2008-02-24, 04:11
Medlem
dom där kan ej dansa ne mannen tror fan inte Ibo skulle ge pengar han ser inte ut som en person som hjälper Terrorist org. Tro mig det skulle nog spridas i nyheter om att han har gjort det. Men endå en annan sak jag vill säga Facist är lite överdrift man måt dålig av att höra sådant det e tråkigt att du ser turkar på det viset. Tror det kanske är 1% av turkiska befolkingen som e riktiga über warriors.
2008-02-24, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman
Jepp Traktor-gustav som driver bloggen, fick signaturen av honom, riktigt skön svensk som har mer koll på turken!

Du har problem jag försöker prata vänligt tillsammans med er medans du bara försöker göra allt så fientligt ta det lungt för fan. Vad gör det om han e svensk fattar inte du beskriver det som om det är värsta saken.
2008-02-24, 04:13
Bannlyst
mhp fick över 10 % förra valet och de är EXTREM FASCISTER men egentligen är alla partier samma lika yani bajs förrutom akp de är endast diarè.
2008-02-24, 04:22
Medlem
5posta.coms avatar
Stackars Lilla Leyla

Citat:
Glöm inte Leyla Zana, hon fick 15 års fängelse för att hon sagt 3 ord på kurdiska!. Man får ju fan inte det ens för mord här i Sverige!

Jag måste bara ta upp det här med Leyla Zana för att kurden som lever i diaspora har också rätt att veta vem riktiga fienden är...
Bara 10 år efter militär juntan går Turkiet i ett nytt val. Slutet av 80 talet måste det vara. Pkk hade krävt många liv men det är få som inser någon demokratisk lösning är medicinen. Ut av dem få är en universitets professor i fysik vid namn Erdal Inönü. Hans personlighet och en obefläckad karrier ska göra honom till valets vinnare. Men han tar en extra risk eftersom han har fattat att enda utvägen för att lösa kurdkonflikten är att ta med sig kurdiska rösten till riksdagen. han slår ihop sitt Social Demokratiska Parti med det enda befintliga kurdiska parti. kurdiska Partiets ledare är Leyla Zana. Erdal Inönü får mycket skit för det han gjort. men tack vore demokrat turkar och kurder får han 40% av rösterna. Det här är en rekord i Turkiets historia. Ett vänster parti tar 40 procent alltså...
Dagen kommer, varje ledamot ska komma i tal och ge sitt ord för att tjäna landet, grundlagen och folket.
När turen kommer för Leyla Zana så häpnar hela nationen... Hon bar kurdiska flaggans färger och gör sitt tal på kurdiska därmed lägger dynamiten under killen som bar henne till riksdagen.
Några månader senare togs hon och maken på bar gärning när de tar hand om en skadade PKK gerilla hemma hos sig. Paren satts i fängelse
Låt det senare kan vara ett jobb av turkiska underrättelsetjänsten. Men första handlingen har tagit 15 år på freden mellan kurder och turkar. Tänk vad kunde man ha åstadkommit på 15 år om hon hade låtit bli å bete sig som en bortskämd militant vegetarian.
2008-02-24, 04:31
Medlem
"Hårda strider pågår just nu mellan turkiska militären och PKK-gerillan.
Enligt uppgifter så har turkiska militären förlorat 22 soldater samtidigt som PKK inte drabbats av några förluster.
Jag bevakar händelsen och kommer uppdatera bloggen med tiden"

"Striderna mellan turkiska militären och kurdiska PKK-gerillan fortsätter.
Turkiska markoffensiven har även hjälp med sig från Cobra helikoptrar.
Igår så förlorade 22 turkiska soldater livet och idag 15 till, så sammanlagt har 37 soldater förlorat livet, samtidigt som PKK drabbats av 5 förluster.
Det har kommit fram nu att även en Cobra helikopter skjutits ner av PKK-gerillan"

