Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-26, 15:00
Medlem
A-Dmps avatar
hoppsan, såg att den här redan fanns: http://www.flashback.org/showthread.php?t=523467

så den här tråden kan ju låsas eller något.
Citera
2008-01-26, 15:18
Medlem
NillRs avatar
Inte mycket vettigt i den imo. Däremot bör du tänka på att ett av dom mest effektiva sätten att skapa en bra milja för neurotoxicitet är att bli varm, så oavsett om dopaminet har något överhuvudtaget att göra med saken (finns ett fåtal studier som tyder på det) så blir man ju inte kallare av tjo direkt.

Sen finns det ju dom som ska "boosta" sitt E med 5 tabbar effe och tror att det är helt ofarligt
Citera
2008-02-26, 23:54
Medlem
Skador av att blanda amfetamin och MDMA?

Läste att det ska vara särskilt skadligt i och med att serotoninet och dopaminet blandas på något sätt.
Själv tog jag en dos om 0,6 gram affe och en tablett med cirka 80mg MDA och blev totalt sabbad av det. Det är över ett år sedan nu och fått HPPD liknande symptom och overklighetskänslor och allmän håglöshet/deprission.

Några andra som har erfarenheter kring skador med att bland dessa substanser eller vet mer om området och vad man kan förvänta sig för återhämtning eller om det är permanent.

Uppenbarligen är något fuckat i hjärnan eftersom jag inte tål 10mg ritalin ens en gång, inte heller barndoser av SSRI eller något annat prep efter den kombinationen.
Citera
2008-02-27, 00:04
Medlem
drugsarebads avatar
En kväll tog jag två tabletter, en lina och en bomb. Åkte in på akuten några dagar senare på grund av hjärtmuskelinflammation/hjärtsäcksinflammation. Vet inte om det var på grund av att jag blandade, men läkarna hade svårt att hitta anledning till mitt tillstånd.
Citera
2008-02-27, 00:37
Bannlyst
Lite läskigt att de är så pass farliga tillsammans. Kan tänka mig att många, införstådda med riskerna, provat att boosta det ena med det andra utan någon eftertanke.
Citera
2008-02-27, 00:45
Medlem
Ähhh.. Vad sysslar du med? http://www.flashback.org/showthread.php?t=622040
Citera
2008-02-27, 00:46
Medlem
mmm, skrev en varningstråd i hallis-forumet och det står jag fast vid. Står också fast vid att man bör tänka efter innan man tar hallisar, inte en, två eller tre gånger utan snarare trettio.
Men jag börjar förstå nu att det kan vara kombon som gjorde att jag fick HPPD.

Se till att ni tar rena knappar, alt. rent MDMA. Undvik helst MDA och när ni tar affe så kör bara affe.

Hoppas bara inte att det sabbat livet för gott.
Citera
2008-02-27, 00:47
Medlem
Tycker nästan det luktar Troll om dig men vad vet jag..

Förjävligt för dig om det är på det där viset!
Citera
2008-02-27, 00:48
Medlem
Tjao, som jag sa i den tråden så kan jag skicka kopior på journalerna.
Men du har rätt i att det är "förjävligt".
Förstår också om det kan verka lite tvetydigt men jag vet ju inte själv helt och hållet vad jag drabbats av och exakt vad som skapat det. Inte ens läkarna är hundra.
Citera
2008-02-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Tjao, som jag sa i den tråden så kan jag skicka kopior på journalerna.
Men du har rätt i att det är "förjävligt".
Förstår också om det kan verka lite tvetydigt men jag vet ju inte själv helt och hållet vad jag drabbats av och exakt vad som skapat det. Inte ens läkarna är hundra.

Min personliga teori är att det är du det är fel på, och drogerna utlöste det . Alltså inte nått som händer varenda svensson som knarkar, men ändå nått att vara medveten om.
Citera
2008-02-27, 01:00
Medlem
Finns inget som bevisar att perceptuella förändringar har något med personens
allmänna sinnestillstånd att göra.
Snarare så tyder forskning på det motsatta även om inget finns bevisat där heller.

Det är klart att om hjärnan pumpar ut serotonin samtidigt som den pumpar ut en hel del dopamin att man kan ta skada av det.
Om det bara hade varit fel på mig så skulle jag nog inte ha den komplexa problematik jag har av visuell karaktär som snarara tyder på en perceptuell skada som drabbar sinnesintrycken (har även tinnitus och overklighetskänslor/depersonalisation).
Teorin om rubbningen i det perceptuella (är det ett ord?) stöds av överkänslighet mot allt vad stimulerande substanser heter, en känslighet som jag inte hade innan.

Hade det bara varit ren ångest/depression hade jag köpt det.
Citera
2008-02-27, 01:47
Medlem
AceVenturas avatar
Har själv blandat det mesta (LSD, tjack, MDMA, kokain) stort sett varje helg under 3-4 år typ, tar det lugnt nuförtiden

men när jag tänker tillbaks så är det tjack jag hade undvikit att blanda med andra grejer om jag hade kunnat undvika det. Tjack o syra är inte bra att blanda, mest för att man sabbar en bra resa med ful-pulvret men oxå för att tjack trycker bort känslor som man kanske hade velat ha fram under en trip som sen blir "liggandes". MDMA och tjack ihop fräser antagligen ganska bra på skallen det med. Om man nu gillar att ta tjack ska man nog inte blanda in andra kemikalier i för stor utsträckning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in