• 1
  • 2
2008-02-24, 21:07
Medlem
Jag skulle vilja veta om det finns nåt mord eller försvinnande som blivit uppklarat tack vare att någon har avslöjat vad dom gjort vid sin dödsbädd,jag har aldrig hört talas om nåt sånt,men det måste ju ha hänt någon gång och det skulle vara intressant att läsa om.
Citera
2008-02-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofabitch
Jag skulle vilja veta om det finns nåt mord eller försvinnande som blivit uppklarat tack vare att någon har avslöjat vad dom gjort vid sin dödsbädd,jag har aldrig hört talas om nåt sånt,men det måste ju ha hänt någon gång och det skulle vara intressant att läsa om.
Jag kommer att tänka på CePe som ville träffa Mårten Palme precis innan han kolade vippen, jag tror han ville erkänna för honom och be om förlåtelse.
Citera
2008-02-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Jag kommer att tänka på CePe som ville träffa Mårten Palme precis innan han kolade vippen, jag tror han ville erkänna för honom och be om förlåtelse.
Det skulle han säkert ha gjort,synd han inte han gamle krille,men det måste ju finnas fler liknande fall,tex en gammal gubbe som snart ska dö o vill lätta sitt samvete och avslöjar för polisen att han slog ihjäl någon när han var ung o grävde ner han i skogen.
Citera
2008-02-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofabitch

Jo det vore ju intressant. Sen vore det ännu roligare om personen ifråga tillfrisknade och fick fängelse
Citera
2008-03-03, 21:07
Medlem
Om jag inte minns fel cirkulerade det uppgifter i pressen för en massa år sen att en man på sin dödsbädd erkänt ett av morden som olle mäller döndes för. Olle möller kämpade hela återstoden av sitt liv för att få resning för morden han dömdes för. enligt min farfar så var det nått lurt med domen mot möller min farfar hade tydligen sett honom i närheten av sin fiskaffär under tiden som ett av morden skulle ha begåtts.
Citera
2008-03-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Om jag inte minns fel cirkulerade det uppgifter i pressen för en massa år sen att en man på sin dödsbädd erkänt ett av morden som olle mäller döndes för. Olle möller kämpade hela återstoden av sitt liv för att få resning för morden han dömdes för. enligt min farfar så var det nått lurt med domen mot möller min farfar hade tydligen sett honom i närheten av sin fiskaffär under tiden som ett av morden skulle ha begåtts.
tack för tipset,ska kolla upp den gubben
Citera
2008-03-07, 01:10
Medlem
David416s avatar
Är det inte flera personer som på sin dödsbädd sagt att dom är Jack the ripper?
Citera
2008-03-08, 01:24
Bannlyst
Bodde granne med möller i fjugesta ett tag. En konstig typ, men som någon skrev så är man idag dödssäkra på att ett mord inte var gjort av honom.

Lars "Bombmannen" begärde få bort bojorna när han låg för döden och komma upp och prata om det som hänt, beviljades ej, varför????
Citera
2010-08-01, 10:18
Medlem
sexualmord-60talet:
Minns att jag läste om en kvinna som kontaktat polisen efter sin mans död, om ett flickmord
där man hittat en rökpipa jämte den mördade och våldtagna flickan. kvinnan kände igen pipan när den visades i tidningarna, när hon konfronterade mannen vart han askgrå o ilsken.

Av äktenskaplig lojalitet sa hon aldrig något, förän efter mannes död som jag tror var på
2000talet nå,n gång

Någon som minns nåt om detta och vilket mord det var?

(P.s inte helt topic men nära)
Citera
2010-08-03, 07:16
Medlem
Henkeeee-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Någon som minns nåt om detta och vilket mord det var?

Detta var det så kallade Anette-mordet i Linköping! Bör ha skett på 70-talet! Ska se om jag kan skaka fram mer info!
Citera
2010-08-03, 08:39
Medlem
Tack Henkeee

Det var detta tragiska fall jag sökte, men hittade inget utskrivet om kopplingen till pipan
dock detta http://www.svenskamord.se/index.php?topic=113.0

Så många som verkar burit på vetskapen, och ändå väntat till GM s död

Någon som vet vem GM var?
Citera
2014-08-19, 18:37
Medlem
Gjorde inte Gardistkalle det. Erkände på dödsbädden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in