Inget av detta har sätts på nyheterna, skit i internet jag menar Nyheterna som kommer på tv. Varken i "Amerika" , "Turkiet" , "Sverige", eller ("Kurdistan")

detta är löjligt, blev skraj att man kan överdriva så pass.
2008-02-24, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5posta.com
Jag måste bara ta upp det här med Leyla Zana för att kurden som lever i diaspora har också rätt att veta vem riktiga fienden är...
Bara 10 år efter militär juntan går Turkiet i ett nytt val. Slutet av 80 talet måste det vara. Pkk hade krävt många liv men det är få som inser någon demokratisk lösning är medicinen. Ut av dem få är en universitets professor i fysik vid namn Erdal Inönü. Hans personlighet och en obefläckad karrier ska göra honom till valets vinnare. Men han tar en extra risk eftersom han har fattat att enda utvägen för att lösa kurdkonflikten är att ta med sig kurdiska rösten till riksdagen. han slår ihop sitt Social Demokratiska Parti med det enda befintliga kurdiska parti. kurdiska Partiets ledare är Leyla Zana. Erdal Inönü får mycket skit för det han gjort. men tack vore demokrat turkar och kurder får han 40% av rösterna. Det här är en rekord i Turkiets historia. Ett vänster parti tar 40 procent alltså...
Dagen kommer, varje ledamot ska komma i tal och ge sitt ord för att tjäna landet, grundlagen och folket.
När turen kommer för Leyla Zana så häpnar hela nationen... Hon bar kurdiska flaggans färger och gör sitt tal på kurdiska därmed lägger dynamiten under killen som bar henne till riksdagen.
Några månader senare togs hon och maken på bar gärning när de tar hand om en skadade PKK gerilla hemma hos sig. Paren satts i fängelse
Låt det senare kan vara ett jobb av turkiska underrättelsetjänsten. Men första handlingen har tagit 15 år på freden mellan kurder och turkar. Tänk vad kunde man ha åstadkommit på 15 år om hon hade låtit bli å bete sig som en bortskämd militant vegetarian.
Varför är det fel att bära kurdiska flaggans färger? dessutom så höll hon talet på turkiska, men tackade för sig på kurdiska med 3 ord.
Så du anser att man är en bortskämd militant vegetarian för att hon gjort som hon gjort?
Varför ska det vara förbjudet att prata sitt eget språk?
Turkiet är inte demokratiskt och kommer aldrig att bli det heller, och när det kommer till EU, det kan ni glömma!
2008-02-24, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiraaa
"Hårda strider pågår just nu mellan turkiska militären och PKK-gerillan.
Enligt uppgifter så har turkiska militären förlorat 22 soldater samtidigt som PKK inte drabbats av några förluster.
Jag bevakar händelsen och kommer uppdatera bloggen med tiden"

"Striderna mellan turkiska militären och kurdiska PKK-gerillan fortsätter.
Turkiska markoffensiven har även hjälp med sig från Cobra helikoptrar.
Igår så förlorade 22 turkiska soldater livet och idag 15 till, så sammanlagt har 37 soldater förlorat livet, samtidigt som PKK drabbats av 5 förluster.
Det har kommit fram nu att även en Cobra helikopter skjutits ner av PKK-gerillan"

Inget av detta har sätts på nyheterna, skit i internet jag menar Nyheterna som kommer på tv. Varken i "Amerika" , "Turkiet" , "Sverige", eller ("Kurdistan")

detta är löjligt, blev skraj att man kan överdriva så pass.

Ska du säga som inte visste att Leyla Zana satt inne 15 år och att Youtube förbjudits i Turkiet.
Det är ju det ämnet handlar om, Turkiet ljuger om sina siffror, det är darför de inte syns på "Turkiskt TV"
2008-02-24, 04:39
Medlem
Citat:
Ska du säga som inte visste att Leyla Zana satt inne 15 år och att Youtube förbjudits i Turkiet.
Det är ju det ämnet handlar om, Turkiet ljuger om sina siffror, det är darför de inte syns på "Turkiskt TV"

