2009-07-25, 20:36
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lushen
Det jag menar med det ör följande.

Robban var inblandad i ett slagsmål. Ett vanligt krogslagsmål, vad som gjorde att det blev slagsmål vet jag inte ritkigt eller glömt vad han har berättat. Men hur som helst, det blev slagsmål på ett uteställe mellan Robban och en annan. Det var inget större som hände utan lite slag utbyttes. Det har nog många varit med om eller hur? Problemet var att killen som (för övrigt gav första slaget) hade en närstående som hade en hög post inom det kriminala. Inte blev det sämre av att robban var en person som redan var hatad i sverige utan man lyckades alltså få fram en skyldig i ett vanligt krogslagsmål. Dessutom få fängelsestraff för detta, kan ni tänka er hur många som är skyldiga till fängdelsestraff då?

Nu vet jag att jag låter otroligt partisk i mina inlägg här och att det nästan börjar se löjligt ut. Låt er inte påverkas utan det jag skriver är vad jag har fått berättat för mig. Ha gärna överseende med det

Såg att jag glömde svara på längde av fängelset etc. Till att börja med ska man egentligen inte kalla det fängelse. Utan det var mer en plats där han var tvungen att vara vissa tider på dygnet och sova. Han kunde träna och spela matcher precis som vanligt, gå på bio om man så ville. Men längden minns jag i ärlighetens namn inte. Men det handlade max om 2-3 månader om ens det. Så det var till synes ett ganska mildt straff.

/Emil N (Inte leksing )
Hej, vore kul om du kunde fråga honom vad han tror om min lilla teori att han skulle ha varit åtminstone topp 5 av alla svenska spelare nånsin om han bara hade varit 100% seriös i sin träning och satsning på hockey, jaja, hälsa honom så gott..
Wilf
Citera
2009-07-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilfPaiement
Hej, vore kul om du kunde fråga honom vad han tror om min lilla teori att han skulle ha varit åtminstone topp 5 av alla svenska spelare nånsin om han bara hade varit 100% seriös i sin träning och satsning på hockey, jaja, hälsa honom så gott..
Wilf

Med tanke på att han hört det 1000 gånger håller han delvis med. Att det har funnits någon större ren och skär talang i svensk ishockey är frågan. Det talas om Kenta Nilsson. Det skulle väl isåfall vara honom. Hade Robban varit seriös är jag iallafall övertygad om att han varit som du säger, topp 5. Han vet själv hur stor talang han har haft och att han mer eller mindre slarvat bort den. Problemet var att hans inställningen inte riktigt fungerade i NHL vilket man kan förstå. Även om han gjorde bra ifrån sig så hamnade han i farmalaget med tanke på hans inställning. Sen fick han ett erbjudande från andra håll och tog det för han inte ville vara i farmaligan. Bara det är väl bevis på att inställningen satte käppar i hjulet :P
Citera
2009-07-25, 22:05
Medlem
joper2s avatar
Robert Burakovsky är en av tidernas största elitserielegender, skönare spelare och människa får man leta efter.
Citera
2009-07-25, 23:23
Medlem
KissMattans avatar
Tycker även jag att Burra är en av de coolaste idrottare i svensk historia. Han får Zlatan att se ut som en skolpojk.

Burra kunde skjuta hål i sargen med sitt slagskott. Oftast träffade han dock (i) mål då han är en av de bästa svenska målskyttar genom tiderna. Kan tänka mig att han har bra lekstuga i div 3 nu för tiden.
Citera
2009-07-25, 23:39
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Robert Burakovsky är en av tidernas största elitserielegender, skönare spelare och människa får man leta efter.

Jag håller med. Det tråkiga är att han blev så motarbetad bara för att han visade lite mänskliga sidor. Så fort han gjorde mål skyllde sport-"journalisterna" på att han gjorde det p.g.a. bristande konkurens!

Han var en målspruta. Hade man daltat med honom hälften så mycket som man gör med Zlatan idag, hade han (välförtjänt) varit ekonomiskt oberoende.

Vill inte gärna glida in på fotboll, men måste. Zlatan-kulten är perverterad. Markus Allbäck var en spelare som, hör och häpna - GJORDE MÅL i landslaget. Till skillnad från Zlatten, regelbundet och pålitligt.
Citera
2009-07-25, 23:51
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag håller med. Det tråkiga är att han blev så motarbetad bara för att han visade lite mänskliga sidor. Så fort han gjorde mål skyllde sport-"journalisterna" på att han gjorde det p.g.a. bristande konkurens!

Han var en målspruta. Hade man daltat med honom hälften så mycket som man gör med Zlatan idag, hade han (välförtjänt) varit ekonomiskt oberoende.

Vill inte gärna glida in på fotboll, men måste. Zlatan-kulten är perverterad. Markus Allbäck var en spelare som, hör och häpna - GJORDE MÅL i landslaget. Till skillnad från Zlatten, regelbundet och pålitligt.

Markus Allbäck är också en lagspelare så din jämförelse mellan honom och Burra spricker direkt
Citera
2009-07-25, 23:57
Medlem
DenimDemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
Kan tänka mig att han har bra lekstuga i div 3 nu för tiden.

Jag har en bekant som mötte Burra den gångna säsongen där detta bekräftas.
Citera
2009-07-25, 23:59
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Markus Allbäck är också en lagspelare så din jämförelse mellan honom och Burra spricker direkt

Ja, spelartypsmässigt spricker den. Däremot håller den när det gäller att skänka värde till ett lag.

Vilket Zlatan sällan har gjort till svenska landslaget.
Citera
2009-07-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenimDemon

Jag spelade med honom förra året, här kommer hans statistik för säsongen.

Mål Ass Totalt P/m P/G
97. Robert Burakovsky F 17 25 34 59 51 3,47
Citera
2009-07-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenimDemon

Jag spelade med honom förra året, här kommer hans statistik för säsongen.

Matcher Mål Ass Tot.
97. Robert Burakovsky F 17 25 34 59

Det bekräftar väl en del av vad ni anade? =P
Citera
2009-07-26, 00:10
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ja, spelartypsmässigt spricker den. Däremot håller den när det gäller att skänka värde till ett lag.

Vilket Zlatan sällan har gjort till svenska landslaget.

Jag är AIK:are. Han skänkte inte ett skit till oss mer än mål. Jag var jävligt glad när vi blev av med det aset.
Citera
2009-11-12, 22:45
Medlem
bluetramps avatar
Burra förlänger sin statistik på antal föreningar......

http://trelleborgsallehanda.se/sport...ontraktet.html

Nu inkallad till FD stavhopparen Patrik Klufts lag Kallinge/Ronneby efter att fått kontraktet uppsagt i Trelleborg

1985-86 Leksands IF
1988-89 Leksands IF
1989-90 AIK Solna
1990-91 AIK Solna
1991-92 Malmo IF
1992-93 Malmo IF
1993-94 Prince Edward Island Senators
1993-94 Ottawa Senators NHL
1994-95 Klagenfurt AC Aust
1995-96 Malmo IF
1996-97 Malmo IF
1996-97 Kassel Huskies