Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-24, 19:45
  #1
Medlem
Hej vänner,

Kanske behöver jag mest skriva av mig, eller så vill jag väl bara berätta för er om mitt hemska arbete. Jag mår psykiskt dåligt av detta arbete och tro det eller ej, jag är fortfarande kvar.

Jag jobbar på ett av världens största företag här i Stockholm och jag har en chef som sitter i ett annat land. Jag har inte jobbat där så länge, sedan i höstas någon gång, och jag har sedan dess inte trivts i princip. Problemet är nog till störst det att jag upplever att min närmsta kollega snäser åt mig hela tiden, men saken är ju den också att vi inte är kollegor på samma nivå. Hon är mycket högre upp i hierakin än vad jag är, och har vart där flera flera år och har mest att säga till om hos min chef än någon annan.

Jag kan fråga henne om någonting, och hon bara snäser åt mig, men jag vet ju inte? Det har till och med gått så långt att jag inte vågar fråga henne saker och ting längre med rädsla för att hon ska snäsa åt mig att jag 'fan får ta reda på det själv'. Jag har försäljningssiffror som inte alls i närheten når upp till vad jag borde vara på, och jag vet att jag kommer att missa mitt mål efter halvåret är slut.

Jag vågar helt enkelt inte göra någonting åt situationen, jag vet att jag borde ta upp det här med henne, min kollega, men jag vet att hon bara kommer att ge mig en rejäl uppläxning då så det är just nu ganska uteslutet. Ett annat problem är att jag upplever att det bara är mot mig som hon är såhär, det verkar som att hon är bästa kompis med alla andra, och att hon stör så något fruktansvärt mycket på mig. Jag vet inte vad det är.

Jag har sökt andra jobb, men jag är tamejfan till och med rädd för vad som kommer att hända när jag säger upp mig. Jag tänker inte jobba kvar på det här stället, så enkelt är det.

Tack för att ni orkade läsa.
Citera
2008-02-24, 23:56
  #2
Medlem
Seatims avatar
Man ska undvika Amerikanska bolag. Alla tror de ska göra karriär där och det finns många exempel... Sök dig vidare och tänka bara på dig själv...
Citera
2008-02-26, 02:09
  #3
Medlem
buffalos avatar
Låter inget kul det där... Tycker också att du ska söka dig till nåt annat. Gärna svenskt.
Citera
2008-02-26, 02:26
  #4
Medlem
Skruva loss skruvarna på hennes skrivbordsstol, så hon slår sig lite.
Jävlas lite med henne.
Citera
2008-02-26, 02:40
  #5
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterpoet
Hej vänner,

Kanske behöver jag mest skriva av mig, eller så vill jag väl bara berätta för er om mitt hemska arbete. Jag mår psykiskt dåligt av detta arbete och tro det eller ej, jag är fortfarande kvar.

Jag jobbar på ett av världens största företag här i Stockholm och jag har en chef som sitter i ett annat land. Jag har inte jobbat där så länge, sedan i höstas någon gång, och jag har sedan dess inte trivts i princip. Problemet är nog till störst det att jag upplever att min närmsta kollega snäser åt mig hela tiden, men saken är ju den också att vi inte är kollegor på samma nivå. Hon är mycket högre upp i hierakin än vad jag är, och har vart där flera flera år och har mest att säga till om hos min chef än någon annan.

Jag kan fråga henne om någonting, och hon bara snäser åt mig, men jag vet ju inte? Det har till och med gått så långt att jag inte vågar fråga henne saker och ting längre med rädsla för att hon ska snäsa åt mig att jag 'fan får ta reda på det själv'. Jag har försäljningssiffror som inte alls i närheten når upp till vad jag borde vara på, och jag vet att jag kommer att missa mitt mål efter halvåret är slut.

Jag vågar helt enkelt inte göra någonting åt situationen, jag vet att jag borde ta upp det här med henne, min kollega, men jag vet att hon bara kommer att ge mig en rejäl uppläxning då så det är just nu ganska uteslutet. Ett annat problem är att jag upplever att det bara är mot mig som hon är såhär, det verkar som att hon är bästa kompis med alla andra, och att hon stör så något fruktansvärt mycket på mig. Jag vet inte vad det är.

Jag har sökt andra jobb, men jag är tamejfan till och med rädd för vad som kommer att hända när jag säger upp mig. Jag tänker inte jobba kvar på det här stället, så enkelt är det.

Tack för att ni orkade läsa.

Du är rädd för en brud? Säg åt henne vad du tycker om hennes bemötande. Bära eller brista liksom, känns inte som om det kan bli sämre.

Dåliga resultat, fråga dig själv varför, pga arbetskamrater? pga att du tagit dig vatten över huvudet och saknar kompetens till det du gör, nu? Följdfråga: SÄKER på att du vill därifrån? Om ja, förbered för annat jobb, fixa ett annat kneg, säg upp dig själv. Föregå, ge dom inte nöjet att kicka dig.

Nya jobbet: Var inte en sån jävla mes. Ta för dig själv, se folk i ögonen och ha ett stadigt grepp i handslaget. Och backa inte för nån slinka som snäser, plocka ner dom direkt istället. Räcker ofta med att högt och kraftfullt fråga: Ursäkta vad sa du, jag hörde inte. KAN DU UPPREPA?. Blir obekvämt då att fortsätta på den linjen. Samma sak hade du kunnat göra på ditt nuvarande jobb, fast jag tror att det är försent nu. Hade du gjort det direkt hade du kunnat fråga hennes i vanlig med allvarlig ton ifall hon snäser åt dig, frågat varför och sen kört en repris på det, säg att du upplever det som att du blir avsnäst och att du verkligen inte gillar det. Fan vad obekvämt att bli ställd till svars för nått man vill komma undan med.

Fast jag vet inte... jag är så i alla fall, smyger inte undan och tar definitivt inte skit från någon. Konstruktiv kritik, jatack, men ingen skit.
__________________
Senast redigerad av Schnitzel Fritz 2008-02-26 kl. 02:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback