Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-12, 08:10
Medlem
Octas avatar
vet att detta är en gammal tråd men...

Nu är inte jag sådär jätte bra på vad mdma och mda är men måste säga att "vi" har många gånger malt ner blandat "E" med tjack och jag tycker det har varit bra resultat.
Är inte mdma en stor del av"E"?
//octa
Citera
2008-03-12, 10:22
Bannlyst
teoretiskt sett är det inte så bra för lyckosubstanserna

å andra sidan har jag med många med mig under våra partyår otaliga gånger gått på speed fredagskvällens första 5-6 timmar och sen droppat E ute på nån klubb

..och det mer än en gång om man säger så

Utan att nån av oss för den skull fått problem av det

(fast jag förstår inte varför man skulle vilja ta det exakt samtidigt. det ger väl inget. däremot att ta mdma efter att man varit påfjuttad av tjack några timmar ser jag som en annan sak)
Citera
2008-03-12, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AceVentura
Har själv blandat det mesta (LSD, tjack, MDMA, kokain) stort sett varje helg under 3-4 år typ, tar det lugnt nuförtiden

men när jag tänker tillbaks så är det tjack jag hade undvikit att blanda med andra grejer om jag hade kunnat undvika det. Tjack o syra är inte bra att blanda, mest för att man sabbar en bra resa med ful-pulvret men oxå för att tjack trycker bort känslor som man kanske hade velat ha fram under en trip som sen blir "liggandes". MDMA och tjack ihop fräser antagligen ganska bra på skallen det med. Om man nu gillar att ta tjack ska man nog inte blanda in andra kemikalier i för stor utsträckning

mdma och tjack är ett giftermål made in heaven eller vad man nu säger
det är en klassiker - jag tycker det är fint
Citera
2008-03-12, 10:37
Medlem
Ett Hunds avatar
Det är ingen bra kombination i hänsyn till toxiciteten i hjärnan. Mer än så behöver ni inte veta.
Citera
2008-03-13, 14:48
Medlem
muxxor918s avatar
Är det inte en kombination av mdma och tjack i de flesta E?
Citera
2008-03-13, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bara_boll
mdma och tjack är ett giftermål made in heaven eller vad man nu säger
det är en klassiker - jag tycker det är fint

jag skrev fel, jag menade "mdma och syra"
Citera
2008-03-22, 21:10
Medlem
Tagit E och dragit tjack framåt morgonen när E´t börjar släppa gjort många ggr, inte märkt några skador än och det var väl under 2004-2005 man körde rätt hårt så då.
Citera
2008-03-23, 12:28
Bannlyst
jo det har hänt men inget man ska göra iaf!
Citera
2008-03-31, 03:19
Medlem
CXTs avatar
Rätta mej om jag har fel nu, men amfetamin och MDMA är väl vad en ecstasytablett ofta består av? Folk verkar ju inte ha större betänkligheter när det gäller e, men däremot har flera här i tråden skrivit om att blanda e och tjack som om det vore nånting man ska passa sej för. När det i själva verket ofta redan är blandat i knappen? Eller?
Citera
2008-03-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Rätta mej om jag har fel nu, men amfetamin och MDMA är väl vad en ecstasytablett ofta består av? Folk verkar ju inte ha större betänkligheter när det gäller e, men däremot har flera här i tråden skrivit om att blanda e och tjack som om det vore nånting man ska passa sej för. När det i själva verket ofta redan är blandat i knappen? Eller?

Det är ofta tjack och E blandat i knappar ja. Trodde jag de flesta visste men så värkar fallet inte vara?

Eftersom både tjack och MDMA påvärkar serotin i hjärnan så finns det en risk för oxidativ stress på nerändarna. Srotinreceptorerna sitter i de delarna av hjärnan som minnesfunktionerna sitter i, så risken finns även att man får nedsatt minnesfunktion, om inte kraftigt nedsatt minnesfunktion.

De flesta klarar sig såklart, det läker oftast med tiden men när man ökar dosen så öker självklart även risken. De flesta som fått så pass nedsatt minne att de påvärkar vardagen har tagit monsterdoser, under en längre tid.
Citera
2012-09-26, 00:49
Medlem
Blanda MDMA med amfetamin?

Funderar om man skall blanda dessa två nångång.. eller köra den ene före den andre. Är ju inte bra har man hört.. men om man kör den ena före den andre någon enstaka gång kanske det är lugnt? Vad kan bieffekterna vara?
Citera
2012-09-26, 01:52
Medlem
BenfriFalafels avatar
Har du hört talas om ecstasy? Ecstasy är ju just (om man har tur) en blanding av MDMA och amfetamin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in