2008-03-13, 18:07
Medlem
L-M Johanssons avatar
Köper bara Euroshopper. Så det blir väl en 150 spänn i veckan kanske. Plus lite mjölk och kaffe och så. Säg 300 i veckan då så ligger vi nära sanningen.
Citera
2008-03-13, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L-M Johansson
Köper bara Euroshopper. Så det blir väl en 150 spänn i veckan kanske. Plus lite mjölk och kaffe och så. Säg 300 i veckan då så ligger vi nära sanningen.
Åh fy satan! BARA Euroshopper? Tycker du att det är gott med Euroshopper eller är du bara riktigt snål eller fattig?
Citera
2008-03-13, 18:09
Moderator
^Eazs avatar
3 pers som bor ihop här på Irland.

Blir ett par 100 euro i veckan. Svårt att säga.
Citera
2008-03-13, 18:10
Medlem
ssshhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix85
16000 i månaden på 2 studenter. Och vi käkar hyfsad mat även om det inte blir så mycket oxkött. Det gäller att bunkra när det är billigt... =)

Vafan...antar att du menar 1600kr?
Citera
2008-03-13, 18:12
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix85
16000 i månaden på 2 studenter. Och vi käkar hyfsad mat även om det inte blir så mycket oxkött. Det gäller att bunkra när det är billigt... =)
Två studenter med spenderbyxorna på ser jag. Ni sparar alltså in pengar på högrev och liknande för att landa på den blygsamma siffran av sexton tusen i månaden? Förnuftigt och rimligt. Ni är verkligen förebilder för resterande fattiga studentpar i Sverige. Kämpa på med slantvändandet! Vi tänker på er.
Citera
2008-03-13, 18:14
Medlem
master_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Två studenter med spenderbyxorna på ser jag. Ni sparar alltså in pengar på högrev och liknande för att landa på den blygsamma siffran av sexton tusen i månaden? Förnuftigt och rimligt. Ni är verkligen förebilder för resterande fattiga studentpar i Sverige. Kämpa på med slantvändandet! Vi tänker på er.

Vänta tills han säger att han är student på Harvard och att det i själva verket rör sig om 16000$.

Eller så skrev han en nolla för mycket.
Citera
2008-03-13, 19:16
Medlem
Krinoss avatar
Jag är ganska snål så det går inte åt så mycket, normalt mellan 200-300. Men då räknar jag även med andra hushållsprodukter och jag lagar dessutom en hel del extra mat som jag fryser in. De senaste veckorna har jag klarat mig på ännu mindre eftersom jag råkade fylla frysen till brädden.

Om man inte är allt för kräsen så kan man komma undan ganska billigt. Speciellt om man inte har något emot rotfruktsgrytor och havregrynsgröt.
Citera
2008-03-13, 19:42
Medlem
puckots avatar
Nu är det lite svårt för mig att räkna ut en exakt kostnad. Jag delar nämligen bostad med min far, och då brukar han inhandla och laga till middagarna. Och sen ersätter jag honom med en klumpsumma varje månad för middagarna, och där även mitt bidrag till hyran/internet är inkluderad, och den summan kan variera lite med någon hundring vissa månader.

Sen får han spendera dom pengarna som han vill, bara jag får mina middagar. Så jag har inte så stor koll på exakt hur middagsbudgeten brukar ser ut. Men om jag ska uppskatta på ett ungefär och dela den summan på 4 veckor, så blir det väl ca. 200kr/vecka för middagarna gissar jag.

Övriga måltider som frukost, lunch, mellanmål och kvällsmål står jag för själv därimot. Och det brukar ligga i genomsnitt runt ca. 300kr/vecka. Allstå med middagsbudgeten totalt runt ca. 500kr/vecka.
Senast redigerad av puckot 2008-03-13 kl. 19:47.
Citera
2008-03-13, 20:16
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Åh fy satan! BARA Euroshopper? Tycker du att det är gott med Euroshopper eller är du bara riktigt snål eller fattig?

Skojade lite bara. Köper bara fina råvaror. Visserligen inte från saluhallen utan COOP eller ICA. Men det går bra det med.
Citera
2008-03-14, 11:07
Medlem
schabo-labos avatar
Hej
Jag började med matbudget för första gången i mitt liv, den påbörjades med 3000kr i slutet av februari när lönen kom. I dags dato har jag 1500kr kvar och det är 11 dagar kvar till lönen. Så med andra ord går det ganska bra, så för att svara på frågan hamnar jag på 750kr per vecka.
Citera
2008-03-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Ingen som kan ge ett exempel på er matbudget varje månad? Hur mycket ni lägger på varje matvara som t ex kött.

Jag kollar igenom alla reklamblad från de olika matbutikerna som kommer varje vecka sedan köper jag hem sånt som säljs billigt för tillfället. Rör det sig om torrvaror, konserver och sådant man kan frysa ner så kan jag köpa hem en stor mängd så jag klarar mig flera veckor eller månader. Tex kan jag köpa hem 6 - 12 kg kaffe eller 5 - 15 kg köttfärs som jag sedan förpackar om så det blir 1 kg/förpackning sedan fryser jag ner det.

Så det varierar en hel del från månad till månad hur mycket jag lägger på tex kött, vissa månader kan det röra sig om 1 - 2000 kr medan det andra månader inte blir en enda krona, det samma gäller kaffe och andra torrvaror som pasta och ris m.m.

Vissa månader lägger jag 3000kr på mat medan andra månader blir det under 1000 kr men i snitt ligger jag på 2000 kr/månaden
Citera
2008-03-14, 19:40
Medlem
chillionaires avatar
spenderar ungefar 100£ per vecka.. sa det blir ungefar 5000kr i manaden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in