• 1
  • 2
2008-03-08, 22:50
Medlem
Siphon02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Claesson_
För att det bara är bögar och kärringar som kör omkring med den

OT
På min dtr jag hade, så var den avkapad under baklampan men den hade ju ingen jobbig nummerplåt som måste fästas. Endel löser problemet med nummerplåten genom att sätta den inne i "hjulhuset" ovanför hjulet så att den precis syns, hur lagligt det är vet jag inte, men hur lagliga brukar mopeder vara egentligen

Vad skulle man få böta om man åkerfast?
Och orkar någon stoppa en?
Citera
2008-03-08, 23:55
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siphon02
Vad skulle man få böta om man åkerfast?
Som jag skrev i andra tråden så är det 1500kr böter om skylten inte sitter på rätt ställe.

Citat:
Och orkar någon stoppa en?
Ja.
Är rena självmålet att köra med inflyttad skylt och man träffar en sur polis.
Citera
2008-03-09, 00:16
Medlem
Jag hjälpte flertalet kompisar att ta bort sina "bögläppar" under moppetiden.. Den sitter skruvad under bakskärmen eller tillsammans med bakskärmen,, Reggskylt, baklampa och blinkers sitter i bögläppen, båda lampan och skylten går att fästa undertill, i "innerskärmen" är det en perfekt "hylla" att sätta baklampan i, titta under så ser du vart jag menar, reggskylten sätter man sen under baklampan, syns kanske inte riktigt så mycket som den egentligen ska göra, men ändå, blinkers finns det små varianter som man sätter på sidorna av bakskärmen med dubbelhäftande tejp..
Citera
2008-03-09, 06:07
Medlem
hahaha vilken dröm tråd!!

hänvisar dig och din unge till forum.moppenet.com

eller nån annan "moped" sida

annars sitter det skruvar på bögläppen plocka bort kablarna och sen skruva bort den 10 mins arbete inte alls svårt
Citera
2008-03-09, 11:25
Medlem
deerhunters avatar
på mt5 var det fogsvans som gällde
Citera
2008-03-11, 23:25
Medlem
mrvecks avatar
Slägga??

Varför inte bara låta den sitta kvar så kan grabben sticka ut ur mängden??
Citera
2008-03-11, 23:42
Medlem
Gefans avatar
För att ta bort den på ett snyggt sett så krävs det att du skruvar har hela stänkskärmen. Sadel, sidokåpor och bakkåpa behövs skruvas bort för att få bort den icke önskvärda skärmen. Resterande paketet som blir kvar, alltså lampa, blinkers och reg-skylt finns det mycket snygga saker du kan göra. Lampan, som någon nämde tidigare kan du flytta in i hjulhuset där det finns en snygg liten hylla, har även för mig att det finns färdiga hål för sladdarna.

Reg-skylten kan du böja lite snygg och borra hål i både skylten och kåpan inne i hjulhuset. Blinkers, tja, gör vad du vill. Jag hade inte kvar dessa för jag tyckte dom var onödiga och jag använde aldrig dom ändå, men vill du att han skall ha kvar dom så hitta på något snyggt.

Gjorde själv detta för inte allt för längesedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in