Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-19, 16:21
  #217
Medlem
dundermusen666s avatar
Hej!

Jag sparras gärna hårt men också gärna mjukt, är det stor vikt-skillnad kan ju detta också vara
bra att ha i tankarna.

Nu börjar jag bli gammal farbror och är därför oftast mer sugen på lugn och fin sparring
vilket dom flesta av mina träningspartners förstår och accepterar.
Men häromdagen ställdes jag inför vad jag tycker är den allra svåraste typen att ha och
göra med när det kommer till kampsport och sparring.
Killen som man inte riktigt vet var man har, killen som inte går att lita på.

Detta händer,
Vi börjar sparras och jag säger "vi kör lite lugnt och stilla" visst! säger han och nickar glatt..
Jag visar tydligt vad jag ska göra, lugna fina tekniker, långsamt och kontrollerat.. sådär lagom
så att slagen och sparkarna bara rör lite lätt vid kontakt.
Han hakar på och kör samma tempo och mjuka stil som mig, skönt tänker jag..
den här killen verkar ok han fattar vilken nivå jag vill köra på.

Men sedan, efter ca 1min i en 3minutersrond händer det.. en rak höger, blixtsnabbt och stenhårt.
Den tar i pannan och tur är det för hade den träffat bra skulle det ha varit godnatt för min del.
Detta upprepas ca4-5 gånger under denna rond, han pendlar alltså mellan att köra
soft och lugnt för att helt från ingenstans dra i väg en stenhård spark eller ett slag.

Har träffat denhär typen av folk för och blir lika förvånad varje gång, vad rör sig i deras huvud
hur fan tänker dom, och vad får dom ut av att göra såhär?
Citera
2011-05-21, 12:43
  #218
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenkorean1
Det beror ju helt och hållet på vilka skydd som används, är hjälmen på så är det all out som gäller för det mesta. Annars så får du respektera din kamrat, finns ingen anledning att göra varandra illa utan att få betalt
Om du tror att hjälmen är där för att man kan smacka på varandra hårdare så är du fel ute
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback