2008-06-24, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Är väl rätt så enorm skillnad att ge mannen 1 möjlighet att "slippa" ett faderskap när kvinnan har 2 och att tvångssterilisera/misshandla mannen för "att det ska vara lika" det såna som dig som ger allt vad feminism heter ett dåligt rykte.

Eller kan vi acceptera att kvinnor inte har samma kapacitet som män så dom får finna sig i andrafiolen?

Eller hoppsan, nu blev visst feminismen överflödig...

Det bästa som kunde hända var om feminismen blev överflödig! Det borde ses som en rättighet att bli förälder! Då kanske förhållandet mellan mamman och pappan skulle ändras.

Rätten att föda barn tillkommer kvinnor, rätten att få bli pappa tillkommer män!

Men inte alla män... Vad sägs om det scenariot?
Citera
2008-06-24, 18:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda
Rätten att föda barn tillkommer kvinnor, rätten att få bli pappa tillkommer män!

Förmånen att slippa bli förälder tillkommer kvinnor, skyldigheten at bli pappa tilkommer män menar du väl?

Vill ni ha jämnställdhet så är det bara att gilla läget och aceptera gämnställdhet innnom alla områden. Om inte biologisk gämnställdhet funkar i fallet så justeras det väl lämplightvis med juridiska modifikationer...

Om juridisk abort införs så kanske kvinnor äntligen inser att barn inte är en rättighet, utan en fömån med ansvar. Och kanske tänker sig för lite mer innan dom skaffar barn när dom inte längre får en garanterad krok på fadern (iaf ekonomisk).
Senast redigerad av Sereena 2008-06-24 kl. 18:13.
Citera
2008-06-24, 18:54
Bannlyst
Citat:
Förmånen att slippa bli förälder tillkommer kvinnor, skyldigheten at bli pappa tilkommer män menar du väl?

Jag trodde att den här tråden handlade om ett hypotetiskt resonemang om vilka konsekvenser juridisk abort skulle innebära.

Men OK! Jag kör på din nivå!

Ett biologiskt tvång att ett barn börjar växa i ens mage mot ens vilja om man har sex med en man är så klart inget att gnälla över.
En pappa kan bara skita i mamman och gå därifrån. Det kan inte mamman. Hon måste ta ansvar - antingen genom att ta abort eller föda barnet och ta eget ansvar för barnets uppfostran. Medan pappan kommer undan med några futtiga tusenlappar i månaden om mamman väljer att inte ta abort.

Där ligger mannens skyldighet och om du tycker synd om pappan då, är du patetisk.

Citat:
Vill ni ha jämnställdhet så är det bara att gilla läget och aceptera gämnställdhet innnom alla områden. Om inte biologisk gämnställdhet funkar i fallet så justeras det väl lämplightvis med juridiska modifikationer...

Samma juridiska modifikationer som ger mannen alla fördelar idag, kan ändras genom andra juridiska modifikationer - ja! Ta bort mannens rätt till barnen. Vill han inte axla ansvaret så skall han inte få!!!

Citat:
Om juridisk abort införs så kanske kvinnor äntligen inser att barn inte är en rättighet, utan en fömån med ansvar. Och kanske tänker sig för lite mer innan dom skaffar barn när dom inte längre får en garanterad krok på fadern (iaf ekonomisk).

Jag önskar att juridisk abort införs! Och jag önskar att alla kvinnor slutar föda barn. Då skulle männen se att det inte föddes arbetskraft till deras älskade kapitalstarka bolag. Då kanske ni skulle fatta att kvinnor ensamma INTE skall ta allt ansvar för barn.
Citera
2008-06-24, 19:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag trodde att den här tråden handlade om ett hypotetiskt resonemang om vilka konsekvenser juridisk abort skulle innebära.

Men OK! Jag kör på din nivå!

Ett biologiskt tvång att ett barn börjar växa i ens mage mot ens vilja om man har sex med en man är så klart inget att gnälla över.
En pappa kan bara skita i mamman och gå därifrån. Det kan inte mamman. Hon måste ta ansvar - antingen genom att ta abort eller föda barnet och ta eget ansvar för barnets uppfostran. Medan pappan kommer undan med några futtiga tusenlappar i månaden om mamman väljer att inte ta abort.

Där ligger mannens skyldighet och om du tycker synd om pappan då, är du patetisk.

Samma juridiska modifikationer som ger mannen alla fördelar idag, kan ändras genom andra juridiska modifikationer - ja! Ta bort mannens rätt till barnen. Vill han inte axla ansvaret så skall han inte få!!!

Jag önskar att juridisk abort införs! Och jag önskar att alla kvinnor slutar föda barn. Då skulle männen se att det inte föddes arbetskraft till deras älskade kapitalstarka bolag. Då kanske ni skulle fatta att kvinnor ensamma INTE skall ta allt ansvar för barn.

Mamman kan skita i allt och gå därifrån, tillskillnad från mannen så kan hon alltid befria sig 100% från allt ansvar genom att göra abort, mannen har inga val alls.

Med lite tur så skulle en sådan möjlighet få bukt med alla dessa korkade brudar som gör sig på smällen för att snärja snubben.
Citera
2008-06-24, 19:52
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Mamman kan skita i allt och gå därifrån, tillskillnad från mannen så kan hon alltid befria sig 100% från allt ansvar genom att göra abort, mannen har inga val alls.

