Citat:
Hur vet du att det är i ren tjurighet? Du luktar troll lång väg.
Ursprungligen postat av Clara Hertz
Alla dessa kontakter mellan far och barn går ju förlorade genom att införa en sån möjlighet för pappor. De som faktiskt i hysterin över att mamman tänker behålla barnet oavsett vad han säger och han i ren tjurighet går och skriver bort sitt barn för tid och evighet.
Som flera människor redan har talat om för dig så avskriver man sig inte möjligheten att få träffa sitt barn, man avskriver sig rätten att få göra det. Inte samma sak.
Man och kvinna knullar. Kvinna blir gravid. Man säger att han inte vill ha barn. Kvinna vill ha barn. Abortingrepp är kvinnans beslut. Säg nu att kvinnan är av den förnuftiga sorten och kvittar hennes beslut mot mannens beslut. Kvinna går med på juridisk abort. Man har inga skyldigheter eller rättigheter, och har alltså inte tvingats in i något av, för honom, utomstående omständigheter.
jämför;
Man och kvinna knullar. Kvinna blir gravid. Man säger att han inte vill ha barn. Kvinna vill ha barn. Abortingrepp är kvinnans beslut. Säg nu att kvinnan jävlar i sin lilla låda tänker se till att mannen gör rätt för sig, vare sig han vill eller inte. Mannen blir skyldig för underhåll. Man och kvinna har en sur relation.
Vilken av ovanstående scenarier är bäst för barnet?
Personligen tycker jag att människor som inte är beredda att ta konsekvenserna av sex ska hålla sig till att onanera. Men jag är närmre trettio än tjugo, och vet att lagar och regler måste ta hänsyn till människor som inte tycker som jag.