2008-03-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ophelium
Har en jttejobbig "hjrt-nojja" om att hjrtat ska sluta sl s att jag inte kan sova efter landning utan mste konstant ta pulsen p halsen... sen knna p hjrtat... sen ta pulsen... Hller p s tills jag somnar av utmattning... Kan hjlpa att ha min kille brevid som lovar att kolla mej var 5:e minut medan jag sover s att jag inte har dtt.

Vill hra om era nojjor eller "ngestar", snut nojjor, ddsngest eller allt vad ni nu har.

Lider av samma noja som du. Hjrtat kan ven brja banka p riktigt hrt pga ngest man fr p kpet nr man tror att man ska d. Ett par benzos, vallar helst, brukar fungera bra fr mig nr det intrffar.
Citera
2008-03-05, 12:12
Medlem
Opheliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusu58
Lider av samma noja som du. Hjrtat kan ven brja banka p riktigt hrt pga ngest man fr p kpet nr man tror att man ska d. Ett par benzos, vallar helst, brukar fungera bra fr mig nr det intrffar.

drar det ner pulsen ocks eller dmpar det bara oron??
Citera
2008-03-05, 12:30
Medlem
Tinnituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophelium
drar det ner pulsen ocks eller dmpar det bara oron??

Bde och typ. Benzo r fanimej den viktigaste avtndningsprylen, tilsammans med soft musik och ett varmt tcke. Man samlar tankarna, lugnar ner sig, och snart s sover man som ett litet barn.

Kan starkt rekommendera Iktorivil sjlv... r lite muskelavslappnande och man faller ner som p fluddriga moln som kramar om en och viskar i rat att allt kommer bli bra, men jag tror stessar, xanor eller ett gng sobril gr typ samma jobb.

Benzon i sig sjlv r ju nstan lika dyr, beroende p vart man bor, som pulvret som fr dig att m bra till att brja med, men helt klart vrt det.
Frsk f p recept kanske... gr ju inte att g till doktorn och be om benzo... frst kommer dom vilja ge dig typ lergigan eller ntt, men efter ett tag nr "Inget funkar" brukar dom ge upp.

ven om du fr nn fluffmedicin inte lngt frn sockerpiller.... lergigan eller propavan eller vafan som hellst s r det ju fortfarande bttre n att ligga och stirra i taket och ha ngest och nojjor.

Har du ekonomin fr det kan du ju alltid planera inkp. Folk brukar inte vara omjliga om man kper mer...
Hr fr man ge en 40:- eller ntt fr xanor, men kper du en rejl nve s gr priset ner rtt fort. Sjlv krnger jag Iktorivil jag fr ver fr 50:-/2mg och ingen klagar. Har recept, men anvnder bara typ hlften av vad jag fr.
(Obs, absolut inget kundfiske... kan bara glmma)

Anvnder dock lite mer d och d.. nr man suttit i tre timmar och funderar p stllen som spo kan ha gmt kameror kan det va rtt sknt att bara ramla ner p sina kra moln och fnissa t allt
Citera
2008-03-05, 12:48
Bannlyst
Jag nojjar mig fr en massa, mer eller mindra befogade, saker. Fr att nmna ett exempel s tar ritualerna kring infrskaffandet av droger lngre och lngre tid ju lngre tid p vaket som har passerat. r jag helt ren s gr det p 5 minuter, bara g upp till kranen, handla och sen g lugnt drifrn. Efter ett par dagar p smuts s gr jag lnga omvgar nr jag ska till kranen fr att ingen ska frflja mig. Nr jag sen vl har handlat s brukar jag lta knarket ligga kvar hos kranen medan jag gr ut ur kranens lgenhet och gr ett varv utanfr fr att kolla att inte bngen syns till innan jag vgar g in och hmta knarket och ta det med mig drifrn.

