2009-07-24, 23:52
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lushen
Hej alla!

Surfade bara runt och hittade denna tråd och kände bara att jag var tvungen att skriva lite efter att läst era inlägg.

Jag känner Burra personligen och tycker mest mycket av det ni väljer att skriva är hopplöst fel.

Jag kan inte skälla eller svära åt er då jag måste erkänna att jag har tänkt precis som ni gör(även om jag aldrig skulle välja att skriva om det som ni gör här offentligt). Jag har spelat med Burra nu i Trelleborg Vikings i 1 säsong. Jag är 22 och han en bit över 40, alltså stor ålders skillnad. När jag fick höra att Robban var på väg till oss tänkte jag som nog många hade gjort, amen vafan? ska den jä*la idioten komma hit och förstöra vår glädje vi har i laget? Komma dit och ta över omklädningsrummet, inte bry sig om vad någon tycker och endast snacka med tränarna då vi andra i laget snittar drygt 20 år. Men vad vi direkt på första träningen var..... Ok...?? Han kanske inte är så jävlig som det sägs? Eller? Tar han bara det lugnt nu för det är hans första träff med laget och låta allt hände längre fram? Men ju längre tiden gick så visade det sig Robbans verkliga färger, vem han verkligen var. Robban är en otroligt snäll och mjuk kille, kan snacka med vem som helst och om vad som helst. Hade man något problem var han faktiskt första valet att snacka med. En helt otroligt sympatiskt kille som man nu bara kan önska en bra fortsättning i livet, för det är han verkligen värd.

Nu ca: 1 år senare anser jag fortfarande Robert som en nära vän som ofta ringer och bara snackar skit.

Med tanke på att denna tråd handlar om skvaller får jag väl klargöra några bitar där också. Detta är från många gånger vi suttit och bara snackat. I grund och botten handlar mycket om medias girighet som svenska folket är sånna suckers på att bara sluka i sig. Det är så enkelt att göra en höna av en fjäder hos en person som redan har lite på sig. Robban säger själv att han inte vara världens bästa kille i ungdommen, något han heller aldrig utgivit sig för att vara. När vi väl blev goda vänner kände jag bara att jag var tvungen att reda ut en hel del saker som man hört (precis som ni gjort). Till min stora förvåning fick jag då veta sanningen bakom så mycket vilket framställde honom så väldigt utsatt. Men ingen rök utan eld, vissa saker stämde till viss del, där man givetvis valt att bre på lite extra för att sälja.

Nu blev ni nog lite besvikna att jag inte väljer att berätta vilka saker som stämmer till viss del och vilka som är helt falska. Men så förblir det i detta inlägget tills jag pratat med Robban om det är ok.

En sak vill jag ju bara rakt av dementera, läste någonstans att han skulle ha misshandlat sin fru? Var i helvete har det kommit ifrån? Bara löjligt att det ryktet existerar. Han älskar sin fru över allt och skulle aldrig någonsin lägga en näve på henne.

Vad gäller fängelset är också en ledsam historia där mäktiga människor kan göra under med rätt gester.

Till sist vill jag bara påminna er om att tänka lite extra innan man skriver saker som man verkligen saknar grund helt för.

// Emil N

Tack för ditt inlägg Emil!
Citera
2009-07-24, 23:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
På 90 talet snackades det vilt om Burra och hans familjeliv. Han ryktades vara homo och bodde samman med Heinz Ehlers i många år.

Är inte det där rent skitsnack? Burra och Ehlers var lagets stjärnor, dessutom arroganta personligheter. Vad gör Ishockeyspelare Genomsnitt då? Skapar bögrykten, såklart. Hans fantasi sträcker sig inte längre.
Citera
2009-07-24, 23:58
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Se på den klubblistan! Snacka om att harva runt!

Tack.

Såg där att Ehlers var den förste dansk (av 11) att värvas till NHL. Det var 1984. Hvad gör han nu?
Citera
2009-07-25, 01:23
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Tack.

Såg där att Ehlers var den förste dansk (av 11) att värvas till NHL. Det var 1984. Hvad gör han nu?

Vet att han tränade Biel, 2008 när Burra var där. Han är ej kvar där som huvudtränare längre.
Citera
2009-07-25, 13:45
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
// Emil N

Nu får man inte spekulera i folks identiteter på FB, och det tycker jag är bra, men det kan vara bra om du klargör vilken Emil N du är. Det finns nämligen stor risk att folk tror att du är en annan Emil N om du är Leksing, heter Emil N och uttalar dig om hockey på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tror det var Boorken som sa att Burra var den mest talangfulla hockeyspelare han någonsin sett, tillsammans med Kent "Magic Man" Nilsson.

Stämmer säkert. Burra är otroligt lik legenderaren Gazza på alla sätt, även om den senare väl får anses vara värre på alla plan.

Den enda som har haft hyfsad pli på Burra är Abris. Han och Ehlers kom till Leksand som problembarn båda två, och kom därför helt gratis till klubben (så var det ju normalt inte förr, innan Bosmandomen). Abris var stenhård mot dem, delade ut böter om man kom för sent till samlingar, tvingade dem att komma till träningarna i slips o s v. Helt rätt medicin för en kille som Burra, men det höll som bekant inte i längden ändå.

Burras sista sejour i Leksandströjan gjorde honom till den kanske mest hatade spelaren genom tiderna bland Leksand supportrar. Jag har inte koll på alla detaljer, men en berättelse är att han slängde Leksandströjan i papperskorgen efter sista matchen. Hoppas att andra kan fylla i.
Citera
2009-07-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Nu får man inte spekulera i folks identiteter på FB, och det tycker jag är bra, men det kan vara bra om du klargör vilken Emil N du är. Det finns nämligen stor risk att folk tror att du är en annan Emil N om du är Leksing, heter Emil N och uttalar dig om hockey på näte

.

Okej, det visste jag inte och ber om ursäkt om jag var otydlig (Även om jag skrev att jag spelat med honom i Trelleborg som är nere i Skåne förra året). Men jag är inte Emil N. från leksand utan Emil från Malmö.
Citera
2009-07-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Är inte det där rent skitsnack? Burra och Ehlers var lagets stjärnor, dessutom arroganta personligheter. Vad gör Ishockeyspelare Genomsnitt då? Skapar bögrykten, såklart. Hans fantasi sträcker sig inte längre.

Du är rätt ute, Han är så långt ifrån homo man kan komma.
Citera
2009-07-25, 14:08
Medlem
Citat:
Tack för ditt inlägg Emil!

Tack själv för du gillade det
Citera
2009-07-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Senaste tiden i Pantern verkar han inte gjort för mycket varken gott eller ont för laget...

Hans son, Michael, spelade även i laget om jag inte minns fel.

Du har nog fått lite saker om bakfoten. Micke är inte Robert son utan hans lillebror. Båda två är söner av den legendariska tränaren Benny Burakovsky (RIP)

/Emil N.
Citera
2009-07-25, 14:25
Medlem
Citat:
Vad gäller fängelset är också en ledsam historia där mäktiga människor kan göra under med rätt gester.
Vad menas med detta, var det en konspiration mot Burakovsky? Vad dömdes han för och hur långt blev fängelsestraffet?
Citera
2009-07-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daho
Vad menas med detta, var det en konspiration mot Burakovsky? Vad dömdes han för och hur långt blev fängelsestraffet?

Det jag menar med det ör följande.

Robban var inblandad i ett slagsmål. Ett vanligt krogslagsmål, vad som gjorde att det blev slagsmål vet jag inte ritkigt eller glömt vad han har berättat. Men hur som helst, det blev slagsmål på ett uteställe mellan Robban och en annan. Det var inget större som hände utan lite slag utbyttes. Det har nog många varit med om eller hur? Problemet var att killen som (för övrigt gav första slaget) hade en närstående som hade en hög post inom det kriminala. Inte blev det sämre av att robban var en person som redan var hatad i sverige utan man lyckades alltså få fram en skyldig i ett vanligt krogslagsmål. Dessutom få fängelsestraff för detta, kan ni tänka er hur många som är skyldiga till fängdelsestraff då?

Nu vet jag att jag låter otroligt partisk i mina inlägg här och att det nästan börjar se löjligt ut. Låt er inte påverkas utan det jag skriver är vad jag har fått berättat för mig. Ha gärna överseende med det

Såg att jag glömde svara på längde av fängelset etc. Till att börja med ska man egentligen inte kalla det fängelse. Utan det var mer en plats där han var tvungen att vara vissa tider på dygnet och sova. Han kunde träna och spela matcher precis som vanligt, gå på bio om man så ville. Men längden minns jag i ärlighetens namn inte. Men det handlade max om 2-3 månader om ens det. Så det var till synes ett ganska mildt straff.

/Emil N (Inte leksing )
Senast redigerad av Lushen 2009-07-25 kl. 15:19.
Citera
2009-07-25, 16:34
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Se på den klubblistan! Snacka om att harva runt!
De kan lägga till Trelleborg 2008-2009 i division 3. Där spelade han förra säsongen. Det var dessutom nära att han hamnade i en annan skånsk klubb i division 2 inför kommande säsong, men istället så skrev han på ett år till för Trelleborg. Fast det kontraktet får han bryta om det dyker upp en annan klubb. Han byter nästan klubb lika ofta som andra byter underkläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in