2008-02-27, 12:58
Medlem
Mimss avatar
Jag har världens bästa svärmor =).
Kan vara lite halvsvår att höra vad hon säger, men när vi skulle handla så fick jag 1000 kr av henne i bilen att köpa saker för .
Det var inte fy skam, hon behandlar båda mina barn lika även om det bara är 1 som är hennes barnbarn by blood.

Ja tyckte hon var ett jävla pain i början men nu har det börjat arta sig, peppar peppar.

**

Som ett råd är väl att bara härda?
Citera
2008-02-27, 14:02
Medlem
bullfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mims
Jag har världens bästa svärmor =).
Kan vara lite halvsvår att höra vad hon säger, men när vi skulle handla så fick jag 1000 kr av henne i bilen att köpa saker för .
Det var inte fy skam, hon behandlar båda mina barn lika även om det bara är 1 som är hennes barnbarn by blood.

Ja tyckte hon var ett jävla pain i början men nu har det börjat arta sig, peppar peppar.

**

Som ett råd är väl att bara härda?

Oj det låter ju toppen! Grattis till dig
Citera
2008-02-27, 14:04
Medlem
bullfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk

Hur vet du att hon gömde sig för dig? Låter lagom sjukt..

Hon bor i samma område som oss, så vi gick in i samma ATG-ombudskiosk samtidigt. den är PYTTELITEN och hon gick och ställde sig bakom trav-sedlarna. Såvitt jag vet så spelar hon inte på hästar
Sen skulle vi även ta samma spårvagn, men hon segade så hon slapp ta samma haha.
Citera
2008-02-27, 14:07
Medlem
bullfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Är det av betydelse för dig att du har en relation med din svärmor, om ja, varför?

Det har alltid varit så, under hela min uppväxt att jag får panik om mina vänners föräldrar inte tycker om mig. Tack och lov så bryr jag mig inte så mycket som jag kunde ha gjort, jag tycker bara det hade varit kul om vi kunde prata när vi stöter på varandra liksom. Än så länge är det inget större problem, men för att förhindra att det blir det så tänkte jag kika om någon hade bra tips och en del har man ju fått!
Citera
2008-02-27, 14:08
Medlem
J.Ns avatar
Jag hade struntat i henne och undvikit någon som behandlat mig så illa inkl sagt åt min respektive att försöka få fason på henne..
Citera
2008-02-27, 14:14
Medlem
ubersantas avatar
Jag anser att det är partnerns uppgift att hjälpa till att reda ut detta i början.

T.ex. ifall min flickväns mamma har problem med mig hade jag bett min flickvän att ta reda på varför.

Hade det varit som i ovanstående sits där svärmor jämför med exxet och tycker att exxet är bättre hade jag sagt till min flickvän att klargöra för sin mor att "nu är det ubersanta som gäller. Jag gillar honom, och du skall göra ditt bästa för att få honom att känna sig välkommen. Gilla läget mamma"
Citera
2008-02-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Jag anser att det är partnerns uppgift att hjälpa till att reda ut detta i början.

T.ex. ifall min flickväns mamma har problem med mig hade jag bett min flickvän att ta reda på varför.

Hade det varit som i ovanstående sits där svärmor jämför med exxet och tycker att exxet är bättre hade jag sagt till min flickvän att klargöra för sin mor att "nu är det ubersanta som gäller. Jag gillar honom, och du skall göra ditt bästa för att få honom att känna sig välkommen. Gilla läget mamma"

Jag tycker att det är den här tjejens ansvar och svärmoderns ansvar att se till att komma någorlunda överens för deras pojkvän/sons skull. Det underlättar för alla inblandade om man ser till att komma överens så håller inte alls med om att hon bara ska strunta i svärmodern. Gör så gått du kan och var trevlig. Mer kan du inte göra. Om svärmodern inte skulle bättra sig får du väl be din partner medla.
Citera
2008-02-27, 19:26
Medlem
prettygirls avatar
Vilken jävla kärring!

Det är bara vinka och le. Du behöver inte vara extra trevlig eller något, bara som vanligt. Ingen idé att anstränga sig för någon som är såpass ohyfsad. Kontakt med exet! Spöstraff!
Citera
2008-02-27, 19:37
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullfitta
Jag har frågat min pojkvän varför hon inte tycker om mig, men han ville inte säga det för att det skulle gräma mig för mycket, och det har han väldigt rätt i.

Varför ställer du då frågan här istället? Om du vill veta så bara tvinga din pojkvänn att berätta

Men om du inte vill, så bör du varken fråga eller starta denna tråd.
Senast redigerad av Pelican 2008-02-27 kl. 19:42.
Citera
2008-02-28, 12:26
Medlem
Beldarans avatar
Ser inte varför kontakt med exet är något fel, men att hon undviker dig låter ju märkligt.

Hon kanske hoppas att du är en fluga som snart går över?

Sen tror jag att många svärmödrar har svårt för att deras lilla ponke skaffar familj och ffa att dom väljer en partner som deras mor inte fått vara med och bestämma och ha en åsikt om.
Då blir det automatiskt fel på en och sen får man jobba i uppförsbacke resten av tiden...
Citera
2008-02-28, 12:39
Bannlyst
Applicera könsformat obkjekt i henne rektum en dag så får du en vän för livet....

Nå du borde konfrontera henne om det, få henne gärna att skämmas.
Citera
2008-02-28, 13:54
Medlem
Red Machines avatar
Jag brukar undvika min svärmor så mycket som det bara går och sedan när det inte går längre så sitter jag tyst och ler.. Orkar inte med henne bara ohhh fy fan nu blev jag arg bara på tanken.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in