Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-24, 20:19
  #1
Medlem
Den här frågan har jag funderat på länge. Finns det någon där ute för alla? När jag tittar på de mest udda människor jag kan komma på så verkar de ha någon att dela sitt liv med, men samtidigt så börjar jag fundera på om det är så att man bara ser de som har hittat någon. Folk som inte har hittat någon kanske man inte lägger märke till. Vad tror ni?
Citera
2008-02-24, 20:25
  #2
Medlem
C M Burnss avatar
Det finns absolut människor som är singlar hela livet. Jag tror dock att det finns någon för alla, men det är väldigt sällan den personen är den perfekta partnern. Jag anser att så gott som samtliga som har ett förhållande gärna hade bytat partner om "den perfekta" dök upp. Jag säger inte att par inte älskar varandra, men även om man har en underbar flickvän så finns det ändå hundratals andra tjejer där ute som hade varit bättre flickvänner, men dom är inte intresserade av dig och du får således nöja dig med din nuvarande flickvän.
Citera
2008-02-24, 20:26
  #3
Medlem
Kassmachins avatar
Jag tror verkligen inte att alla har någon därute. Däremot tror jag att alla har någon därute som de kommer få spendera en underbar tid med. Vad som slår högst vet jag ej.
Citera
2008-02-24, 20:27
  #4
Medlem
kornfields avatar
Finns det någon därute för alla?

nej det tror jag inte, den närmsta skulle väl vara slampan Jenna Jameson... men jag finner det högst omöjligt att hon (eller någon annan tjej eller kille) skulle kunna hinna med alla därute
Citera
2008-02-24, 20:30
  #5
Medlem
Grävulens avatar
Problemet är att människor blivit kräsnare. Jag är hellre singel än tillsammans med en fuling. Vissa par man ser på gatan är så fula att man börjar gråta, speciellt när kvinnan är gravid. Stackars barn, vilket öde. Men visst kan alla hitta någon, om de verkligen vill.
Citera
2008-02-24, 20:33
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Detta hände på en annan ort:
En man som levde ensam och endast träffade sin syster för att fika lite råkade ut för en tradegi, hans syster dog.
En tid senare dök han upp på vår altan tillsammans med en kvinna.
Han strålade av lycka och berättade med inlevelse hur glad han var att han hade hittat denna kvinna.

Han var då 80 år gammal!
Citera
2008-02-24, 20:40
  #7
Medlem
DDKs avatar
Nix, det finns ingen naturlag som säger att det finns någon för alla. Tror det handlar om hur pass flexibel man är som person. Den optimala partnern är en myt, lika vrickad som drömmen om det perfekta livet. Jag tror det handlar om att ha rimliga förväntningar på livet och kärleken och inse att det värsta som skulle kunna hända en är att vara perfekt, ha den perfekta partnern och leva det perfekta livet. Snacka om öken när det första lyckoruset lagt sig, för vad skulle man då ha att sträva och längta efter?
Citera
2008-02-24, 20:43
  #8
Medlem
Niddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Problemet är att människor blivit kräsnare. Jag är hellre singel än tillsammans med en fuling. Vissa par man ser på gatan är så fula att man börjar gråta, speciellt när kvinnan är gravid. Stackars barn, vilket öde. Men visst kan alla hitta någon, om de verkligen vill.

Detta är dagens sanning, kunde inte ha skrivit det bättre själv.
Citera
2008-02-24, 21:01
  #9
Medlem
Wojaks avatar
Jag tror inte det finns någon för alla. Till de som hittar någon som de kan leva livet ut med, all ära till er.
Alltför ofta ser man människor som går ensamma i ålderns höst, och det inte bara för att de är änkemän/änkor.
Citera
2008-02-24, 22:41
  #10
Medlem
davinho414s avatar
Handlar oftast om hur kräsen man är, men ja, det tror jag iallafall
Citera
2008-02-24, 22:45
  #11
Medlem
Bajsfacistens avatar
Ja, absolut Gud, skaparen av allt har en plan för alla människor, så han har kvoterat in en person allas liv som skall ge och lycka till oss.
Citera
2008-02-24, 22:54
  #12
Medlem
Blixis avatar
Nej det tror jag verkligen inte. Allting handlar om att kompromissa och ge folk chansen. Det finns ingen perfekt klar, man får skapa sin egen perfektion tror jag
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback