2008-02-24, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiraaa
Du måste nog rymmt från psyket, själv är jag turk född och uppväxt i sverige. Det är en sak som jag inte fattar, varför svenskar pratar så mycket om Turkiet vs "kurderna" svenskar pratar mer om detta änn vad man gör i turkiet. Det finns knappt någon som bryr sig längre idag, visst stödjer hela turkiet militären. Men all snack om att siffran på döds antalet är otroligt. Jag menar då, ofc kanske turkiet ändrar på siffran, bara idag så dog det 7 turkiska militärer och 10 "kurdiska" rebeller, varför (igentligen) skulle turkiet sljuga om döds antalet då alla människor i landet vill veta vad som händer i bergen. Och en annan sak är, att många stödjer kurderna och snackar skit om turkarna eller tvärt om. Ni som inte kommer från dessa länder vet ingentin om våra kulturer, om hur man lever där i dagen läge. PKK är en terorist orginisation, om ni skulle ha varit turkar och sätt hur kurder i turkiet beter sig så skulle ni nog inte heller gilla dem, och sure jag har inget emot kurder har en massa kurd kompisar i turkiet och sverige. Visst är inte alla kurder rebeller/krigare samma gäller turkiet och sverige, det finns inget land som bara består av "good guys". Ett exempel där jag bor i Turkiet t.ex så blir vi jagade nästan varje dag av kurdiska ungdommar med skärp, varför har de inget annat bättre för sig det är sommar och man vill roa sig, varför hålla på med våld. Så jag vill bara säga att alla som inte kommer från någon av dessa två länderna borde inte snacka ett skvatt om denna konflikt. Alla källor hur vet ni inte att de ändrar på siffran, bara för att det är en svensk eller amerikansk tidning eller WTF det är så betyder det inte att det är sant. (Stav fel kan hitas bryr mig inte skrev på bara, är jävligt sen oxo )

P.S ni som undra så vill ingen i turkiet vara med i EU det är vår retard persident som vill, (alla hatar honom) det är en religös snubbe som alla hatar.

Men det är ju just det vi snackar om, varför ljuger Turkiet om sina förluster? Vad tjänar dom på att lura sitt eget folk? vad vill dom ha utav det?
Du klagar på att du blir jagad av kurdiska ungdomar, vad gör turkarna då?
Glöm inte Leyla Zana, hon fick 15 års fängelse för att hon sagt 3 ord på kurdiska!. Man får ju fan inte det ens för mord här i Sverige!

Dessutom så säger du att alla hatar Turkiets president, öö.. varför röstar ni på honom då?
2008-02-24, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman
Men det är ju just det vi snackar om, varför ljuger Turkiet om sina förluster? Vad tjänar dom på att lura sitt eget folk? vad vill dom ha utav det?
Du klagar på att du blir jagad av kurdiska ungdomar, vad gör turkarna då?
Glöm inte Leyla Zana, hon fick 15 års fängelse för att hon sagt 3 ord på kurdiska!. Man får ju fan inte det ens för mord här i Sverige!

Dessutom så säger du att alla hatar Turkiets president, öö.. varför röstar ni på honom då?

Visste att den frågan om röstningen skulle komma, Om man delar in turkiet i mitten så är den högra sidan mer fattigt,bönder och en massa människor som saknar utbildning, vänstra halvan är som vilket europeiskt land, då religion inte är main target menar inget illa då, vilket saken gör att vänstra sidan röstar på andra partier så splittras rösterna eftersom det finns många att välja mellan, den högra röstar på en och samma jävel. Källa på Leyla plz.. De kanske inte tjänar något på att ljuga döds siffran men om de har ljugit så tror jag inte det händer så ofta menar då att det är 0,1% chans att de ljuger döds siffran, turkiet är ett land som inte cencurerar så du vet.
Senast redigerad av Kiraaa 2008-02-24 kl. 03:26.
2008-02-24, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucdsystem
om jag vore en fascist turk skulle jag göra harakiri direkt...

våra kvinnor är modigare än era "kommandosoldater" o äckelpoliser.

http://www.youtube.com/watch?v=Mu8him5TqIk

Lol, e inte så über turk, och det är sällan jag pratar om mlitären när det kommer om att prata om turkiet, och vad har kurdiska kvinnor som kastar sten på tanks med mod o göra fattar inte nu, krig e bara skit och elände så fattar inte ditt syfte i det hela med mod.
2008-02-24, 03:25
Medlem
Citat:
Visste att den frågan om röstningen skulle komma, Om man delar in turkiet i mitten så är den högra sidan mer fattigt,bönder och en massa människor som saknar utbildning, vänstra halvan är som vilket europeiskt land, då religion inte är main target, vilket saken gör att vänstra sidan röstar på andra partier si splittrar rösterna, den högra röstar på en och samma jävel. Källa på Leyla plz.. De kanske inte tjänar något på att ljuga döds siffran men om de har ljugit så tror jag inte det händer så ofta menar då att det är 0,1% chans att de ljuger döds siffran, turkiet är ett land som inte cencurerar så du vet.
Du verkar inte så insatt i det här märker jag.. behöver du verkligen källa för Leyla Zana?
Jag tar direkt ur wikipedia "Leyla Zana, född 3 maj 1961, är en kurdisk politiker i Turkiet som fängslades för att ha talat kurdiska i turkiska parlamentet och för sina politiska handlingar som ansågs gå emot Turkiets enhet. Hon belönades med Sacharovpriset av Europaparlamentet 1995, men kunde inte ta emot det förrän hon frigavs 2004."

