Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-05, 08:41
  #1
Medlem
Tjena, är tyvär väldigt dålig på träning därav att man är överviktig
lite profil:
---------
Ålder: 20
Längd: 182
Vikt: 94
Jobb: Kontorsarbete, sitter HELA tiden..
--------
Måltider:
Frukost; En tallrik med special K och lättmjölk
Lunch: Oftast en fryst matlåda som ligger runt 300 - 480 Kcal
Middag: Det som serveras och äter så jag inte är helt mätt utan lagomt typ
Och under dagens lopp så dricker ja minst 2,5 L vatten..

-------

Har tyvär inte så mycket fritid till övers, utan har danslektioner på mina 2 lediga dagar.. någon som har något bra tips på bra måltider som man kan äta utan att man ska må dåligt för att det var så flottigt?
Som sagt väldigt okunnig, så svara helst seriöst annars skippa att skriva något överhuvudtaget..

MvH Blupish
Citera
2008-03-05, 09:26
  #2
Medlem
Jag skulle rekommendera dig att köpa/låna boken "mat för idrott" av Ove Rytter och Yvonne Rosell, där finns över 300 kcal beräknade recept bara att välja vad du gillar!
Citera
2008-03-05, 09:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjerttheman
Jag skulle rekommendera dig att köpa/låna boken "mat för idrott" av Ove Rytter och Yvonne Rosell, där finns över 300 kcal beräknade recept bara att välja vad du gillar!

Aaa okej, ska springa o kolla efter den på lunchen tack för svar!
Citera
2008-03-05, 09:36
  #4
Medlem
det finns ju mealplanner program pa piratebay
Citera
2008-03-05, 12:15
  #5
Medlem
Hej!

För att gå ned i vikt behöver du endast ligga på negativ kaloribalans; Behövs ingen kardiovaskulär aktivitet för att gå ned i vikt som många tror.

Jag kan rekommendera IPAN och Calories per hour för att hålla reda på hur mycket kalorier du förtär och föbränner under en dag; Den första har nästan alla produkter i Sverige i databasen (känns så iallafall).

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback