-03-08, 21:40
Medlem
MajkenMajkens avatar
P vilket stt tnkte du TS nr du startar en trd om samer i det hr forumet? Det kanske inte var fel men jag frstr det inte?
Citera
2008-03-08, 21:45
Medlem
CashBlows avatar
Samerna - vad ska vi ha dem till?
Senast redigerad av CashBlow 2008-03-08 kl. 21:48.
Citera
2008-03-08, 21:47
Medlem
Hylands avatar
Det var ju fr en massa r sedan en man som fick bter fr att han hade en dekal p sin bil dr det stod: "Rdda en varg, skjut en same". Ngon som knner sig manad att trycka upp replikas?
Citera
2008-03-08, 21:59
Medlem
Chippers avatar
Jamen allvarligt.

Jag skiter i hur det gr fr Carola, men jag str mig p hur dom beter sig emot andra. Knns som dom tror dom r ngra rebeller eller nt.

Kan vl ta o skrpa sig lite och inte bry sig och gra en s stor grej av en s liten sak. Ingen bryr sig om dem nd.
Citera
2008-03-08, 21:59
Medlem
skalman1973s avatar
Inget fel p samer ? Trevliga sympatiska mnniskor som vet vad gstfrihet r ! inte mnga som ftt avst s mycklet fr att dom blekfeta stockholmarna ska ha sitt
Citera
2008-03-08, 22:00
Medlem
The Creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Samerna - vad ska vi ha dem till?

Och vafan ska vi ha dig till?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera