• 1
  • 2
2008-02-27, 10:59
Medlem
Vad använder ni för stekpannor?
Citera
2008-02-27, 11:01
Medlem
Tefal använder jag.
Citera
2008-02-27, 11:01
Medlem
rednandslimys avatar
Sån med "teflon" eller vad det heter. Sån det inte ska fastna mat i. Lyckas ändå i.of. Brukar köpa ny panna nån gång om året. Har hittils inte hittat nån som håller i flera år.

Nån som använder gjutjärn till dagligt bruk?
Citera
2008-02-27, 11:05
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Sån med "teflon" eller vad det heter. Sån det inte ska fastna mat i. Lyckas ändå i.of. Brukar köpa ny panna nån gång om året. Har hittils inte hittat nån som håller i flera år.

Kanske inte till dagligt bruk men när jag steker något så gör jag det i min gjutjärnspanna. Har fått för mig att maten blir "stekt" i gjutjärn och snarare "kokt" med teflon.
Citera
2008-02-27, 11:14
Medlem
Själv kör jag både tefals teflon pannor och med gammal hederlig gjutjärnspanna, beror på vad man ska steka, Tex. pannkaka blir knas i en teflonpanna.
Citera
2008-02-27, 11:23
Medlem
tjaboooos avatar
79kroners teflonpanna från clasohlson, gör jobbet och är i lika bra skick idag som när den köptes för 6 månader sen så verkar inte va alltför dålig kvalite.
http://clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20952121
Citera
2008-02-27, 11:28
Medlem
dePauls avatar
Kör oftast med koppar eller gjutjärn. I vissa fall är dock belagda pannor att föredra. I det fallet kör jag med den mest elementära, dvs ICAs Prima Cookery.

~Paul~
Citera
2008-02-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy

Ja. Köp dig en riktig gjutjärnsstekpanna, den kostar inte mer än några hundralappar.
En vanlig, rund med stålhandtag är det bästa. Av någon konstig anledning har tyvärr
flera tillverkare för sig att det behövs en flik/ögla på motsatt sida av handtaget;
hitta en utan sådana konstigheter. Den håller i tusen år om du inte svetsar i den eller
kastar den i en vulkan.
Diska/skrubba den med hett vatten bara. Det ska alltid bo lite fett inne i järnet.
Fläskflott är det bästa om pannan ser lite torr ut.
Citera
2008-02-27, 12:57
Medlem
Sconemans avatar
Jag har en Skeppshult stekpanna och en Skeppshult grillpanna i gjutjärn. Tjejen tycker att de är för tunga att handskas med så vi har en Jamie Oliver teflonpanna också.
Tycker bäst om gjutjärnet men jag måste säga att jag är positivt överaskad av Jamie Oliver pannan, tveklöst den bästa, stabilaste teflonpanna jag använt.

/ Sconeman.
Citera
2008-02-27, 14:43
Medlem
Tjohildas avatar
Gjutjärn. Mest för att jag fick en när jag flyttade hemifrån och inte har hittat nån bra anledning att använda nåt annat. Lyckas annars paja det mesta med nån slags beläggning, men det beror mer på mig än på ev kvalité eftersom jag tänker "äsch" och använder fel redskap till när det är bråttom.
Citera
2008-02-27, 17:24
Medlem
Berggubbes avatar
Kör bara med gjutjärnspannor . Köpte mig en skeppshult wok nyligen, den väger massor men funkar mycket bra. Mina Teflonpannor har jag kastat ut för länge sedan.
Citera
2008-02-27, 17:46
Medlem
Trumpeters avatar
Varierar mellan gjutjärn- och teflonpannor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in