• 1
  • 2
2007-07-31, 22:18
Medlem
habooos avatar
Tjenare

jag har läst lite i några andra trådar om att man inte ska blanda mdma och tjack, men jag undrar om detta även gäller om man tar tjacket först och sedan mdma.
Citera
2007-07-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habooo
Tjenare

jag har läst lite i några andra trådar om att man inte ska blanda mdma och tjack, men jag undrar om detta även gäller om man tar tjacket först och sedan mdma.

hur kort tid inpå varann?
Jag har ju blandat båda ett par gånger, inga problem men visst fanns risken..kändes ju lite onödigt också
Citera
2007-07-31, 22:38
Medlem
habooos avatar
det e mer att jag vill kunna hålla igång hela natten, har hört att man kan bli lite seg av endast rent mdma annars kanske koffeinpiller eller något annat kan vara att föredra
Citera
2007-08-01, 00:18
Medlem
Nålkåts avatar
Blanda inte, ta varken före, under ruset eller efter. Det uppstår skador varje gång man blandar! Det är inget man kan göra ett par gånger och sedan se tillbaks på det som något ofarligt och säga att man klarade sig undan bieffekterna.

Man testar inte ett par gånger för att mötas av ett slag i huvudet och värsta psykosen, utan för varje gång man blandar serotonin/dopamin går saker i huvudet sönder. Genom att blanda en gång startar du en steglös utveckling neråt för vissa viktiga delar i din hjärna.

Satsa på amfetamin i stället, det är den perfekta partydrogen. MDMA är bara mysigt och pirrigt, medans amfetamin sätter fart på grejerna och man orkar vad som helst, hur länge som helst.
Citera
2007-08-01, 00:20
Medlem
Finns många e med tjack o mdma
Citera
2007-08-01, 00:24
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donriccardo
Finns många e med tjack o mdma
Det gör det, skulle nog säga att de flesta innehåller MDxx och metamfetamin eller amfetamin. Vilket gör dem så farliga.
Citera
2007-08-01, 01:12
Medlem
Trollishs avatar
Alla får det att låta att mdma elr tjack ensamt skulle vara helt ofarligt och sedan när man blandar så dör man.

Det är inte så jävla farligt som alla får det låta, bara blanda på.
Citera
2007-08-01, 01:31
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Alla får det att låta att mdma elr tjack ensamt skulle vara helt ofarligt och sedan när man blandar så dör man.

Det är inte så jävla farligt som alla får det låta, bara blanda på.
De är farliga en och en, ja. Vilken drog är inte det, mer eller mindre?

Använder man MDMA eller amfetamin i rätt mån, alltså inte flera gånger i veckan, utan håller sig till nån/några gånger i månaden, så är skadan näst intill obefintlig.

Däremot om man blandar en gång ökar skadeverkningarna markant. Även om man bara gör det en gång, skapar man ett läge i hjärnan då receptorer etc. blir skörare, och slits ut ännu fortare.

Summa sumarum:
Håller du dig till drogerna var och en, i rätt mängd, tar du i rincip ingen skada utav det alls. Blandar du dem skadas du mycket mer, inte bara den enda gången du blandade, utan hjärnan får arbeta hårdare i fortsättningen med återhämtningen efter att ha arbetat med de båda signalsubstanserna serotonin och dopamin. Både axoner och dendriter m.fl. slits ut och får svårare att återhämta sig i framtiden, vilket kommer ligga som grund för ännu grövre skador.

Blanda inte.
Citera
2007-08-01, 02:47
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
Massa text.

Blanda på. Så länge man inte tar tjack och blandar med MDMA varje dag så (plus vem fan gör det?)kommer ni inte märka av några skador.

Blanda på blir mera roligt då.
Citera
2007-08-01, 03:16
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Blanda på. Så länge man inte tar tjack och blandar med MDMA varje dag så (plus vem fan gör det?)kommer ni inte märka av några skador.

Blanda på blir mera roligt då.
Man märker inga skador, eftersom det är som jag sa - en steglös utveckling. Men en dag sitter man med stor sannolikhet där, mer eller mindre deprimerad, och ångrar vad man gjort. Och till vilken nytta har man gjort det?

Ska man knarka ska man göra det med förnuft, annars kan man lika gärna låta bli. Blanda inte!

Passande namn du har, Trollish.
Citera
2007-08-01, 03:21
Bannlyst
om man kör ecstacy på kvällen och nästa kväll tar man kokain, är det lika farligt då?
Citera
2007-08-01, 03:25
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhani
om man kör ecstacy på kvällen och nästa kväll tar man kokain, är det lika farligt då?
Då är det långt ifrån lika farligt. Säkrast är väl att vänta litet längre, säg en vecka, för att vara helt säker.

Men att göra som du skrev är något man ska undvika om man mår dåligt efter ecstasyn man tog dagen före, för då tar det oftast längre tid för hjärnan att återhämta sig. Och kommer det upp dopamin under den återhämtningsprocessen utav serotoninets maskineri så hämmar det, vilket leder till skador.

Men det är ingen större fara alls, låt det inte hända för ofta bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in