2008-02-24, 05:33
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Jag hade frågat "Det här påståendet är falskt, eller hur?", lutat mig tillbaka, öppnat en öl och sett på när den allsmäktiga varelsen gick under i ett moln av logik. Oh, lyckliga tanke.

jag tänkte samma sak
2008-02-24, 08:39
Bannlyst
Hur är livet som gud? eller snarare where do the bad people go when die? they dont go to heaven and fly? they go to hell and fry? och om det stämmer konverterar jag direkt. DVS meningen med livet ur en ej biologisk synvinkel.
2008-02-24, 10:15
Bannlyst
Vad finns efter universum?
2008-02-24, 10:17
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedude6666
hur många gånger i mitt liv jag har runkat

Jag hade nog också frågat hur många gånger du har runkat.
2008-02-24, 14:25
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Jag vill veta när tiden började

Denna varelse får helt enkelt ta med mig dit, och förklara in i mitt huvud på nåt skumt sätt så att jag förstår vad som pågår. Tror inte jag skulle förstå mycket om varelsen skulle förklara det på vårt språk. Så lite inproggrammering av information i min skalle och vipps så vet jag när tiden började. Och gärna vad som fanns innan - Och känna på det a'la say what? style.

Ja alltså vi antar varelsen kommer få dig att förstå oavsett vad du frågar och att språket inte begränsar oss. Men det är ju viktigt hur du formulerar frågan, varelsen kommer bara svara på din fråga.
Senast redigerad av Evil_Santa 2008-02-24 kl. 14:27.
2008-02-24, 14:55
Medlem
roccs avatar
Jag skulle frågat

Vad är meningen med livet, universum och allting?
2008-02-24, 14:58
Medlem
Jag skulle frågat vad som händer efter livet.
2008-02-24, 15:20
Medlem
Hur gör man alla människor på hela jorden och alla kommande människor lyckliga för alltid utan att anstränga sig på 1 sekund?

Alternativt

Hur avgränsar man oändlighet?
2008-02-24, 15:21
Medlem
Själen. Finns den eller är vi enbart materia.
2008-02-24, 15:28
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ers
Hur gör man alla människor på hela jorden och alla kommande människor lyckliga för alltid utan att anstränga sig på 1 sekund?

Bara för att han vet sanningen om allting betyder inte det att det finns lösningar på allting. Han kan ju svara typ "det går inte"

Och till alla er som transcendentala frågor(t.ex. om själen, gud eller liknande), vad skulle ni göra med informationen? Varför är det så viktiga att få reda på detta, hur gynnar det er?
2008-02-24, 15:31
Medlem
TheInsanes avatar
Hur finner jag största möjliga lycka?

Frågor om GUd, universum och annat av lika storartat slag är förvisso väldigt intressant men jag skulle vilja vet hur jag bäst når mest lycka. Är man glad spelar inget annat någon speciellt stor roll.
2008-02-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Och till alla er som transcendentala frågor(t.ex. om själen, gud eller liknande), vad skulle ni göra med informationen? Varför är det så viktiga att få reda på detta, hur gynnar det er?
Hm, vid närmare eftertanke skulle jag nog koncentrera det till att fråga om fri vilja existerar eller ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in