• 1
  • 2
2008-03-03, 10:20
Medlem
Opheliums avatar
Har en jttejobbig "hjrt-nojja" om att hjrtat ska sluta sl s att jag inte kan sova efter landning utan mste konstant ta pulsen p halsen... sen knna p hjrtat... sen ta pulsen... Hller p s tills jag somnar av utmattning... Kan hjlpa att ha min kille brevid som lovar att kolla mej var 5:e minut medan jag sover s att jag inte har dtt.

Vill hra om era nojjor eller "ngestar", snut nojjor, ddsngest eller allt vad ni nu har.
Citera
2008-03-03, 10:59
Medlem
Tinnituss avatar
Jag brukar tappa bort saker i lgenheten... typ rkningar, nycklar, fjrrkontroller, telefonen... Kanske inte s nojigt i sig, men sen kan man ju liksom inte varva ner och lugna sig frrns man hittar dem igen.

Tankarna kommer.... "hmm, vem har vart hr de senaste dagarna? nej dom r inte tjuvaktiga" "har jag tappat det hr utomhus nnstans?" "har jag letat i den hyllan? (svar: ja, 10 ggr ungefr)" osv. Och s kan man inte lugna sig frrns man hittat saken igen. nskar att man kunde stta GPS eller en mobil p alla viktiga saker s man kunde ringa dem om man tappat bort dem.

Spenderade typ 4 timmar i gr p att leta efter nyckeln till mitt cyckells.

Sen brukar jag fixa i kket och styra upp mat... f ntt kladd p fingrarna, frn typ en ketchupflaska. G till badrummet och tvtta hnderna... muttra... g tillbaka.. komma p att jag inte stngde flaskan... f kladd p fingrarna igen... g till badrummet och tvtta, hlla av pasta och bli kladdig igen... tvtta hnderna... stta mig vid matbordet... glmt gaffeln i kket.. hmta den osv... allmnt frvirrad.
Citera
2008-03-03, 11:11
Medlem
Opheliums avatar
Haha, lter skitgtt, tror mnga knner igen det dr... iaf jag,.... fast jag hnger inte upp mej p en borttappad sak i fyra timmar ... jag e bttre p den frsta biten... att tappa bort
Citera
2008-03-03, 11:25
Medlem
Tinnituss avatar
jo.. man blir ju lite virrig =)
Problemet jag har r ju att jag tappar bort saker jag behver =) typ fjrrkontrollen till digitalboxen r ju rtt jobbig att inte ha om man vill se p tv, och ska man till apoteket p morgonen dagen efter r det ju bra om man kan lsa upp cyckeln.

Finns vl tre stadier eller vad man ska kalla det, beroende p hur ens intag sett ut vgt mot tolerans och kroppsbyggnad. Allt r en doseringsfrga, men tycker det pverkar nojjan och virrigheten ntt frbannat.

* Energisk. Man r som vanligt, fast som om man druckit trettiotv koppar kaffe. Man tappar inte bort s mycket saker och nojjar inte s mycket. Allt r bra. Ser man en polisbil ka frbi utanfr s hoppar man till lite, men tnker bort det snabbt.

* Euforisk. Man gr allt snabbare, man r bttre och mer effektiv. Ringer det p drren s funderar man en sekund, men gr och ppnar. Man har dock baesballtrt inom rckhll och gr allt man kan fr att se opverkad och normal ut. Man skriver lnga inlgg p flashback och dricker energidryck. Woho va bra allt r. Solen lyser ute... hmm r det mndag i dag? japp!

* Besatt. Man snar in p varenda liten skitpryl... typ sorterar DVDsamligen efter huvudrollsinnehavarens efternamn eller polerar grytorna med tandborste, samtidigt som man hller ett vaksamt ga ut genom fnstret, s det inte str nn skum kille och kikar p en. Man vet aldrig vad dom vill, de dr skumma killarna. Bst man aktar sig. Man gr och kollar s man lst drren och har sitt baseballtr stende i hallen. Va mnga skor. Nae det r ju mina skor. Inget konstigt hr, tror jag. Man ppnar drren och kikar ut i trapphuset... inga ljud, ne det var nog nnting utifrn. Man lser drren igen och stter p skerhetskedjan. Man kikar s baseballtrt str dr det ska. Tv timmar senare hittar man kket igen och undrar varfr vattnet str rinnande och grytorna ser s blanka ut. r det ngon i lgenheten? r fnstret lst? Ja det var det... fjrde vningen dessutom... kanske om en brandman? Nae jag har inte hrt sirener.. tror jag... en brandman, om han nu skulle ta sig in hr skulle vl inte diska? Dom har ju slangar med vatten iof... skulle ju inte behva dra p kranen d, och lmna den p. Just ja, kanske skulle stnga av den... man mste tnka p miljn. Vattnet har ju sttt p flera minuter. Hmmm.. nae? nn kan vl inte ha brutit sig in fr att diska heller? det borde man ju ha hrt.. Man var ju i hallen precis bredvid. Lste jag frresten? Bst jag gr och kollar.
Citera
2008-03-03, 13:24
Medlem
Jonas_s avatar
brukar ocks brja ta pulsen ibland om ja halkar in p det. och d kan man ju bli lite stressad.

