• 1
  • 2
2008-03-08, 20:49
Medlem
Siphon02s avatar
Hej min son fyllde 15 nu i februari och har precis fått sin moped, nu vill han ha hjälp att ta bort "bögläppen" och jag undrar om en kille som jag som aldrig har hållt på direkt mycket med mopeder och andra fordon skulle kunna lyckas att få bort denna?

Vad är det lättaste sättet att ta bort "bögläppen" (se förklaring i bild)

http://i25.tinypic.com/2a0c3ug.jpg

tacksam för svar //Siphon02
Citera
2008-03-08, 20:52
Medlem
Utseendefixering existerar bara hos kvinnor, va?
Jävla feminister bara blundar och vägrar se hur svårt stackars femtonåringar har det nu för tiden...
Citera
2008-03-08, 20:53
Medlem
Kolla efter skruvar och se om man kan skruva bort den, dock så sitter blinkersna och så tror jag att även bakljuset sitter fast i den så kallade "bögläppen", så att om du tar bort det, så borde du skaffa ett annat lyse och blinkers.
Citera
2008-03-08, 20:54
Medlem
Zoots avatar
Blinkers och sånt verkar ju sitta på den, så kanske inte helt lätt att ta bort hela. Du kanske bara kan kapa den med en dremel på låga varv.. Sedan är det väl tänkt att nummerplåten ska sitta på den?
Citera
2008-03-08, 20:56
Medlem
Krafses avatar
Kapa av skiten i lämplig längd, skitlätt att få det snyggt om man har slipskiva också. Snacka med någon som kan hantera en kapmaskin bara.

Men innan du kapar, kolla som sagt ifall det går att skruva loss den, alltid bättre än att börja karva med kapen.
Citera
2008-03-08, 20:59
Medlem
Siphon02s avatar
ja, nummerplåten ska sitta bakom själva "baklampan" (se bild).

http://i26.tinypic.com/122nlsj.jpg

där uppe där pilen pekar ska nummerplåten sitta.
Citera
2008-03-08, 21:08
Medlem
Krafses avatar
Vet inte hur det ser ut på en Senda, men i värsta fall får du tillverka ett fäste för nummerplåten som du sätter i plasten där, om det nu finns någon plast där hehe.
Citera
2008-03-08, 21:13
Medlem
Siphon02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Vet inte hur det ser ut på en Senda, men i värsta fall får du tillverka ett fäste för nummerplåten som du sätter i plasten där, om det nu finns någon plast där hehe.

hehe, okej

kan man köpa det eller blir det till att tillverka hemma?
Citera
2008-03-08, 21:20
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siphon02
hehe, okej

kan man köpa det eller blir det till att tillverka hemma?

Ingen aning. :/
Citera
2008-03-08, 21:21
Medlem
LéKrisss avatar
Hahahaha... "bögläppen"... vaffan.. varför kallas den så?
Citera
2008-03-08, 21:22
Medlem
x-rays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenFantasi123
Utseendefixering existerar bara hos kvinnor, va?
Jävla feminister bara blundar och vägrar se hur svårt stackars femtonåringar har det nu för tiden...

Citera
2008-03-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Hahahaha... "bögläppen"... vaffan.. varför kallas den så?

För att det bara är bögar och kärringar som kör omkring med den

OT
På min dtr jag hade, så var den avkapad under baklampan men den hade ju ingen jobbig nummerplåt som måste fästas. Endel löser problemet med nummerplåten genom att sätta den inne i "hjulhuset" ovanför hjulet så att den precis syns, hur lagligt det är vet jag inte, men hur lagliga brukar mopeder vara egentligen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in