Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-03-05, 09:36
  #1
Medlem
The_Insanes avatar
Jag är en kille på 21 år och har tränat från och till i kortare perioder under ca: 2 år men det senaste året har det inte blivit någon träning tack vare jag har varit tvungen att pendla till jobbet och då har det inte bliviit tid till att träna.

Nu när jag ska börja träna så fick jag rådet av en kompis som har tränat under flera år att jag ska köra detta program som finns på sidan nedan:
http://www.powerexpress.se/10veckors.asp

Är det ett bra program för mig som vill gå upp i vikt i form av muskler då jag i dagens läge ligger strax under 70kg och är ca: 180cm lång?
Något jag bör lägga till/ta bort från schemat eller finns det bättre scheman att följa?

Detta med att äta ofta minst var tredje timme visst räknar man med mellanmål som att "äta", för man måste väl inte äta riktig mat var tredje timme?
__________________
Senast redigerad av The_Insane 2008-03-05 kl. 09:50.
Citera
2008-03-05, 09:51
  #2
Medlem
morgontrötts avatar
Tre vanliga gympass i veckan = hardcore?
Inte var det många set per övning heller.
Citera
2008-03-05, 09:52
  #3
Medlem
ja varfor inte, at rejalt bara o ge fan i gh-boostern
Citera
2008-03-05, 09:54
  #4
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgontrött
Tre vanliga gympass i veckan = hardcore?
Inte var det många set per övning heller.

Lust att slänga ihop ett bättre schema?

Även om någon annan har lust att skapa ett bra schema för mig får gärna göra det
Citera
2008-03-05, 10:07
  #5
Medlem
Du har PM
Citera
2008-03-05, 10:15
  #6
Medlem
The_Insanes avatar
Räcker det med 3 dagars träning per vecka?
Citera
2008-03-05, 10:16
  #7
Avstängd
EnHeltVanligDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurassic
Du har PM

Jag vill också ha PM.
Citera
2008-03-05, 10:21
  #8
Medlem
Jag vet inte vad som är så hardcore med det. Men du behöver och borde nog inte köra 'hardcore' om du inte tränat så mycket förut.
Det viktigaste är att du övar in bra teknik, särskilt i knäböj och marklyft och att du tycker det är kul att träna.
Se det inte som en tioveckorsperiod, se det som att något du ska fortsätta med så länge du gillar det.

Jag är lite förvånad över att de har så få set i verje övning men i gengäld väldigt många övningar i varje pass.
Kosttillskott behöver du knappast tänka på förrän du tränat ett tag, ordentlig mat duger alldeles utmärkt.
Att äta var tredje timme är heller inte livsviktigt, är som du är bekväm med, men se till att få i dig ordentligt med bra mat.

Förvänta dig inga mirakel på 10 veckor, se det som en bra början men var glad för alla framsteg.
Citera
2008-03-05, 10:24
  #9
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Jag vet inte vad som är så hardcore med det. Men du behöver och borde nog inte köra 'hardcore' om du inte tränat så mycket förut.
Det viktigaste är att du övar in bra teknik, särskilt i knäböj och marklyft och att du tycker det är kul att träna.
Se det inte som en tioveckorsperiod, se det som att något du ska fortsätta med så länge du gillar det.

Jag är lite förvånad över att de har så få set i verje övning men i gengäld väldigt många övningar i varje pass.
Kosttillskott behöver du knappast tänka på förrän du tränat ett tag, ordentlig mat duger alldeles utmärkt.
Att äta var tredje timme är heller inte livsviktigt, är som du är bekväm med, men se till att få i dig ordentligt med bra mat.

Förvänta dig inga mirakel på 10 veckor, se det som en bra början men var glad för alla framsteg.

Klart jag inte ser det som att det ska hända mirakel på denna tid.
Okej men då har jag lite information
Citera
2008-03-05, 13:40
  #10
Medlem
The_Insanes avatar
Hittade detta schema av en person på ett annat forum skulle jag kunna använda det för att nå mina mål?

Måndag: Ben, rygg, biceps

Knäböj 3 set x 8-12 reps
Lårcurl 2 set x 8-12 reps
Marklyft 3 set x 4-6 reps
Skivstångsrodd 2 set x 4-6 reps
Skivstångscurl 3 set x 4-6 reps


Tisdag: Bröst, axlar,triceps

Bänkpress 3 set x 4-6 reps
Lutande hantelpress 2 set x 4-6 reps
Militärpress 3 set x 4-6 reps
Upright rowing 2 set x 4-6 reps
Smal bänkpress 3 set x 4-6 reps


Torsdag: Ben, rygg, biceps

Benpress 3 set x 20 reps
Raka marklyft 2 set x 15-20 reps
Chins 3 set x 8-12 reps
Smalt drag fram 2 set x 8-12 reps
Hammercurl 3 set x 8-12 reps


Fredag: Bröst, axlar, triceps

Lutande bänkpress 3 set x 8-12 reps
Dips 2 set x 8-12 reps
Hantellyft åt sidan 2 set x 8-12 reps
Framåtlutande hantellyft 3 set x 8-12
French press 3 set x 8-12 reps
Citera
2008-03-05, 14:16
  #11
Medlem
KoettFaerss avatar
Vad sägs om att lägga ben på ett eget pass? FÖr övrig såg det bra ut, men öka antaet set på marklyften och minska antalet reps. Typ 6 set 6 reps eller något.
Citera
2008-03-05, 15:19
  #12
Medlem
The-Hallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_Insane
Räcker det med 3 dagars träning per vecka?

För mig räcker det, inte säkert att det räcker för dig. Men skulle tro det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback