• 1
  • 2
2008-03-07, 21:14
Bannlyst
Hej, jag har fått tag på en ansenlelig mängd Somandril på recept. Flera hundra. Nu var det länge sedan jag testatde dessa preparat och jag undrar helt enkelt om någon snäll person vill berätta mer om dessa piller.

Hur mycket ska man ta, vad blir effekteen och hur blir man på dem? Något trevligt man kan blanda dem med för ytterligare effekt kanske. Jag har i stort obegränsan tillgång på dem.

Är de bra vid avtändning från tex Subutex? Tror att jag hört detta någon stans.

Ja, all information om Somadril tages tacksamt emot. Både den bra och dåliga. Hur många vågar man ta per dag etc.

Stort tach på förhand! / I
Citera
2008-03-07, 21:21
Bannlyst
Biverkningar och annat kan du läsa om i bl a FASS, fast de biverkningarna har ju rapporterats från dem som tar det i terapeutiska syften.

Citat:
Intag av SOMADRIL 350 MG TABLETTER med mat och dryck:
Du bör inte ta Somadril tillsammans med alkohol, eftersom alkohol kan förstärka effekten av Somadril.
M.a.o: Vill du ha starkare effekt: Blanda med alkohol!
Senast redigerad av Roxic 2008-03-07 kl. 21:24.
Citera
2008-03-07, 21:23
Medlem
Macgarvers avatar
Somadrill o Somandril hmm
Citera
2008-03-07, 21:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Somadrill o Somandril hmm
Citera
2008-03-07, 21:53
Medlem
Det dåliga med Somidril är väl i så fall att det kommer att försvinna ur Apotekets sortiment inom kort.
Citera
2008-03-07, 22:32
Bannlyst
Aj fan! Ska Somadril försvinna från apoteket! Det var illa. Får man fråga om när detta är tänkt att hända? Och finns det något lämpligt ersättningspreparat? Slutligen, vad har du för källor för detta påstående?

När jag ändå skriver, det finns väl inga likartade planer för Dexofen? Ett annat läkemedel som jag har stor tillgång till.

Men ändå, tusen tack för alla som brydde sig om att svara, det uppskattas!

MVH / I
Citera
2008-03-07, 22:37
I Norge försvinner de fr.o.m 1:a maj. I Sverige vet jag dock inte.
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...e____6713.aspx
Citera
2008-03-08, 00:30
Bannlyst
Tack för det utförliga svaret, det var omtänksamt! Det blir till att lösa in så många som jag hinner. Ingen som vet när detta inträffar i sverige eller vem som kan svara på det?

Tråkigt som fan då Somadril är en av mina favoriter.

Tack! /I
Citera
2008-03-08, 16:28
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
I Norge försvinner de fr.o.m 1:a maj. I Sverige vet jag dock inte.
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/N...e____6713.aspx

Enligt FASS.se så utgick alla förpackningar av både Somadril och Somadril comp. ur sortimentet den 19/2 2008. Så i praktiken tillhandahålls inte dessa läkemedel längre av Apoteket.
Citera
2008-03-08, 16:31
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten
Tack för det utförliga svaret, det var omtänksamt! Det blir till att lösa in så många som jag hinner. Ingen som vet när detta inträffar i sverige eller vem som kan svara på det?

Tråkigt som fan då Somadril är en av mina favoriter.

Tack! /I

Enligt vad jag skrev ovan så är det nog tveksamt om du kan hämta ut några fler förpackningar alls även om du har giltigt recept... tyvärr.
Citera
2008-03-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapelsin
Enligt vad jag skrev ovan så är det nog tveksamt om du kan hämta ut några fler förpackningar alls även om du har giltigt recept... tyvärr.
Jodå, det går alldeles utmärkt.

Jag hämtade ut 4 x 100 tabletter igår.

Jag frågade apotekspersonalen när Somadril skulle utgå ur sortimentet. Inte ens dom kunde svara på när, bara att det kommer att ske framöver.
Citera
2008-03-08, 23:44
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Jodå, det går alldeles utmärkt.

Jag hämtade ut 4 x 100 tabletter igår.

Jag frågade apotekspersonalen när Somadril skulle utgå ur sortimentet. Inte ens dom kunde svara på när, bara att det kommer att ske framöver.

Jaha... skumt att de skriver att alla förpackningar för närvarande inte tillhandahålls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in