2008-03-09, 00:11
Medlem
b st a ru s et

ta 5 i stöten vänta en halv timma mellan doserna. ät dej riktigt mätt innan ..slår på mer när de dunkar på .. till sn-t jävln ..ka min evige (romani)=ät min skit...

Stort tach på förhand! / I[/quote]
Citera
2008-03-09, 00:21
Medlem
de ä väl tur att du har ett jobb.p.g.a oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Somadrill o Somandril hmm
för din läs föståelse är väl inte bästa. tack gode gud för att de flesta poliser inte är av akademeker status (svårt va) snut j-vel.
Senast redigerad av nellie991 2008-03-09 kl. 00:24.
Citera
2008-03-09, 00:41
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellie991
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Somadrill o Somandril hmm

för din läs föståelse är väl inte bästa. tack gode gud för att de flesta poliser inte är av akademeker status (svårt va) snut j-vel.

Apropå omskrivningar av Somadril så brukar tjejen kalla dem för "Somna till". Lite skumt när ungen kommer och säger att mamma vill ha en tablett som heter "somna till" utan att i frågasätta det.
Citera
2008-03-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten
Hej, jag har fått tag på en ansenlelig mängd Somandril på recept. Flera hundra. Nu var det länge sedan jag testatde dessa preparat och jag undrar helt enkelt om någon snäll person vill berätta mer om dessa piller.

Hur mycket ska man ta, vad blir effekteen och hur blir man på dem? Något trevligt man kan blanda dem med för ytterligare effekt kanske. Jag har i stort obegränsan tillgång på dem.

Är de bra vid avtändning från tex Subutex? Tror att jag hört detta någon stans.

Ja, all information om Somadril tages tacksamt emot. Både den bra och dåliga. Hur många vågar man ta per dag etc.

Stort tach på förhand! / I

Käka fett me såna innan det e muskelavslappnande som smakar beskt när dom slår på sen e det bara att försöka hålla balansen!
Bäst e nog att ha en säng i närheten för det e en sjyst torrfylla!
Det beror väl lite på vilken mlg de e på osv men dom e jäkligt nais iallafall!
Citera
2008-03-09, 14:49
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellie991

Men lite kul var det.
Till ämnet: Dom som har haft det utskrivet ett bra tag lär väl få chans o sakta trappa ner och sätta in något annat.

Problemet är väl att Somadril är ganska unik?
Citera
2008-03-13, 00:10
Medlem
Ledsen

Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Enligt FASS.se så utgick alla förpackningar av både Somadril och Somadril comp. ur sortimentet den 19/2 2008. Så i praktiken tillhandahålls inte dessa läkemedel längre av Apoteket.

Jahaaa....va sjutton gör man då om man vill ha det då...har inte jag sett förräns nu.Då hade jag ju försökt fått ett nytt recept av min läkare som för övrigt typ under pistol skriver ut dom.Då får jag inga mer nu alltså

Va sjutton ska man då ersätta den med, den är ju helt suverän mot min muskelsjukdom juh
Citera
2008-03-13, 10:26
Medlem
Lugn mina vänner lugn.

Somadril finns fortfarande i Apotekets sortiment.
Den kommer att utgå, exakt när verkar ingen kunna svara på.
Citera
2008-03-15, 04:14
Medlem
Jag har inte märkt att dom ska ta bort dom, jag får dom utskrivna, dom finns i alla fall på apoteket när jag hämtar ut dom

Men jag har iofs ätit dom i många år från och till
Citera
2008-03-15, 09:57
Medlem
De kommer att tas bort inom hela EU inom kort. De är den enda kvarvarande barbituraten i Sverige. Och någon ersättnings medicin finns inte. Det råder stor frustration i Norge bland tidigare patienter. Långsam nedtrappning är det som gäller.Och att du kan få obegränsat i detta läge låter märkligt. Långsam nedtrappning är att föreslå.
Citera
2008-03-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandrax
De kommer att tas bort inom hela EU inom kort. De är den enda kvarvarande barbituraten i Sverige. Och någon ersättnings medicin finns inte. Det råder stor frustration i Norge bland tidigare patienter. Långsam nedtrappning är det som gäller.Och att du kan få obegränsat i detta läge låter märkligt. Långsam nedtrappning är att föreslå.
Låter konstigt att dom ska ta bort ett preparat som är unikt och har många brukare i hela EU, när det inte finns något ersättare..

Källa?
Citera
2008-03-15, 15:48
Medlem
Jag tror det när jag ser det...

Det där med att dom ska ta bort dom är bara ett förslag
Citera
2008-03-15, 19:14
Medlem
Jag vill inte vara en glädjedödare men här kommer lite info.

http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...e____7147.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in