2008-06-24, 15:29
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nu är du bara löjlig.

Ja det är sant, det jag skrev är lika löjligt som att män inte ska behöva ta ansvar för sina födda barn, åtminstone ekonomiskt.

Om man nu inte ser på män som mindre kapabla och nästan utvecklingsstörda så är det helt löjligt. Tycker du att män är att likställa med förståndshandikappade?
Citera
2008-06-24, 15:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Ja det är sant, det jag skrev är lika löjligt som att män inte ska behöva ta ansvar för sina födda barn, åtminstone ekonomiskt.

Om man nu inte ser på män som mindre kapabla och nästan utvecklingsstörda så är det helt löjligt. Tycker du att män är att likställa med förståndshandikappade?

När ungen är född är det en sak, tiden för juridiskt abort ska vara densamma som för biologisk (dock med undantaget om kvinnan undanhåller graviditeten för mannen).

Varför ska mannen kunna tvingas till ekonomisk ansvar (eller nåt ansvar alls för den delennär kvinnan inte kan det?

Rabiata feministflator som resonerar som dig gämnställer jag med förståndshandikappade...

Inom arbetslivet så ska minsann biologiska skillnader inte spela nån roll, men såfort vi kommer in på graviditet då är minsann biologiska skillnader allt och mannen ska inte ha några som helst rättigheter eftersom att det minsann inte är han som bär på ungen, Jävla hycklare!
Citera
2008-06-24, 16:43
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
När ungen är född är det en sak, tiden för juridiskt abort ska vara densamma som för biologisk (dock med undantaget om kvinnan undanhåller graviditeten för mannen).

Varför ska mannen kunna tvingas till ekonomisk ansvar (eller nåt ansvar alls för den delennär kvinnan inte kan det?

Rabiata feministflator som resonerar som dig gämnställer jag med förståndshandikappade...

Inom arbetslivet så ska minsann biologiska skillnader inte spela nån roll, men såfort vi kommer in på graviditet då är minsann biologiska skillnader allt och mannen ska inte ha några som helst rättigheter eftersom att det minsann inte är han som bär på ungen, Jävla hycklare!

Men om barnet föds så tvingas kvinnan också till ekonomiskt ansvar. så det är väl visst jämställt.

Naturligtvis spelar biologiska skillnader roll i arbetslivet. Du kan inte bli rökdykare till exempel utan att klara de fysiska proven.

Du resonerar ju så som att om kvinnan gör abort och blir steril så ska man sterilisera mannen också. Såna som du tycker jag resonerar naivt och livsfarligt. Varför ska man sterilisera mannen om kvinna blir gravid för?
Citera
2008-06-24, 16:50
Bannlyst
Citat:

Tänk tvärtom! Män skulle inte få ta ansvar! De har noll att säga till om. Varför skulle de ges möjlighet att ta ansvar?

Citat:

Jag tycker att kvinnor är att likställa med förståndshandikappade som finner sig i att ta allt ansvar för barn!

Inför juridisk abort! Om inte annat som ett sätt att överlämna uppfostringsansvaret till de barn som föds. Det kanske tar en generation innan mannen måste ändra inställning till barnen för att få vara med i samhällsutvecklingen!

Annars är alternativet för kvinnor att vägra föda barn för att på så sätt uppvärdera barnafödandet till den höga oersättliga nivå där det hör hemma.
Citera
2008-06-24, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asshole
[center]/ \

Woho! Mindre ungar.

Nä lika stora men färre!!!

Kanske noll!
Citera
2008-06-24, 16:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Men om barnet föds så tvingas kvinnan också till ekonomiskt ansvar. så det är väl visst jämställt.

Naturligtvis spelar biologiska skillnader roll i arbetslivet. Du kan inte bli rökdykare till exempel utan att klara de fysiska proven.

Hon kan alltid adoptera bort ungen och gå helt fri från ansvar, mannen har inte några alternativ alls.

Citat:
Du resonerar ju så som att om kvinnan gör abort och blir steril så ska man sterilisera mannen också. Såna som du tycker jag resonerar naivt och livsfarligt. Varför ska man sterilisera mannen om kvinna blir gravid för?

Eh, hur i hela helvete får kommer du fram till det? Du måste ju vara totalt jävla retard eller kanske dags att skippa rökat/drickat/pillrena eller va faen det nu är du går på, för det måsta fanimig vara sjukt starta saker.

Så bara för att jag anser att mannen ska ges samma möjlighet att slippa bli förälder så menar du att jag skulle vara för tvångssterilisering av mannen om kvinnan skulle bli steril?
Hur jävla korkad får man bli?
Citera
2008-06-24, 17:30
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Hon kan alltid adoptera bort ungen och gå helt fri från ansvar, mannen har inte några alternativ alls.

