• 1
  • 2
2008-03-03, 01:05
Medlem
Hejsan.
Jag skulle behöva ha tag på en brandvägg som är så liten och smidig som möjligt. Dvs. som inte drar onödig process och minneskraft.
Det enda jag egentligen är ute efter är att inget programm skall kunna kommunicera med internet utan min vetskap. Detta för att upptäcka trojaner som skickar ut information från min dator.
Vet ni något sådant?
Citera
2008-03-03, 01:06
Medlem
coqs avatar
AVG, helt klart.

Edit: Kom på ett det enbart är AVG Anti-Virus man kan tanka gratis från http://www.grisoft.com. Vill du vara olaglig rekommenderar jag starkt AVG Anti-Virus plus Firewall.
Senast redigerad av coq 2008-03-03 kl. 01:08.
Citera
2008-03-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coq
AVG, helt klart.

Edit: Kom på ett det enbart är AVG Anti-Virus man kan tanka gratis från http://www.grisoft.com. Vill du vara olaglig rekommenderar jag starkt AVG Anti-Virus plus Firewall.
Jag kör redan kaspersky som anti virus och föredrar att fortsätta med detta
Citera
2008-03-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Jag kör redan kaspersky som anti virus och föredrar att fortsätta med detta

Kaspersky Internet Security är den bästa helhetslösningen på marknaden nu.
Det blir dock otroligt många frågor om vilka program som får göra vad, men jag störs inte av det eftersom jag tycker om kontroll.

Två brandväggar som är ytterst kompetenta är Jetico och Outpost.
Citera
2008-03-03, 01:55
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Hejsan.
Jag skulle behöva ha tag på en brandvägg som är så liten och smidig som möjligt. Dvs. som inte drar onödig process och minneskraft.
Det enda jag egentligen är ute efter är att inget programm skall kunna kommunicera med internet utan min vetskap. Detta för att upptäcka trojaner som skickar ut information från min dator.
Vet ni något sådant?
Jajamen! Sygate Personal Firewall.. Gratis, väldigt resurssnålt (förmodligen snålast på marknaden) och lättskött. Jag använder själv just den versionen som jag länkat till, och trots att det är en ganska "utdaterad" programvara så är den hur solid och bra som helst. Inga problem och inga läckor! Rekommenderas varmt!
Citera
2008-03-03, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jajamen! Sygate Personal Firewall.. Gratis, väldigt resurssnålt (förmodligen snålast på marknaden) och lättskött. Jag använder själv just den versionen som jag länkat till, och trots att det är en ganska "utdaterad" programvara så är den hur solid och bra som helst. Inga problem och inga läckor! Rekommenderas varmt!
Tack! Där har vi den jäveln jag letat efter Installerade den för typ ett år sedan, fick inte mitt internet ett funka efter det utan var tvungen att avinstallera. Nu gör jag ett nytt försök
Citera
2008-03-03, 03:12
Medlem
Spejnars avatar
COMODO Firewall Pro. Total kontroll på ingående, utgående och även vilka processer, hooks och funktioner dina program försöker använda.
Citera
2008-03-03, 07:16
Medlem
shpr0ink!s avatar
Sygate har ett fint IDS också.
Citera
2008-03-03, 08:18
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Tack! Där har vi den jäveln jag letat efter Installerade den för typ ett år sedan, fick inte mitt internet ett funka efter det utan var tvungen att avinstallera. Nu gör jag ett nytt försök
Ditt problem (tidigare) låter lite märkligt.. Själv har jag aldrig upplevt det, och jag har kört Sygate sen Win9x-tiden. Se bara till att släppa igenom Internet Explorer, Outlook, Firefox, uTorrent, Thunderbird och alla andra program som måste få tillgång till nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av shpr0ink!
Sygate har ett fint IDS också.
Vad är IDS egentligen? (Lite n00b jag känner mig helt plötsligt.)

Edit: Jo. Comodo har fått fina recensioner och jag har provat det, men något (litet) strul upplevde jag med det i samband med speciella regler/undantag för viss LAN-trafik..
Senast redigerad av d00rkey 2008-03-03 kl. 08:37.
Citera
2008-03-03, 10:24
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
COMODO Firewall Pro. Total kontroll på ingående, utgående och även vilka processer, hooks och funktioner dina program försöker använda.

comodo är ju overkill och knappast smidig
Citera
2008-03-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ditt problem (tidigare) låter lite märkligt.. Själv har jag aldrig upplevt det, och jag har kört Sygate sen Win9x-tiden. Se bara till att släppa igenom Internet Explorer, Outlook, Firefox, uTorrent, Thunderbird och alla andra program som måste få tillgång till nätet.
Löste problemet denna gång, hade bara glömt att tillåta nån process. Minns inte va den hette nu eftersom att jag inte är hemma, men den var tydligen blockerad från början och nödvändig för att min dator skulle kommunicera med internet
Citera
2008-03-03, 11:31
Bannlyst
Citat:
Hejsan.
Vet ni något sådant?

zone alarm är en av världens mest uppskattade och respekterade mjukvarubrandväggar, den är lätthanterlig och du får som användare full kontroll. väldigt bra. du får kontroll över alla program du nånsin startar på datorn, och får full kontroll eftersom du bestämer exakt vilka processer och program som försöker kontakta nätet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in