Nr jag vl lmnar kranen med mitt knark s kollar jag mig ver axeln typ efter var 5:e meter. Jag vnder och byter hll jag ser ngon som rr sig skumt, ser skum ut eller gr fr nra. Fr att inte tala om i fall ngon skulle tilltala mig... ojojoj, d r det benen p ryggen som gller fr d r det sklart SPO som har hittat mig. Lustigt nog s gr det aldrig s lngt som att jag lter bli att handla p grund av nojjan, r tjacket slut s segrar nd suget ver nojjan.

En annan vanlig sak som jag nojjar mig fr r att jag ska tappa bort ngot viktigt nr jag r hg, och jag tenderar drfr att lgga viktiga saker p bra gmstllen s att jag inte ska kunna tappa bort dem. Dessa gmstllen knns dock inte lika sjlvklara ett par dagar senare nr jag ska leta upp prylarna igen.

Ett par gnger har det hnt att jag inte vgar g ut p nattklubb eftersom jag nojjar mig fr att vakterna ska ha hundar och lysa beskarna i gonen med ficklampa nr man gr in.

OSV, OSV... Det mesta kan bli till en nojja nr det r fr mycket kemi och fr lite smn inblandat.
Citera
2008-03-05, 13:23
Medlem
Tinnituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
En annan vanlig sak som jag nojjar mig fr r att jag ska tappa bort ngot viktigt nr jag r hg, och jag tenderar drfr att lgga viktiga saker p bra gmstllen s att jag inte ska kunna tappa bort dem. Dessa gmstllen knns dock inte lika sjlvklara ett par dagar senare nr jag ska leta upp prylarna igen.

Jo det dr kan jag skriva en doktorsavhandling om ocks =(
Man blir s jvla jvla bra p att gmma saker fr att spojvlarna och ninjorna och grannarna inte ska hitta det, och sen nr man vaknar till s r det sig sjlv man gmt det fr.

Har gtt tv veckor nu och jag har fortfarande inte hittat min plnbok med bankkort och leg eller en 4:a tjo... Hunnit gmma fler saker under tiden sklart, men det mesta har jag hittat.

Som sagt tidigare i trden, den dagen man kan skaffa mobilabb till sin plnbok och nycklar s man kan ringa upp dem och kolla vart dom r s r jag den frste att inhandla!
Citera
2008-03-05, 13:28
Medlem
turkattacks avatar
Aldrig upplevt ngon snutnojja, frutom nr snuten faktiskt stannade mig nr jag inte var i mitt bsta skick och med en strre summa pengar p fickan utanfr min krans hus
Lustigt nog ville bara herr konstapel ha en vgvisning till den lokala skolan

Dremot s fr jag en enorm frfljelsemani d jag i princip ser skuggor som rr sig och har en knsla av att ngon studerar mig redan nr jag r nykter.

Sen har jag en fobi fr porslinsdockor, vilket gr att jag ser dem verallt :/ och tro mig, jag r livrdd. Det rckte med att en tjejkompis vred p huvudet och sg ut som en docka fr att jag skulle tappa talfrmgan, brja grta och bli likblek i ansiktet.
Citera
2008-03-05, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
Har gtt tv veckor nu och jag har fortfarande inte hittat min plnbok med bankkort och leg eller en 4:a tjo... Hunnit gmma fler saker under tiden sklart, men det mesta har jag hittat.

I en attack av extrem nojja hromkvllen (visserligen befogad, men det gr vi inte in p mer nu) s raderade jag alla mina sms, alla samtalslistor, och alla mejl p alla mina mejlkonton. Jag gmde ven en anseelig mngd psar med pulver och kartor med piller verallt i hela lgenheten. I gr kvll hittade jag en karta tramadol i en ask med julpynt lngst in i garderoben, inpillad i en ihlig porslinstomte. Jag undrar om man kan ringa SKL och lna en av deras knarkhundar ett par timmar?, det knns nmligen som enda mjligheten att rensa min lgenhet p gmt knark...
Citera
2008-03-05, 14:17
Medlem
Tinnituss avatar
Citat:
I en attack av extrem nojja hromkvllen (visserligen befogad, men det gr vi inte in p mer nu) s raderade jag alla mina sms, alla samtalslistor, och alla mejl p alla mina mejlkonton. Jag gmde ven en anseelig mngd psar med pulver och kartor med piller verallt i hela lgenheten. I gr kvll hittade jag en karta tramadol i en ask med julpynt lngst in i garderoben, inpillad i en ihlig porslinstomte. Jag undrar om man kan ringa SKL och lna en av deras knarkhundar ett par timmar?, det knns nmligen som enda mjligheten att rensa min lgenhet p gmt knark...

