1. Hur kom ni i kontakt med Ubuntu?
Hmm minns inte, tror det var någon tidningen som jag läste om det i, fanns cd på ett kulturställe i Malmö
2. Vad använder ni de olika OS:en till? Hur ofta bootar ni in i Windows och hur ofta bootar ni in i Ubuntu? Anlednigar till detta?
kör ubuntu via usbsticka på jobb, mest för att jag sitter med olika laptops dagligen när jag installarer om datorer, kör det för att hålla koll på min privv mail.
Kör Ubuntu hemma på laptop dagligen, sambon kör XP men hon surfar bara, kollar mail och chattar på msn så hon kommer få ubuntu snart hon med.
3. För och nackdelar med Windows/Ubuntu (endast intresserad av Ubuntu, andra distos ointressant just nu)
fördel windows... jag kan det in och utantill
nackdel windows... inte lika snyggt som ubuntu
nackdel ubuntu... jag kan det inte in och utantill
fördel ubuntu... snyggt som ubuntu
4. Kommer ni fortsätta med Ubuntu? XP? Vista?
Ubuntu kommer jag fortsätta med helt klart, vet inte till vilken utsträckning dock, kör en server här hemma och skulle vilja köra en ubuntu-server på den men vet inte om jag vågar. Iofs... det är ju ingen riktigt server nu heller, det ligger vista på den och den används endast till torrent och ftp-nerladdningar.
Har iofs en extra hårddisk som bara ligger, skulle kunna skjuta in en ubuntu-server på den och se om jag klarar av det. problemet är att jag har varken skärm eller tgb+mus kopplad till den datorn.
XP kommer jag fortsätta med i viss utsträckning måste hålla mig ajour med det då jag jobbar som servicedesk-agent
Vista kommer jag fortsätta med av samma skäl som med XP