nr tjacket brjar g ur kroppen s brjar ju hjrtat spela apa har ja mrkt. men snna nojjor kan botas med fludder.

mvh
Citera
2008-03-03, 17:44
Medlem
apanpapan2s avatar
Har bara ftt snutnojjor, men dom var nog s jobbiga. Slutade alltid med att man lste alla ls man hade p drren och satt och stirrade genom dom neddragna persinnerna efter skumma bilar som kunde va civilare.
Fick iofs fr mej och g ut under en nojja en gng, fett jobbigt, alla mnniskor man sttte p var onda poliser som ville sl en och ta in en p typ LVM, alla bilar likas. Slutade med att jag somnade p en parkbnk i Skndal av ren utmattning. Det flummigaste var att parken lg bredvid ett missbrukarhem, men det sg jag inte frrns jag vaknade och nojjan hade lagt sej.
Citera
2008-03-03, 17:52
Medlem
Har ocks en tendens att glmma saker...T.ex. glmma min mp3spelare nr jag lmnar hemmet...Gr d tillbaka till lgenheten, glmmer d varfr jag gtt tillbaka... Kan ibland hnda att jag lmnar lgenheten och f g tillbaka tre gnger innan jag inte har glmt ngot...

Annars kan jag ha svrt att tolka folks blickar osv. nr jag r skruvad, t.ex. om en tjej tittar p mig kan jag ha svrt att avgra om hon r intresserad eller om hon tittar p mig med ckel...(kan vara lite av en nojja, skulle aldrig tro att en tjej tittar p mig med ckel i klart tillstnd)
Citera
2008-03-03, 18:24
Medlem
TheBoots avatar
Hr kommer ngra av dem nojor jag har gtt igenom, notera att jag rknar in fler droger n cb, det mesta gller faktiskt andra droger.

Stdnoja - (kliniskt rent frn golv till tak)

Snutnoja - (Hr polis-sirener, kurat bakom mbler bevpnad upp till tnderna, skrikit t dem s att hela staden mste ha hrt det, hrt dem p comradio i trapphuset och deras hundar osv)

Snut-p-span/Spion-noja - (Steg II d dem har tagit ver grannens lgenhet och borrar hl och stter in kameror och mickrofoner genom vggar och tak och ven hackat sig in i min dator och avlyssnar mina mobiltelefoner med mera.)

Grannar-mot-brott-noja - (vervakad av grannar som tittar in genom mina fnster och troligtvis sitter p luren fr att ringa bngen.)

Ambulans-noja - (Hrt ambulans-sirener mnga gnger och trott att jag r dd. D det finns vissa droger jag knner att jag knappt har ngon smrttrskel p och d funderat p att skra ett djupt snitt i handleden eller kasta mig ut genom fnstret eller liknande bara fr att testa om det hade gjort ont eller om jag verkligen kan flyga. Som tur r har man sjlvbehrskning.)

Fiende-nojan - (Samma knsla som med snutnojan i princip, bara att det byts ut mot fiender man har som frsker ta sig in i lgenheter, springer i trappen, pillar med lset, ropar ens namn och annat.)

Frfljelse-nojan - (Polisen, wiseguys, ninjaskldpaddor eller mnadens anstlld p Lidl, men ngot r det som fljer efter en!)

Det var vad jag hade fr stunden.
Citera
2008-03-03, 18:49
Medlem
SinCitys avatar
Att uppfra sig s normalt som mjligt-nojjan!

Substans spelar inte s stor roll, men vrst r de fr mig p cannabis och tjo.

