2008-03-06, 20:57
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Samma i venezuela, nästan inga ställen sålde vanlig Coca cola, och de ställen som hade det smakade den inte alls gott på, nä tacka vet jag pepsi

Ofc tvärtom hemma i sverige:P
Citera
2008-03-06, 20:58
Medlem
Den godaste colan jag någonsin har smakat på var på danmarksbåten, herregud! Jag drack, drack och drack. Mådde riktigt illa sen. Det var maskincola, inte flaska eller burk. Helt underbar! Jag förstår dock inte hur den kunde smaka så himmelskt gott just då? För vanligtvis är jag inte så förtjust i maskincola. Har aldrig upplevt samma smak igen.

// K
Citera
2008-03-07, 05:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Som sagts så är det ju naturligtvis samma recept i alla länder, möjligen med viss modifikation för folkets smak (mao om man kan övertyga Coca Cola om att något modifierat recept hade fallit befolkningen i smaken). Vissa ingridienser finns ju inte på alla ställen men framförallt så är tillgången på kvalitativt vatten avgörande.

När jag var i Kenya så smakade Nairobicola fruktansvärt medan Cola från Mombasa mycket bättre. Men jag kan tänka mig att det är stora skillnader på olika tillverkningsdatum också, ibland finns det bra vatten tillgängligt och ibland bara illasmakande.
Vatten det vet jag har stor påverkan, oftast(av vad jag har förstått) så borrar coca-cola egna brunnar om det betyder bättre vatten.

Men det finns ju inte så många här i världen som har kran vatten som är gott och drickbart som vi har här i Sverige, dock inget gott vatten i min lägenhet smakar fruktansvärt.
Som tur har jag djupborrad brun i stugan där jag tar hem vatten ifrån.
Citera
2008-03-07, 07:37
Medlem
Flytande_argots avatar
Får dom verkligen hålla på och fippla med recepten?

För er som vill gå in och läsa artikeln ovan är det bara att plocka ett login och lösen här om ni inte orkar registrera er:

http://www.bugmenot.com/
Citera
2008-03-07, 08:04
Medlem
Vid min första resa till USA råkade jag få Dr Pepper istället för Coca-Cola när vi besökte McD i Drive-Thrun.

Jag sa typ: "Den här smakade annorlunda"
Fick till svar: "Yup, så smakar Coca-Cola här"

Satt och undrade vad i helvete man gjort med smaken när jag hör 4-åringen i framsätet: "Mommy, where is my Dr Pepper? I cant drink this shit." (jo, ful i munnen var han.)

Jag har besökt Coca-Cola museet i Atlanta (1994) och där kunde man provsmaka hur coca-colan smakade i övriga länder. Det är skillnad.
Man hade massor med läskstationer med ländernas namn ovanför sig. Sen tog man en mugg och fick dricka hur mycket man ville.

EDIT: Det var i "Atlanta, USA" jag var. Inte i "Atalanta, Italien".
Senast redigerad av turbo75 2008-03-07 kl. 08:39.
Citera
2008-03-07, 08:11
Medlem
Sälklubbarns avatar
Märker att jag har varit ouppmärksam när jag har varit utomlands. Har aldrig tänkt på nån skillnad i smak.
Citera
2008-03-07, 08:24
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Märker att jag har varit ouppmärksam när jag har varit utomlands. Har aldrig tänkt på nån skillnad i smak.
Min första tanke där var att det kan vara svårare att känna smakskillnader om man åker dit och smakar och sen åker hem och smakar. Likadant som vid en vinprovning som framträder skillnaderna när man jämför dom sida vid sida liksom turbo75 skrev om på Coca-Cola muséet.
Citera
2008-03-07, 14:35
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Min första tanke där var att det kan vara svårare att känna smakskillnader om man åker dit och smakar och sen åker hem och smakar. Likadant som vid en vinprovning som framträder skillnaderna när man jämför dom sida vid sida liksom turbo75 skrev om på Coca-Cola muséet.
Jo, det är klart. Jag får ta med en burk hem från nästa utlandsresa och testa.
Citera
2008-03-07, 14:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Rent logiskt så borde ju svensk coca cola ha den bästa smaken eftersom vårat vatten är klassat som det renaste och mest välsmakande vattnet i världen.
Citera
2008-03-07, 14:42
Medlem
septictanks avatar
den absolut bästa colan som går att köpa är burkcola på pizzerior
Citera
2008-03-07, 15:19
Medlem
TravisBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av septictank
den absolut bästa colan som går att köpa är burkcola på pizzerior

Kanske bara för att cola är obligatoriskt till pizza^^?

TRV$
Citera
2008-03-07, 18:18
Medlem
septictanks avatar
mjae, mest för att den är perfekt kyld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem