• 2
  • 3
2008-03-07, 18:45
Bannlyst
För ett par år sedan så var smuggel-cola från Polen populärt här i skåne, i turkaffärer.
En burk kostade en femma ( 3 för en tia), jämfört med en tia för en svensk burk.

Fast den smakade inte samma, den Svenska var nästan värd det dubbla priset om man var riktigt törstig.
Citera
2008-03-08, 11:16
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Har rest runt ett tag i världen och märkt att USA har värdens äckligaste Coca-Cola.
Paradoxalt då drycken kommer därifrån ursprungligen.

Skiljer sig recepten mellan olika länder tror ni?

Då har du inte druckit gammal cola från Tjeckoslovakien. 2 liter 10 kr i diverse garagebutiker i Tensta/Rinkeby
Citera
2008-03-08, 15:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Då har du inte druckit gammal cola från Tjeckoslovakien. 2 liter 10 kr i diverse garagebutiker i Tensta/Rinkeby

Oj, den måste vara gammal då tjeckoslovakien upplöstes 1990.
Citera
2008-03-08, 16:00
Medlem
Androass avatar
Det jag har noterat är att i princip all läsk i staterna smakar klor, det är faktiskt riktigt vidrigt
Citera
2008-03-09, 08:54
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
För ett par år sedan så var smuggel-cola från Polen populärt här i skåne, i turkaffärer.
En burk kostade en femma ( 3 för en tia), jämfört med en tia för en svensk burk.

Fast den smakade inte samma, den Svenska var nästan värd det dubbla priset om man var riktigt törstig.

Haha, detta kommer jag ihåg, det var likadant på alla pizzerior. Eftersmak av hallon och allt möjligt, det var riktigt konstigt.
Citera
2008-03-09, 15:04
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Oj, den måste vara gammal då tjeckoslovakien upplöstes 1990.

Haha, visst. Jag var betydligt yngre än vad jag är nu, men det var inte 1990 jag drack skiten.
Citera
2008-03-22, 04:05
Medlem
Allt beror för det mesta på vilket vatten man använder. Samt olika socker
Citera
2008-03-22, 11:55
Medlem
This_is_me_s avatar
När jag var i Tallin någon gång minns jag att Coca colan smakade skit!

Men idag är det påskafton och då dricker jag påskmust och påsköl tillsammans med några köttbullar och någon enstaka prinskorv. Nu vet ni det.
Citera
2008-03-22, 12:00
Medlem
fiask0s avatar
Jag som trott att jag inbillat mig

Men det är väl som tidigare poster skrivit, sötningsmedlet/sockret och vattnet?
Citera
2010-10-18, 21:28
Bannlyst
anledningen till att svensk cola är godast i världen är enkel; Kollar man på förpackningen så står det "Socker från Skåne"
Citera
2010-10-19, 14:22
Bannlyst
Jag drack coca-cola i London och ack vad den var god! Godaste colan jag druckit (Drack den på subway).
Citera
2010-10-19, 15:39
Medlem
Ykakoos avatar
Cola i USA innehåller socker från majs. Detta pga att USA tillverkar alldeles för mycket majs (överskott), Även kor matas med majs osv.

"Does Coca Cola use sugar cane or corn syrup?"

"Depends where you buy the Coke.
In the US, it's made with corn syrup but in most places outside of the US, it's made with sugar. In the US though, you can find Coke made with real sugar around the time of the Jewish holiday of Passover."

http://wiki.answers.com/Q/Does_Coca_..._or_corn_syrup
Senast redigerad av Ykakoo 2010-10-19 kl. 15:41.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in