Citat:
Ursprungligen postat av Kiraaa
Du måste nog rymmt från psyket, själv är jag turk född och uppväxt i sverige. Det är en sak som jag inte fattar, varför svenskar pratar så mycket om Turkiet vs "kurderna" svenskar pratar mer om detta änn vad man gör i turkiet. Det finns knappt någon som bryr sig längre idag, visst stödjer hela turkiet militären. Men all snack om att siffran på döds antalet är otroligt. Jag menar då, ofc kanske turkiet ändrar på siffran, bara idag så dog det 7 turkiska militärer och 10 "kurdiska" rebeller, varför (igentligen) skulle turkiet sljuga om döds antalet då alla människor i landet vill veta vad som händer i bergen. Och en annan sak är, att många stödjer kurderna och snackar skit om turkarna eller tvärt om. Ni som inte kommer från dessa länder vet ingentin om våra kulturer, om hur man lever där i dagen läge. PKK är en terorist orginisation, om ni skulle ha varit turkar och sätt hur kurder i turkiet beter sig så skulle ni nog inte heller gilla dem, och sure jag har inget emot kurder har en massa kurd kompisar i turkiet och sverige. Visst är inte alla kurder rebeller/krigare samma gäller turkiet och sverige, det finns inget land som bara består av "good guys". Ett exempel där jag bor i Turkiet t.ex så blir vi jagade nästan varje dag av kurdiska ungdommar med skärp, varför har de inget annat bättre för sig det är sommar och man vill roa sig, varför hålla på med våld. Så jag vill bara säga att alla som inte kommer från någon av dessa två länderna borde inte snacka ett skvatt om denna konflikt. Alla källor hur vet ni inte att de ändrar på siffran, bara för att det är en svensk eller amerikansk tidning eller WTF det är så betyder det inte att det är sant. (Stav fel kan hitas bryr mig inte skrev på bara, är jävligt sen oxo
)
P.S ni som undra så vill ingen i turkiet vara med i EU det är vår retard persident som vill, (alla hatar honom) det är en religös snubbe som alla hatar.
)P.S ni som undra så vill ingen i turkiet vara med i EU det är vår retard persident som vill, (alla hatar honom) det är en religös snubbe som alla hatar.
Men det är ju just det vi snackar om, varför ljuger Turkiet om sina förluster? Vad tjänar dom på att lura sitt eget folk? vad vill dom ha utav det?
Du klagar på att du blir jagad av kurdiska ungdomar, vad gör turkarna då?
Glöm inte Leyla Zana, hon fick 15 års fängelse för att hon sagt 3 ord på kurdiska!. Man får ju fan inte det ens för mord här i Sverige!
Dessutom så säger du att alla hatar Turkiets president, öö.. varför röstar ni på honom då?
Visste att den frågan om röstningen skulle komma, Om man delar in turkiet i mitten så är den högra sidan mer fattigt,bönder och en massa människor som saknar utbildning, vänstra halvan är som vilket europeiskt land, då religion inte är main target menar inget illa då, vilket saken gör att vänstra sidan röstar på andra partier så splittras rösterna eftersom det finns många att välja mellan, den högra röstar på en och samma jävel. Källa på Leyla plz.. De kanske inte tjänar något på att ljuga döds siffran men om de har ljugit så tror jag inte det händer så ofta menar då att det är 0,1% chans att de ljuger döds siffran, turkiet är ett land som inte cencurerar så du vet.