haha :P mjo, har en ny burk iktorivil (lagligt infrskaffad) nnstans ocks och en massa knivar och nycklar som r ute och leker kurragmma. Pengar och piller hittar jag lite hr och dr.. alltid s trevliga verraskningar.

Ett tag var jag nra p att gmma undan en stor tvkilos pse vetemjl nnstans, men hejdade mig och typ... "xxx r det inte s att du brjar bli lite nojig nu? Det ser ju visserligen ut som knark av ntt slag men har du s hr mycket? Skulle det inte kunna va s att det faktiskt r mjl i mjlpsen"

Fr storstda d och d.. den jvla plnboken behver jag verkligen hitta, men har ingen aning alls vart den kan ha tagit vgen.. brjar tro att den frsvunnit utomhus nr jag vart och handlat eller ntt, s jag ringde och sprrade kort och s.
Citera
2008-03-05, 15:14
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
* Besatt. Man snar in p varenda liten skitpryl... typ sorterar DVDsamligen efter huvudrollsinnehavarens efternamn eller polerar grytorna med tandborste, samtidigt som man hller ett vaksamt ga ut genom fnstret, s det inte str nn skum kille och kikar p en. Man vet aldrig vad dom vill, de dr skumma killarna. Bst man aktar sig. Man gr och kollar s man lst drren och har sitt baseballtr stende i hallen. Va mnga skor. Nae det r ju mina skor. Inget konstigt hr, tror jag. Man ppnar drren och kikar ut i trapphuset... inga ljud, ne det var nog nnting utifrn. Man lser drren igen och stter p skerhetskedjan. Man kikar s baseballtrt str dr det ska. Tv timmar senare hittar man kket igen och undrar varfr vattnet str rinnande och grytorna ser s blanka ut. r det ngon i lgenheten? r fnstret lst? Ja det var det... fjrde vningen dessutom... kanske om en brandman? Nae jag har inte hrt sirener.. tror jag... en brandman, om han nu skulle ta sig in hr skulle vl inte diska? Dom har ju slangar med vatten iof... skulle ju inte behva dra p kranen d, och lmna den p. Just ja, kanske skulle stnga av den... man mste tnka p miljn. Vattnet har ju sttt p flera minuter. Hmmm.. nae? nn kan vl inte ha brutit sig in fr att diska heller? det borde man ju ha hrt.. Man var ju i hallen precis bredvid. Lste jag frresten? Bst jag gr och kollar.

Allts det krvs fan en del fr att jag ska g igng s hr precis efter uppvaknande, har inte ens ftt i mig frsta koppen, men av det hr satt jag faktiskt muntert o fnittra. Du kan ha gjort min dag