Det r nr man t ex mste g och handla, str i kn och brjar tnka p hur man agerar, ju mer man tnker p det desto mer tvivlar man p att man inte skulle verka normal fastn man antagligen frghller mer n tillrckligt.

Likas nr man r lite bng och ngon ringer fr att smprata lite, d har jag lite problem ibland att acceptera att man egentligen givit ett totalt normalt svar utan fr fr mig att det dr var knppt sagt...

Sen finns ju nstan alltid den dr snut/granne/bekant/frbipasserade/mm-nojjan dr p flera droger. Strsta bidragande faktor r ju att det hela r illegalt och drmed framkallar dessa nojjor. Kanske kan jmfras med att om man druckit nn brs, inser att man har fr f, gr ner p bolaget och det mesta man tnker p r om man luktar sprit som en a-lagare eller inte ...
Citera
2008-03-03, 19:24
Medlem
att uppfra sig s normalt som mjligt-nojjan knner jag igen.. Det r speciellt jobbigt ifall man trffar ngon prktig bekant som man minst av allt vill ha en konversation med nr man r bng...
Citera
2008-03-03, 21:38
Medlem
Acrenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
Och s kan man inte lugna sig frrns man hittat saken igen. nskar att man kunde stta GPS eller en mobil p alla viktiga saker s man kunde ringa dem om man tappat bort dem.

jag skulle tro att det finns sdana prylar som inte kostar alls mycket frn olika teknik affrer

en liten roligt grejj, om ni lser de andra trdarna jag skrivit mina meningslsa inlgg i, s har ni redan lst att jag r frsking, tror det r all propaganda som gllt mig borta s hr lnge, om man nu ska uttrycka det s.

Men jag och tv kompisar kim och nasad satt hemma hos mig en(antingen fre eller lr) kvll och rkte fet, tror vi hade dragit i oss ungefr 4 Agenter(ingen hade rizla ) p 3 pers.

Jag och jag tror bde kim och nasad fr dom ltta nojjarna lika ofta som jag nr jag rker, typ ett litet ljud, s blir man skrajj och vgar inte riktigt kolla om det verkligen r ngon/ngot dr.

Men vi satt i min soffa och var skapligt bnga allihoppa, snackade om en himla massa som man inte ens just d fattade vad man sa typ. s lt det som drren ppnades och alla blev lika skrajja direkt som vanligt. Vi krp ihop lite grann och spanade mot drrppningen till hallen. S lt som om ngon smg omkring i hallen typ, jag hrde inte med bde kim och nasad tyckte dom hrde ntt, s vi satt fortfarande och o glodde p halls ppningen.

Och sen pltsligt kikar ett huvud in i allrummet, och jag tror inte jag beskriva vra ansiktsuttryck, men han verkade vara skrajj han ocks, sen brjade han skrika hgt, antingen vare Ingrid! Ingrid! Ingrid! eller s var det Ingela eller liknande, 3-4 ggr, sen sprang han ut och smllde igen drren, och vi sprang efter och lste efter honom

Det va jvligt lskigt.
Senast redigerad av Acrena 2008-03-03 kl. 21:51.
Citera
2008-03-05, 10:23
Medlem
Tinnituss avatar
tappa-bort-saker och snutnojjan/frfljelsenojjan r fan vrst.. usch..

Sen tycker jag tjack och cb nojjor r rtt olika, och det vi diskuterar mest r vl det frsta, med tanke p vart trden skapades.

Frfljelse och snutnojorna r vl ganska lika iof, och skert, som nn skrev fr att det r olagliga saker, men skulle man spela in film p sig sjlv och se p i efterhand blir det fan tolv gnger s illa p tjack.

Har man rkt sig en feting kanske man kikar ut genom fnstret en gng d och d, men r man rejlt tjackad kan man (iaf jag) glmma bort att jag gjort det, och sen gra det igen ngra minuter senare...

Vem vet. Det vrsta r att det KANSKE INTE R NOJOR!
Det kan ju va s att vrldens samling ninjaskldpaddor, grannar och poliser p ntt otroligt kordinerat stt brjar snoka extra mycket och frflja en nr man tagit tjo, man vet ju inte.

Det r en konspiration... sen ger dom sig nr man tnt av och tycker det r lika bra att lmna en i fred ett tag s man fr sova... bara fr att ladda batterierna infr nsta gng man festar till.

Det kanske inte r nojjor alls, det kanske r p fullaste allvar! Vi kommer aldrig f veta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in