• 2
  • 3
2008-03-15, 19:31
Medlem

Ja, ja, allt roligt har sin tid, fick förslag om att få Dexofen istället, är det nåt att ha eller? Tram pallar jag inte, funkar inte på mig
Citera
2008-03-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora

Ja, ja, allt roligt har sin tid, fick förslag om att få Dexofen istället, är det nåt att ha eller? Tram pallar jag inte, funkar inte på mig
Dexofen kan inte alls jämföras med Somadril.
Det finns ingen liknande produkt på Apoteket.
För min smärta hjälper det inte alls med Dexofen, det är naturligtvis individuellt.

Får lite dåliga vibbar när jag hör Dexofen bara. Är som att leka rysk roulette att förtära alkohol samtidigt som du äter Dexofen. Även vid små mängder.
Citera
2008-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Dexofen kan inte alls jämföras med Somadril.
Det finns ingen liknande produkt på Apoteket.
För min smärta hjälper det inte alls med Dexofen, det är naturligtvis individuellt.

Får lite dåliga vibbar när jag hör Dexofen bara. Är som att leka rysk roulette att förtära alkohol samtidigt som du äter Dexofen. Även vid små mängder.

Jo, jag vet det om alkoholen, men jag dricker nästan aldrig, så det har inte så stor betydelse. Finns det nån annan du kan rekommendera?
Citera
2008-03-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jo, jag vet det om alkoholen, men jag dricker nästan aldrig, så det har inte så stor betydelse. Finns det nån annan du kan rekommendera?
Nej, jag kan inte komma på något alternativ. Tyvärr kan inte min läkare det heller. Som det är nu så kombinerar jag 1 somadril, 2 tradolan samt i 1g Alvedon. Detta tar jag vid behov, max 3 ggr dagligen.

Har som tur är en riktig klippa till läkare som skrivit ut rejält med Somadril så att jag klarar mig ett tag iaf.
Citera
2008-03-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
M.a.o: Vill du ha starkare effekt: Blanda med alkohol!

Käkade en del somadril i min ungdom, en gång drack jag ett sexpack trefemmor tillsammans med okänd mängd somadril, kanske 10-20 st. Vaknade upp dagen efter utan minne och för höra av en vän att jag gått bärsärkargång i stan med ett hjärnrör. Så lite respekt ska man nog ha.
Citera
2008-04-13, 02:51
Bannlyst
Vad exakt är Somadril för? Kan man andvända det som avtändningstabl till tramadol... Förutsatt om inte somadril är en opiat?
Citera
2008-04-13, 14:29
Medlem
sparkfots avatar
Jag fick mina utbytta mot norgesic. Tråkigt tråkigt.
Citera
2008-04-13, 19:40
Medlem
Somadril försvinner från hyllorna.

Somadril och Somadril Comp kommer att förbjudas. Enligt ett EU-beslut så får inte De substanser som Somadril och Somadril Comp finnas i någons som helst medecin. Någon gång i sommar kommer det att ska.
Citera
2008-04-14, 01:50
Medlem
Har inte fått en klar uppfattning om vad Somadrill/Somidrill är för typ av drog.
Stimulant eller opiat?

Inte läst tråden bokstav för bokstav och google finns ju men kan lika gärna fråga här
Citera
2008-05-07, 21:51
Medlem
Jag antar att jag fick mitt sista recept igår
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem