• 3
  • 4
2010-04-10, 02:58
Medlem
Är rätt intresserade av frågeställningar såsom denna. Ingen här som lsät lite Graham Hancock? Nu är han kanske lite pseudovetenskaplig i mångas ögon, men jag tycker han gör relevanta ifrågasättningar och kommer med bra kritik på den accepterade antika historieberättandet.
Här är en länk till hans sida: http://www.grahamhancock.com/news/index.php

Hans syn på den antika historien är iaf att en framstående civilization existerade vid något tillfälle och har lämnat spår som vi kan se idag. Boken "Fingerprints of the Gods" är underhållande läsning. Men precis som med alla sådana här saker får man ta det med en nypa salt och göra lite egen bakgrunds läsning.

Jag tror iaf att det helt klart har funnits relativt intelligenta civilizationer (jämfört med hur människor på den tiden framställs i konventionell visdom inom den akademiska världen på detta ämne) som blivit utplånade. Nu var tråden kanske skapad för civilizationer som inte var mänskliga men jag tyckte det kom nära nog. Och för min del när jag sitter och tänker på det så känner jag att vi borde bli mycket mer ödmjuka i vår hållning om det skulle fastställas att vi faktiskt inte var den första intelligenta civilizationen på jorden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in