Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-20, 13:42
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Ännu roligare att du verkar helt oförmögen att se poängen i ett resonemang. Det handlar inte om vilka filmer som är bättre eller sämre utan om hurvida de haft påverkan på ungdomskulturen då de gjordes...

Måste kraftigt motsäga dig om att G ”påverkade” ungdomskulturen.

Däremot sågs den av många pga att det var med flera populära artister i filmen.

Men det var inte så att det kom en rad liknande filmer efter den, så att den typ startade en trend. Hildebrandts amatöristiska filmskapande där han försökte skapa en ”het rulle” genom att t ex plocka in Joey Tempest förblir anomalier.
Senast redigerad av st33r 2021-12-20 kl. 13:45.
Citera
2021-12-20, 14:48
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Ännu roligare att du verkar helt oförmögen att se poängen i ett resonemang. Det handlar inte om vilka filmer som är bättre eller sämre utan om hurvida de haft påverkan på ungdomskulturen då de gjordes...
Du har inte nämnt ett ord om HUR dessa B-filmer ska ha påverkat senare ungdomsfilmer. Kanske för att du själv inte vet, mer än att G kom först och sen kom Sökarna och sen kom Fucking Åmål. Kanske för att du är efterbliven.
Citera
2021-12-20, 15:04
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Du har inte nämnt ett ord om HUR dessa B-filmer ska ha påverkat senare ungdomsfilmer.

var har jag påstått att det, ditt mongo? du bevisar bara gång på gång att du inte klarar av att läsa ett inlägg och förstå innebörden...
Citera
2021-12-28, 10:20
Medlem
Nu lever SH farligt.
En grupp hedningar har anlitat en häxa som ska kastaförbannelser över pedofiler. de har med SH på bild:
https://ideellkulturkamp.com/2021/12...lla-pedofiler/
Citera
2022-01-28, 11:30
Det blev väldigt tyst om kopplingen gällande Hildebrand i decennier till sossarna, abf, LO med flera. Som vanligt. Man har finansierat hans projekt och "alla" har vetat om hans beteenden och läggningar som man kan läsa om i flera tidningsartiklar.
Citera
2022-01-28, 11:50
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det blev väldigt tyst om kopplingen gällande Hildebrand i decennier till sossarna, abf, LO med flera. Som vanligt. Man har finansierat hans projekt och "alla" har vetat om hans beteenden och läggningar som man kan läsa om i flera tidningsartiklar.

Det finns ingen konspiration eller mörkläggning , eftersom hildebrandt hade medvind under 5-6 år på 80-talet och sen dess fått harva på utanför offentligheten då alla sett honom som en talanglös sopa.

Det här narrativet att han skulle vara sossarnas upphöjda hovregissör och att alla hållit han om ryggen. Nja .

Men visst: är förvånad det inte blivit en större sak. Eller att Staffans umgänge med ungdomar och ”fosterbarn” de senaste decennierna granskats
Citera
2022-01-28, 11:52
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det finns ingen konspiration eller mörkläggning , eftersom hildebrandt hade medvind under 5-6 år på 80-talet och sen dess fått harva på utanför offentligheten då alla sett honom som en talanglös sopa.

Det här narrativet att han skulle vara sossarnas upphöjda hovregissör och att alla hållit han om ryggen. Nja .

Men visst: är förvånad det inte blivit en större sak. Eller att Staffans umgänge med ungdomar och ”fosterbarn” de senaste decennierna granskats

Det var liksom ingen "big deal" på 70 och 80-talet heller. Internet förstörde allt kul. :-P
Citera
2022-07-19, 09:27
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:

Det fanns väl ett gäng under-cover-rövpulare i ”rörelsen”, som kallades gräsätare om jag inte minns fel. Ebbe Carlsson och Holmér är väl de mest kända, men även Carl Lidbom, Anna-Greta Leijon make och självaste Palme var stjärtisar, enligt vissa. Jag upplever Ingvar Carlsson som bögisk. Det är lätt att tänka sig Hildebrand i denna krets.
Senast redigerad av Vaclav-Korunka 2022-07-19 kl. 09:32.
Citera
2022-07-19, 15:01
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Det fanns väl ett gäng under-cover-rövpulare i ”rörelsen”, som kallades gräsätare om jag inte minns fel. Ebbe Carlsson och Holmér är väl de mest kända, men även Carl Lidbom, Anna-Greta Leijon make och självaste Palme var stjärtisar, enligt vissa. Jag upplever Ingvar Carlsson som bögisk. Det är lätt att tänka sig Hildebrand i denna krets.

Ja, kopplingen till sossarna och deras verksamheter verkar vara omfattande.

Men som vanligt kan man inte granska och kritisera S och deras verksamheter, även om det sägs att alla visste hur han var och betedde sig mot ungdomar och unga personer.
Citera
2022-07-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ja, kopplingen till sossarna och deras verksamheter verkar vara omfattande.

Men som vanligt kan man inte granska och kritisera S och deras verksamheter, även om det sägs att alla visste hur han var och betedde sig mot ungdomar och unga personer.
Har det kommit mer intressanta avslöjanden om Staffan Hildebrands pedofila böjelser?

Har Staffan Hildebrand planer på att göra film nu år2022?

Vad gör Staffan Hildebrand nu för tiden?
Citera
2022-07-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Måste kraftigt motsäga dig om att G ”påverkade” ungdomskulturen.

Däremot sågs den av många pga att det var med flera populära artister i filmen.

Men det var inte så att det kom en rad liknande filmer efter den, så att den typ startade en trend. Hildebrandts amatöristiska filmskapande där han försökte skapa en ”het rulle” genom att t ex plocka in Joey Tempest förblir anomalier.
G som i gemenskap var oerhört poppis film bland den unga publiken under 1980-talet jag själv såg filmen på biograf första gången i augusti 1983 sen såg jag den på TV i början av 1984 och jag kan förstå att G som i gemenskap var poppis för Magnus Uggla, Joakim Schröder,Niklas Wahlgren med flera var poppis bland unga i publiken .Man kan undra var Dominik Henzel, Joakim Schröder samt Niklas Wahlgren, och de andra som medverkade i G som i gemenskap gör nu för tiden?

G som i gemenskap spelade Staffan Hildebrand in under sommaren 1982 juni-augusti och filmen hade Sverigepremiär på en biograf i Stockholm 25 februari 1983 .och om vissa av de som medverkade var inavlade stjärtgossar som Staffan Hildebrand drog sig till.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-07-24 kl. 23:41.
Citera
2022-07-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
G som i gemenskap var oerhört poppis film bland den unga publiken under 1980-talet jag själv såg filmen på biograf första gången i augusti 1983 sen såg jag den på TV i början av 1984 och jag kan förstå att G som i gemenskap var poppis för Magnus Uggla, Joakim Schröder,Niklas Wahlgren med flera var poppis bland unga i publiken .Man kan undra var Dominik Henzel, Joakim Schröder samt Niklas Wahlgren, och de andra som medverkade i G som i gemenskap gör nu för tiden?

G som i gemenskap spelade Staffan Hildebrand in under sommaren 1982 juni-augusti och filmen hade Sverigepremiär på en biograf i Stockholm 25 februari 1983 .

Man kan undra om Staffan Hildebrand höll på med vissa bögsexaktiviteter i smyg under de veckor sommaren 1982 för 40 år sen då filmen G som i gemenskap spelades in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in