Med lite tur så skulle en sådan möjlighet få bukt med alla dessa korkade brudar som gör sig på smällen för att snärja snubben.

Nej kvinnor kan inte bara lämna ifrån sig sina barn, det har naturen sett till.

Och det är du som argumenterar för idiotiska jämlikhetsgrejer. Du tycker alltså att om en kvinna gör abort och råkar ut för att bli steril ska pappan steriliseras då? Enligt ditt jämlikhetshysteriska resonemang så ska han det.
Citera
2008-06-24, 22:13
Bannlyst
Citat:

Sov du på biologilektionerna i skolan??? Om mamman går, följer barnet med vare sig hon vill det eller inte Mannen däremot, kan bara gå! I sämsta fall får han betala några futtiga tusenlappar i månaden. Det är ingenting mot för vad ett barn kostar. Dessutom slipper han allt ansvar för barnet.

Citat:

Du har aldrig hört talas om killar som ljuger och säger att de är sterila för att få knulla??? Sedan drar de bara och lämnar tjejen om hon blir med barn. Visst är brudar korkade som tror på killar???
Citera
2008-06-25, 06:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz

Citat:
Sov du på biologilektionerna i skolan??? Om mamman går, följer barnet med vare sig hon vill det eller inte Mannen däremot, kan bara gå! I sämsta fall får han betala några futtiga tusenlappar i månaden. Det är ingenting mot för vad ett barn kostar. Dessutom slipper han allt ansvar för barnet.

Boka en läkartid, gå på den och vips, ingen unge mer.
Oj vad biologiskt omöjligt för mamma att bli av med ungen.

Citat:
Och det är du som argumenterar för idiotiska jämlikhetsgrejer. Du tycker alltså att om en kvinna gör abort och råkar ut för att bli steril ska pappan steriliseras då? Enligt ditt jämlikhetshysteriska resonemang så ska han det.

Hur fan får du det till att jag skulle tycka det?

Vad är i det din förtvinade hjärna som gör det ens möjligt för dig att läsa ut ens i närheten av nåt sånt? (Fast iof, skulle nog slå vad om att det är trollet som talar)

Att få det från att ge mannen en juridisk möjlighet att göra det som (du själv sagt att du anser) är en självklarhet för kvinnan (dvs att avsluta graviditeten innan den är fullbordad och därmed inte bli förälder) till att fyskiskt tvinga fram "identiska förhållanden" under en graviditet?

Citat:
Du har aldrig hört talas om killar som ljuger och säger att de är sterila för att få knulla??? Sedan drar de bara och lämnar tjejen om hon blir med barn. Visst är brudar korkade som tror på killar???

En kvinna har en uppsjö av enkla, billiga och säkra preventivmedel att tillgå tillskillnad från mannen.
Citera
2008-06-25, 17:49
Bannlyst
[quote]
Citat:
Boka en läkartid, gå på den och vips, ingen unge mer.
Oj vad biologiskt omöjligt för mamma att bli av med ungen.

Inte ett dugg komplicerat i teorin. Särskilt inte för en kille, som slipper alla kontakter och samtal som oftast måste till för att en abort skall kunna genomföras. En abort kan gå snett, och tjejen kan bli steril för resten av livet. Skitlätt beslut va???

Citat:
En kvinna har en uppsjö av enkla, billiga och säkra preventivmedel att tillgå tillskillnad från mannen.

Som alternativ till juridisk abort borde killar få sterilisera sig från 15 års ålder. Deras sterilisering kan återställas, det kan inte kvinnors.

Fattar inte varför inte killar kräver att få sterilisera sig, när tjejer kräver p-piller som de kan få blodproppar och olika sjukdomar av. Men tjejer gör allt som står i deras makt för att slippa bli gravida - om de inte vill!!!

Juridisk abort vore skitbra för att stärka kvinnors makt. Och det är ju bara bra för kvinnor, att killar inte fattar konsekvenserna av en juridisk abort!!!
Citera
2008-06-25, 17:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Inte ett dugg komplicerat i teorin. Särskilt inte för en kille, som slipper alla kontakter och samtal som oftast måste till för att en abort skall kunna genomföras. En abort kan gå snett, och tjejen kan bli steril för resten av livet. Skitlätt beslut va???

Ja, skitlätt beslut om man inte vill ha barn.

Sulle inte tveka en sekund om jag fick veta att jag var på smällen, inte en jävla sekund.
Citera
2008-06-25, 18:35
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:

Du är väl medveten om att kapitalstarka bolag i detta fall antagligen skulle driva dem med robotar och datorer (dessa kräver ingen lön). Kvinnors "produkter" (dvs. barnen) är inte särskilt konkurrenskraftiga när en maskin kan göra jobbet lika bra eller till och med bättre.
Citera
2008-06-25, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ja, skitlätt beslut om man inte vill ha barn.

Sulle inte tveka en sekund om jag fick veta att jag var på smällen, inte en jävla sekund.

Inte jag heller!

Va fan har det med den här diskussionen att göra

Fattar du vad vi pratar om eller???

Sterilisera dig för helvete! Kräv din rätt att slippa göra en tjej med barn!!!

Eller kräv rätten till juridisk abort och visa för hela världen vilken jävla klantskalle du är som inte klarar det alla brandmän klarar - snabb utryckning
Citera
2008-06-25, 18:36
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:

Så du menar att barn lämnas ALDRIG till adoptionsbyråer av ensamstående mammor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in