2008-02-24, 02:05
Medlem
Evil_Santas avatar
Om du fick svaret på en fråga, vilken som helst. Vad skulle du fråga? Du får svaret från någon sorts allmäktig varelse som vet allting och kommer att säga dig sanningen. Varelsen är ej är beroende av tid eller rum. (Du kan alltså fråga en fråga om framtiden/det förflutna).

Motivera gärna
Senast redigerad av Evil_Santa 2008-02-24 kl. 02:15.
2008-02-24, 02:07
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Om du fick svaret på en fråga, vilken som helst. Vad skulle du fråga? Du får svaret från någon sorts allmäktig varelse som vet allting och ej är beroende av tid eller rum. (Du kan alltså fråga en fråga om framtiden/det förflutna).
Den första tanken är "finns Gud".

Mitt logiska jag protesterar vilt och hävdar att jag istället vill veta vilken Lottorad jag ska pricka in nästa vecka...
2008-02-24, 02:11
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Den första tanken är "finns Gud".

Mitt logiska jag protesterar vilt och hävdar att jag istället vill veta vilken Lottorad jag ska pricka in nästa vecka...

Okej men varför skulle du vilja veta om Gud finns eller inte? Hur skulle svaret kunna förändra eller påverka ditt liv? Är det bara av ren nyfikenhet eller? Är du rädd för att bli bannlyst från himlen om han existerar?
Senast redigerad av Evil_Santa 2008-02-24 kl. 02:13.
2008-02-24, 02:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Okej men varför skulle du vilja veta om Gud finns eller inte? Hur skulle svaret kunna förändra eller påverka ditt liv? Är det bara av ren nyfikenhet eller? Är du rädd för att bli bannlyst från himlen om han existerar?
Jag har gått ur svenska kyrkan och tror inte på gud. Det vore dock väldigt intressant att få reda på om jag har rätt eller fel innan jag dör. Svaret är alltså nyfikenhet. Å andra sidan kan man konstatera att ett "ja-svar" skullle förändra mitt liv eftersom jag helt plötsligt skulle förvandlas till att vara troende...
2008-02-24, 02:20
Medlem
coqs avatar
Vore rätt kul att få veta vem ens framtida fru lär bli.
2008-02-24, 03:09
Bannlyst
Kommer Spudwish att bli en framgångsrik slaktare ?

Skämt åsido. Skulle nog fråga när jag kolar.
Senast redigerad av Godfella 2008-02-24 kl. 03:11.
2008-02-24, 04:10
Medlem
adequates avatar
Jag hade frågat "Det här påståendet är falskt, eller hur?", lutat mig tillbaka, öppnat en öl och sett på när den allsmäktiga varelsen gick under i ett moln av logik. Oh, lyckliga tanke.
2008-02-24, 04:20
Medlem
Denna varelse får ta och visa mig hur det känns att smeka "väggen" där världen upphör. Nåt borde finnas där right?
Senast redigerad av Say what? 2008-02-24 kl. 04:27.
2008-02-24, 04:30
Medlem
Spår av nötters avatar
Jag vill veta när tiden började

Denna varelse får helt enkelt ta med mig dit, och förklara in i mitt huvud på nåt skumt sätt så att jag förstår vad som pågår. Tror inte jag skulle förstå mycket om varelsen skulle förklara det på vårt språk. Så lite inproggrammering av information i min skalle och vipps så vet jag när tiden började. Och gärna vad som fanns innan - Och känna på det a'la say what? style.
2008-02-24, 04:32
Medlem
hur många gånger i mitt liv jag har runkat
2008-02-24, 05:00
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Jag vill veta när tiden började

Denna varelse får helt enkelt ta med mig dit, och förklara in i mitt huvud på nåt skumt sätt så att jag förstår vad som pågår. Tror inte jag skulle förstå mycket om varelsen skulle förklara det på vårt språk. Så lite inproggrammering av information i min skalle och vipps så vet jag när tiden började. Och gärna vad som fanns innan - Och känna på det a'la say what? style.
Så om Big Bang visar sig stämma, skulle du då käka upp singulariteten, rycka på axlarna och säga "det var ändå en dålig idé från början"?
2008-02-24, 05:26
Medlem
Procinctus avatar
Hur får jag lov att ställa fler frågor?

Nej men annars så vilken aktie som kommer stiga mest inom 10 dagar.

Frågor som rör gud, universum och tiden kommer om jag får svar på fråga 1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in