Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Förmånen att slippa bli förälder tillkommer kvinnor, skyldigheten at bli pappa tilkommer män menar du väl?
Jag trodde att den här tråden handlade om ett hypotetiskt resonemang om vilka konsekvenser juridisk abort skulle innebära.
Men OK! Jag kör på din nivå!
Ett biologiskt tvång att ett barn börjar växa i ens mage mot ens vilja om man har sex med en man är så klart inget att gnälla över.
En pappa kan bara skita i mamman och gå därifrån. Det kan inte mamman. Hon måste ta ansvar - antingen genom att ta abort eller föda barnet och ta eget ansvar för barnets uppfostran. Medan pappan kommer undan med några futtiga tusenlappar i månaden om mamman väljer att inte ta abort.
Där ligger mannens skyldighet och om du tycker synd om pappan då, är du patetisk.
Citat:
Vill ni ha jämnställdhet så är det bara att gilla läget och aceptera gämnställdhet innnom alla områden. Om inte biologisk gämnställdhet funkar i fallet så justeras det väl lämplightvis med juridiska modifikationer...
Samma juridiska modifikationer som ger mannen alla fördelar idag, kan ändras genom andra juridiska modifikationer - ja! Ta bort mannens rätt till barnen. Vill han inte axla ansvaret så skall han inte få!!!
Citat:
Om juridisk abort införs så kanske kvinnor äntligen inser att barn inte är en rättighet, utan en fömån med ansvar. Och kanske tänker sig för lite mer innan dom skaffar barn när dom inte längre får en garanterad krok på fadern (iaf ekonomisk).
Jag önskar att juridisk abort införs! Och jag önskar att alla kvinnor slutar föda barn. Då skulle männen se att det inte föddes arbetskraft till deras älskade kapitalstarka bolag. Då kanske ni skulle fatta att kvinnor ensamma INTE skall ta allt ansvar för barn.