Eh, hur i hela helvete får kommer du fram till det? Du måste ju vara totalt jävla retard eller kanske dags att skippa rökat/drickat/pillrena eller va faen det nu är du går på, för det måsta fanimig vara sjukt starta saker.

Så bara för att jag anser att mannen ska ges samma möjlighet att slippa bli förälder så menar du att jag skulle vara för tvångssterilisering av mannen om kvinnan skulle bli steril?
Hur jävla korkad får man bli?

Jo men det är ju så jämställt. Det ska ju vara lika.

Självklart menar jag allvar. Ska juridisk abort införas så tycker jag att män ska utsättas för samma plåga som kvinnan känner när hon föder barn och så vidare. Det säger sig självt.

Eller kan vi acceptera att män inte kan göra abort och om de får ett barn så får de ta ansvar för det precis som alla andra?
Ja, åtminstone ekonomiskt då.
Citera
2008-06-24, 17:31
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilda Matilda

Varför skulle de ges möjlighet att ta ansvar?

Du menar att vi ska införa juridisk abort för alla män i alla lägen? Det är ju en tanke förstås.
Citera
2008-06-24, 17:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jo men det är ju så jämställt. Det ska ju vara lika.

Självklart menar jag allvar. Ska juridisk abort införas så tycker jag att män ska utsättas för samma plåga som kvinnan känner när hon föder barn och så vidare. Det säger sig självt.

Är väl rätt så enorm skillnad att ge mannen 1 möjlighet att "slippa" ett faderskap när kvinnan har 2 och att tvångssterilisera/misshandla mannen för "att det ska vara lika" det såna som dig som ger allt vad feminism heter ett dåligt rykte.

Citat:
Eller kan vi acceptera att män inte kan göra abort och om de får ett barn så får de ta ansvar för det precis som alla andra? Ja, åtminstone ekonomiskt då.

Eller kan vi acceptera att kvinnor inte har samma kapacitet som män så dom får finna sig i andrafiolen?

Eller hoppsan, nu blev visst feminismen överflödig...
Senast redigerad av Sereena 2008-06-24 kl. 17:43.
Citera
2008-06-24, 17:46
Medlem
Clara Hertzs avatar
Citat:
Är väl rätt så enorm skillnad att ge mannen 1 möjlighet att "slippa" ett faderskap när kvinnan har 2 och att tvångssterilisera/misshandla mannen för "att det ska vara lika" det såna som dig som ger allt vad feminism heter ett dåligt rykte.

Eller kan vi acceptera att kvinnor inte har samma kapacitet som män så dom får finna sig i andrafiolen?

Eller hoppsan, nu blev visst feminismen överflödig...

Nämen... hur kan du tycka att vuxna människor ska få slippa ekonomiskt ansvar för sina egna barn?

Det är du som ger idioter dåligt rykte. Förklara varför vuxna människor inte ska ta ekonomiskt ansvar för sina barn, varför vissa barn ska ha det sämre än andra barn. Förklara det om du bara kan.
Citera
2008-06-24, 17:52
Bannlyst
Citat:
Du menar att vi ska införa juridisk abort för alla män i alla lägen? Det är ju en tanke förstås.

Nej! Jag menar inte att vi skall införa obligatorisk juridisk abort. Jag menar att männen redan idag tar så lite ansvar för barn, i förhållande till vad det kostar kvinnor.

Män lever gott på att kvinnorna tar ansvaret i dag. Då menar jag alla män, även de som inte har barn.

Företagen, samhället - lever gott på att kvinnor tar ansvaret för barn.

Makt och ansvar borde gå hand i hand. Vill de inte ta mer ansvar för barn än män gör idag, då skall de inte ha någon makt heller.

Ett komplement till juridisk abort skulle man kunna säga!
Citera
2008-06-24, 17:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Nämen... hur kan du tycka att vuxna människor ska få slippa ekonomiskt ansvar för sina egna barn?

Det är du som ger idioter dåligt rykte. Förklara varför vuxna människor inte ska ta ekonomiskt ansvar för sina barn, varför vissa barn ska ha det sämre än andra barn. Förklara det om du bara kan.

Detta handlar inte opm att ta ekonomiskt ansvar eller inte, det handlar om att mannen aldrig har något val, medans kvinnan alltid har 2 val.

Juridisk abort skulle iaf ge mannen 1 val.

En kvinna kan alltid abortera eller adoptera bort barnet och därmed slippa allt ansvar, en man har inget val alls, han är helt utlämnad till vad kvinnan känner för att göra. Vill hon ha ungen så spelar det ingen roll vad han vill, han sitter där, samma sak om hon inte vill ah barnet, då spelar det ingen roll hur gärna han vill ha barn, ungen föds aldrig.

Jämnställdhet är inte en enkelriktad gata.

Men vissta ja, när det gällwer feminister så är det ju visst bara jämnstäldhet som gangnar kvinnan som får existera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in