• 1
  • 2
2008-02-27, 02:22
Medlem
bullfittas avatar
Tråkigt, hade verkligen (som alla andra) hoppats på att hitta en svärmor som är NORMAL!

Vi har träffats en gång, sen dess har hon hatat mig och till och med GÖMT sig för mig i affärer. Vad ska man göra? skita i det eller försöka fjäska? någon som har varit med om samma?^^
Citera
2008-02-27, 02:29
Medlem
Du får väl åka till svärmor med en present eller bjuda på middag på en söndag och sitta och le i ansiktet och spotta på ryggen- det kallas för kvinnlig vänskap.
Citera
2008-02-27, 02:32
Medlem
Pös Gurras avatar
Va bara trevlig och social så borde det inte vara några större problem
Citera
2008-02-27, 02:32
Medlem
relativs avatar
Berätta lite mer. Varför tror du att hon ogillar dig?

EDIT: Alltså jag menar, vad är anledningen till att hon hatar dig, om du gissar?
Citera
2008-02-27, 02:35
Medlem
bullfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Berätta lite mer. Varför tror du att hon ogillar dig?

EDIT: Alltså jag menar, vad är anledningen till att hon hatar dig, om du gissar?

Jag vet faktiskt inte! Jag skulle gissa på att det är för att jag har piercingar, saken är den att hennes egen son är fulltatuerad så hon borde ha sett det komma tycker man :P
Hon tycker i alla fall att min pojkväns ex var helt fantastisk, hon har fortfarande kontakt med henne och köper mat åt hennes hamstrar bland annat (?)

Jag har frågat min pojkvän varför hon inte tycker om mig, men han ville inte säga det för att det skulle gräma mig för mycket, och det har han väldigt rätt i.
Citera
2008-02-27, 02:39
Medlem
relativs avatar
Ahaa.. Men då är hon nog bara bitter för att Miss Perfect (exet) är ute ur bilden. Ge det bara lite tid så. Hon kommer säkert inte bli din bästis, men hon kommer nog chilla iaf.
Citera
2008-02-27, 02:44
Medlem
bullfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Ahaa.. Men då är hon nog bara bitter för att Miss Perfect (exet) är ute ur bilden. Ge det bara lite tid så. Hon kommer säkert inte bli din bästis, men hon kommer nog chilla iaf.

Det kan nog vara sant!!
Citera
2008-02-27, 02:50
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullfitta
Det kan nog vara sant!!

Det är det garanterat! "Varför skulle du byta ut xxx, hon var ju så trevlig så"

Jag kan bara föreställa mig skitsnacksbonanzan mellan exet och svärmorsan.. *rys*.

I helvete att någon (du) någonsin kan var god nog åt mammas lille gosse..

Avkräv mammas lille gosse svaret, om han ligger inne med infon (dvs skenanledningen) så får han kläcka den, sedan kan du ändra på det på prov ett tag, för att se ifall kärringen ändrar upfattning i frågan.

Hur vet du att hon gömde sig för dig? Låter lagom sjukt..
Citera
2008-02-27, 02:57
Medlem
Du är ju ett hot mot henne, med dig med i bilden så är hon ju inte nummer ett för sin son längre. Hans ex kan hon dock slappna av med för nu står hon ju före henne när det handlar om vilka som är viktiga för honom.
Citera
2008-02-27, 08:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Tråkigt, hade verkligen (som alla andra) hoppats på att hitta en svärmor som är NORMAL!

Vi har träffats en gång, sen dess har hon hatat mig och till och med GÖMT sig för mig i affärer. Vad ska man göra? skita i det eller försöka fjäska? någon som har varit med om samma?^^

Jag skulle inte kunna bry mig mindre och råder dig göra detsamma.
Praktiskt om det fungera - ja.
Väsentligt - nej.
Så länge inte den aktuelle partner anser att det är ett problem så saknar det värde för mig.

Är det av betydelse för dig att du har en relation med din svärmor, om ja, varför?
Citera
2008-02-27, 10:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:

Är du man eller kvinna? För kvinnors svärmödrar har det skrivits minst en avhandling om. Riktigt kul skall det visst vara uppe i Norrland, där skall svärdottern å ena sidan ha någon fin utbildnng och å andra sidan vara med och plocka bär; plocka svamp; sylta bär och slakta älg etc.

Skämten om mäns svärmödrar har alltså varit en slags varning, då män aldrig har lidit lika mycket av sina svärmödrar.
Citera
2008-02-27, 11:30
Medlem
dictionarys avatar
Min svärmor hatar inte mig, men vi har verkligen ingen bra kontakt. Det blir lätt lite ansträngt när vi tvingas umgås. Jag försöker bara var normal och trevlig, mer kan jag inte göra. Min svärmor är "bästis" med min makes lillebrors flickvän, de ringer varandra ständigt och shoppar ihop, något som aldrig skulle hända med mig. Min make är bara glad över det, han tycker givetvis om sin mor men ser ingen anledning till att hon och jag ska vara så nära. Han tycker snarare att det skulle vara läskigt om jag umgicks så mycket med hans mamma.

Jag tycker bara att du kan vara normaltrevlig när ni ses, men skit i det annars. Man kan inte älska alla, och så länge din kille älskar dig så får väl hans mamma stå ut. Med tiden blir det lättare också, iaf har det varit så för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in