2008-03-06, 23:39
Medlem
jq515fphs42s avatar
jobbigt läge kommer själv ihåg när jag var i den åldern. Brukade låsta in mig på toa när jag båka med morsan, slutade med att jag somna på toan sen var allt bra dagen därpå
Citera
2008-03-06, 23:40
Medlem
Vercels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Åh, blir så trött på alla mjäkande föräldrar. "Han kan käka lite nattglass". Efter det han gjort mot dig? Varför slog du inte honom big time när han bet och gjorde sådär mot dig. Blir som sagt trött på alla mjäkande föräldrar som inte kan sätta gränser och som inte kan ta i sena barn med hårdhandskar och som lever med mottot: "Jag ska minsann inte vara lika hård som vad mina föräldrar var".

Har du barn själv?

Man orkar inte alltid ta alla fighter, och att aga mitt barn vore att slå ner på allt jag tror på.
Citera
2008-03-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Bor ni i en liten lägenhet eller så? Kan du inte låtsas bli arg och säga att du måste gå ut en runda för att avreagera dig... sedan låtsas smälla igen ytterdörren? sen total tystnad, kanske han blir rädd och öppnar b-rumsdörren? iofs är det ju sent i natten.. vet inte hur smart din son är, och om han skulle gå på det här?

Det där är ett bra råd. Sedan när väl sonen har irrat sig ut ur badrummet skall TS hoppa fram ifrån sitt gömställe och citera Mikael Persbrandt ifrån filmen "Gangsters":

"Hörrudu...bjud för fan inte upp om du inte kan dansa!"
Citera
2008-03-06, 23:42
Medlem
vafan banka inte in dörren, så länge du inte måste sova så sitt bara uppe och vänta ut han...bankar du in dörren blir det en riktigt stor grej av det hela, sånt gillar sånna där trotsiga 6-åringar. Låt han sitta där inne, obekvämt på toan. Han blir bara sömning och kanske nickar till, vaknar sedan och kommer vimlandes ut och bara vill sova. och hopp i säng..imorrn är allt glömt...lite glass bara så är allt bra
Citera
2008-03-06, 23:42
Bannlyst
Om 20 min ryker dörren Filma och lägg upp på youtube.
Citera
2008-03-06, 23:44
Medlem
Vercels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Hur går det då?

Jodå - jag har släckt ner i rummen avgränsande till badrummet och sagt att han får göra precis som han vill (jag försökte hota honom med indragen veckopeng men han grät bara värre), och klockan tolv prick hämtar jag hammarfan och slår sönder dörrjäveln. Jag är arg på honom, jag är arg på mig själv, jag är arg på kvällen som gick som den gick.

Nu ska jag fortsätta med mitt vin.
Citera
2008-03-06, 23:46
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vercel
Jodå - jag har släckt ner i rummen avgränsande till badrummet och sagt att han får göra precis som han vill (jag försökte hota honom med indragen veckopeng men han grät bara värre), och klockan tolv prick hämtar jag hammarfan och slår sönder dörrjäveln. Jag är arg på honom, jag är arg på mig själv, jag är arg på kvällen som gick som den gick.

Drick inte för mkt nu va.
Det är en kvart kvar, och för guds skull, slå inte in dörren!
Är han fortf. vaken?
Citera
2008-03-06, 23:46
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vercel

Tråkigt att det gick som det gick, inte lätt alla gånger kanske.
Håll oss uppdaterade, vill gärna veta utgången av det hela.
Citera
2008-03-06, 23:47
Medlem
äh slå inte in dörrjäveln...han är trött, och kommer få hjärtslag om du går loss på dörren...låt han bara vara, han kanske somnar men det är bättre än att börja hetsa nu mitt i natten...
Citera
Medlem
Nu undrar jag ju om det är din flickväns vänninor som gjort att din son märker på dig att du inte riktigt sätter gränserna mot dem (som du beskrev i en annan tråd), och det i sin tur får honom att spela ut denna ev. svaghet du har?
Citera
Medlem
Skullheads avatar
Ungen ska veta vem som bestämmer, annars blir det han som styr och ställer där hemma.
Citera
2008-03-06, 23:48
Medlem
Huuu du inte lätt, det enda jag kan säga är att han kommer inte va skadad för livet, lovar att även jag som mamma fått spel på ungarna åtskilliga gånger och de har hatat mig många gånger... Tänk på att detta bara är en föraning om vad som komma skall, håll nu huvudet kallt, va lagom bestämd, vänta ut han, hälsa att du alskar honom trots att han vill sova i badkaret och att ni får prata om det i morgon, han kommer definitivt orka gå iväg i morgon, somnar bara lite tidigar nästa kväll, tänk om du ska slå in dörren varje gång han trilskas, vilken makt har han inte fått över dig då? Kan hälsa att mina flickor är de finaste som finns stora och självständiga som kan skratta åt mammas utbrott, ja tom tycka att de varit bra... Men va noga med att prata ut och be om ursäkt och förklara varför det blev som det blev!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in