Kan vl bidra lite ocks nr jag nd r igng.
Drrar som slr i trappuppgngen, fyfan fr dom. Stter igng alla mjliga tankebanor, snuten, nn jobbig polare, morsan som kommer fr att hlsa p, osv. Man kan bli helt lst, bara st dr och vnta p att det ska ringa/knacka p drren. Och om det nu av en hndelse gr det...
Senast redigerad av Rogge- 2008-03-05 kl. 15:18.
Citera
2008-03-05, 15:55
Medlem
Jag har inga speciella nojjor sdr, men en kompis till mig r extrem. Jag tog tget till byn han bor i, att g hem till honom tar i normala fall 10 minuter. Han vgade inte g p ngon stor asfalterad vg p grund av att polisen skulle komma och ta honom !!!! (det finns ungefr 2 polisbilar i byn) , s vi sneddade och gick p grusvgar, runt hela jvla byn. Tror vi var ute och gick i 1 timme.
Citera
2008-03-05, 16:09
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Efter ett par dagar p smuts s gr jag lnga omvgar nr jag ska till kranen fr att ingen ska frflja mig. Nr jag sen vl har handlat s brukar jag lta knarket ligga kvar hos kranen medan jag gr ut ur kranens lgenhet och gr ett varv utanfr fr att kolla att inte bngen syns till innan jag vgar g in och hmta knarket och ta det med mig drifrn.
Nr jag vl lmnar kranen med mitt knark s kollar jag mig ver axeln typ efter var 5:e meter. Jag vnder och byter hll jag ser ngon som rr sig skumt, ser skum ut eller gr fr nra. Fr att inte tala om i fall ngon skulle tilltala mig... ojojoj, d r det benen p ryggen som gller fr d r det sklart SPO som har hittat mig.

Du borde verkligen vnja dig av med det. Just ett snt beteende som lockar blickar. Man kan ju vara uppmrksam p vad som hnder nd utan att stirra runt.
Citera
2008-03-05, 16:33
Medlem
Genious Brothers avatar
Det hr r en typisk cannabis nojja fr mig.

Buss nojja - Liknar Bete-sig-normalt nojjan i det stora hela.
Du stiger p bussen fr att sedan titta ut ver ett hav av gammla krringar,barnmammor och skolbarn. Du frsker se ut som den vardagliga "busskaren" genom att ganska ignorant stoppa ner busskortet i maskinen. Du inser att du stoppat ner kortet helt fel och mste nu st och vrida och vnda p busskortet tills det gr rtt till. Nu mste du ven hitta rtt sittplats. Du frsker tnka taktiskt och inte stta dig brevid ngon du vet kommer starta en konversation som kan sluta med att du gr bort dig. Tillslut inser du att du sttt i typ 5 minuter och frskt rkna ut vart du ska sitta och alla i bussen stirrar och vntar p att du ska sitta ner s dem kan ka. Du fr panik och slr dig ner vid frsta bsta plats utan att tnka. Sjlvklart hamnar du brevid Agda 60+ som direkt vill slippa knna sig ensam och frsker prata med dig. Hon berttar lnge om vart hon r pvg och vad hon gjort under dagen. Du frsker lyssna och se interiserad ut s hon inte ska misstnka ngot. Men hur mycket du en frsker lyssna s blir det verstat av dina egna tankar. Hon pratar p om hennes tjocka gubbe och allt du kan hra r dig sjlv som tnker: Hll kften krring. gng p gng p gng. Tillslut hnder det som inte fr hnda! Hon frgar: Vad heter du d? Fan nu r det din tur att prata. Du mste snabba p och tnka ihop ngot falskt namn. ter igen frsvinner du i dina tankar och det tar kanske 3 minuter innan du tveksamt fr ut: h Kalle, ja Kalle r mitt namn det. Krringen som antagligen r full med tradolan ler bara och hlsar glatt. Du brjar nu bli riktigt nervs att hon ska brja frga ut dig om vart du ska och hur din dag ser ut. Och sjlvklart stller hon frgan vart jag r p vg. Du tittar p henne med stirriga rda gon. Du frsker komma p ngon bra historia om att du kanske ska hlsa p din mor och fika. Men ingenting kommer ut. Du sitter bara dr och sger: Tjaaa shr r det jaaag.. Pltsligt stannar bussen. Du r fri! Med en nyfunnen eufori som du aldrig trodde fanns s kastar du dig av bussen utan ett ord eller frvarning. Krringen glor frvirrat p dig nr bussdrrarna slr igen och allt du vill sga med en iskall rst r:
See you in hell old lady trying to be nice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in