Sen säger du att Turkiet är ett land som inte censurerar? var det ett skämt eller?
Det är ju darför man inte kan surfa på Youtube i Turkiet eftersom den är förbjuden av staten
2008-02-24, 03:26
Bannlyst
Citat:
turkiet är ett land som inte cencurerar så du vet.

(photoshopdonkey, det räcker sluta diskutera med den här åsnan, du märker ju det är en tydlig exempel på kemalistisk fascistisk ultranationalistisk inavel.)

är det därför orhan pamuk och andra turkar som man egentligen borde vara stolta åt, dag in dag ut åtalas för löljga brott som skymf mot turkheten etc io andra åsnepåhittade brott av fascist miltiärstyret. grattis du är en clown turko, en tragisk sådan. du pratar mot verkligheten du är lika skev som det system som skapade dig.
2008-02-24, 03:34
Bannlyst
Citat:
Märker att du är kurd "No Offence" har inget emot dem som jag sa tidigare och föra andra gången så är jag inte fascistisk turk, vill bara säga som det är. Dessutom så ska du veta att turkar också accepterar kurder men inte PKK det där med orhan är en helt annan story. Fortfarande vad mod och krig med varandra o göra, KRIG=SKIT... Fatta det... KRIGARE

jo,jo det behöver inte du tala om för mig, det vet jag själv, självupplevd
2008-02-24, 03:52
Medlem
Citat:
P.S hotelet jag bodde i Bodrum då jag var där 1 vecka o softa med polarna var ägda av kurder och alla som jobba var kurder och de var jätte trevliga vilket de mästa avv alla kurder är. " There is more happines out there than evil"
Ja men de klart att de är trevliga och ni tillbaks, men när det kommer till kurdiska frågan så är dessa kurder plötsligt terrorister som fängslas.

De flesta av alla stora kändisar i Turkiet idag är kurder, och turkar har inget emot det, men så fort de snackar om kurdfrågan blir de hatade o fängslas.
Ta Ahmet Kaya som exempel, Turkiets största artist nånsin, mest älskade.
Men när han sa att han är kurd och ska börja sjunga på kurdiska så blev han hotad att få fängelsestraff, men han lyckades lämna landet innan domen och flydde till Frankrike, men tyvär så dog han där samma år, av nån konstig anledning..
2008-02-24, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fucdsystem
jag ber till gud att vi en dag ska kunna leva som bröder och systrar. jag ber att ni alla ändrar er från fascism nationalism till humanism och kärlek.

Hahah, du vet väll at turkar bara har emot PKK och inget annat, jo kanske att kurder försöker ta land men annar inget annat. Och en sak till "ni" tycker inte att der var nödvändigt att säga att allt är turkarnas fel. Skärp dig Orc.
2008-02-24, 03:57
Medlem
Citat:
Ja men de klart att de är trevliga och ni tillbaks, men när det kommer till kurdiska frågan så är dessa kurder plötsligt terrorister som fängslas.

De flesta av alla stora kändisar i Turkiet idag är kurder, och turkar har inget emot det, men så fort de snackar om kurdfrågan blir de hatade o fängslas.
Ta Ahmet Kaya som exempel, Turkiets största artist nånsin, mest älskade.
Men när han sa att han är kurd och ska börja sjunga på kurdiska så blev han hotad att få fängelsestraff, men han lyckades lämna landet innan domen och flydde till Frankrike, men tyvär så dog han där samma år, av nån konstig anledning..

Ehh, ok förvärra inte saken du vill bara överdriva. De flästa i kändisar i turkiet är turkar men det finns en hel del kurder och ja alla accepterar att de är kurder. Och det är fel det du säger med att när kurdiska kändisar kommer i kurd frågan så fängslas det, ETT GOTT EXEMPEL Ibrahim Tatlises då han själv e kurd och bekämpar kurdisk våld mot turkar samt PKK. Eftersom han vet själv att allt e överdrift.
2008-02-24, 03:59
Medlem
Citat:
Ehh, ok förvärra inte saken du vill bara överdriva. De flästa i kändisar i turkiet är turkar men det finns en hel del kurder och ja alla accepterar att de är kurder. Och det är fel det du säger med att när kurdiska kändisar kommer i kurd frågan så fängslas det, ETT GOTT EXEMPEL Ibrahim Tatlises då han själv e kurd och bekämpar kurdisk våld mot turkar samt PKK. Eftersom han vet själv att allt e överdrift.
Även Ibrahim Tatlises har donerat pengar till PKK
2008-02-24, 04:00
Medlem
Citat:
Även Ibrahim Tatlises har donerat pengar till PKK

Nej det har han inte, tror att turkiet skulle vetat det för länge sedan

Fattar inte varför du försöker göra allt värre? du kommer med nya saker hela tiden. Peace lite.
Senast redigerad av Kiraaa 2008-02-24 kl. 04:03.
2008-02-24, 04:07
Medlem
Var roligt att läsa detta från bloggen som du använder som signatur.

kurdistannytt.blogspot.com

Blev riktigt chockad hur hostile människor kan vara och överdriva.

"Striderna mellan turkiska militären och kurdiska PKK-gerillan fortsätter.
Turkiska markoffensiven har även hjälp med sig från Cobra helikoptrar.
Igår så förlorade 22 turkiska soldater livet och idag 15 till, så sammanlagt har 37 soldater förlorat livet, samtidigt som PKK drabbats av 5 förluster.
Det har kommit fram nu att även en Cobra helikopter skjutits ner av PKK-gerillan" Borte t.o.m komma på svenska samt någon slags amerikans nyhet o andra länger har aldrig tidigare hört det, har inte varit så up daterad i nyheterna men endå. 37 turkar dör och 5 kurder dör plus en cobra låter brutalt. OMG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in