Du e otrolig för det första bryr jag mig inte om vad som händer i internett världen Youtube får göra vad de vill samt turkiet. Finns en massa andra saker att göra änn att använda Youtube. Och leyla OMG den kvinnan asso, sluta hålla på och vara så fientlig jag kanske inte kollar på TV så mycket som du gör eftersom jag inte har tid, men om jag hade det så skulle jag gärna göra det för att hinna i kapp lite. Orka stödja terrorister fattar inte varför du tycker att människor som dödar varandra e bra. Du kanske säger att du alldrig har sagt det men du formulerar din text som om du skulle kunna skjuta en turk vilken sekund som hellst. Vad e ditt problem du vill alltid överdriva Orc.
2008-02-24, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiraaa
Du e otrolig för det första bryr jag mig inte om vad som händer i internett världen Youtube får göra vad de vill samt turkiet. Finns en massa andra saker att göra änn att använda Youtube. Och leyla OMG den kvinnan asso, sluta hålla på och vara så fientlig jag kanske inte kollar på TV så mycket som du gör eftersom jag inte har tid, men om jag hade det så skulle jag gärna göra det för att hinna i kapp lite. Orka stödja terrorister fattar inte varför du tycker att människor som dödar varandra e bra. Du kanske säger att du alldrig har sagt det men du formulerar din text som om du skulle kunna skjuta en turk vilken sekund som hellst. Vad e ditt problem du vill alltid överdriva Orc.
Om du inte bryr dig varför är du ens här o diskuterar? Jag har sagt till dig, vill inte fortsätta diskutera med dig i brist på kunskap.
Så var snäll & lämna tråden i stället.
2008-02-24, 04:55
Medlem
5posta.coms avatar
Citat:
Varför är det fel att bära kurdiska flaggans färger? dessutom så höll hon talet på turkiska, men tackade för sig på kurdiska med 3 ord.
Så du anser att man är en bortskämd militant vegetarian för att hon gjort som hon gjort?
Varför ska det vara förbjudet att prata sitt eget språk?
Turkiet är inte demokratiskt och kommer aldrig att bli det heller, och när det kommer till EU, det kan ni glömma!

jag är född 70, jag satt framför tvn den dagen och såg hela cirkusen. Så jag vet om det var tre ord eller ett tal.
Det absolut inget fel på kurdiska flaggans färger. Man får bära dem även i Turkiska riksdagen tycker jag. Men man ska inte ge sitt ord till nationen på kurdiska. precis som du inte bör göra liknande i svenska riksdagen heller. Svenska riksdagen talas svenska, Franska riksdagen talar du franska, likaså i Turkiet. Och dessutom är det här ingen lek. Du sviker ditt folk genom att tappa den här dyrbara positionen som riksdagledamot. Tänk vad mycket hon kunde göra för sitt folk som riksdagskvinna. Hur många kurdikst och turkiskt liv skulle hon kunna rädda. hon valde istället bli "den stackaren som fängslades av fascister"
2008-02-24, 05:51
Medlem
Grävulens avatar
Självklart går inte turkarna ut med exakta siffror på stupade och sårade, det handlar om så små siffror att de måste räkna individer.

Förstår inte ens vad kurderna gnäller om. Turkiet är ju höjden av det mångkulturella samhället. Ett nyligen konstruerat land som omfattar alla folk inom Turkiets gränser. Vad mer kan en mångkulturälskare önska sig? PKK med bakåtsträvande, nationalistiskt högeranhang borde rätta sig i det mångkulturella ledet och lägga ner sin avgrundsnationalistiska kamp för ett självständigt, fascistiskt Kurdistan, där bara kurder får bestämma, bara därför att de råkar kalla sig kurder.

Dessutom är det bättre med en enda man i arbete än hundratusen i bön, så alla ultranationalistiska kurder som gömmer sig i Sverige kan ju flytta hem och börja arbeta, istället för att sitta i källaren, banka pannan i golvet och runka ak47an modell airsoft. Och jag menar inte åka till kurdistan och börja kasta sten, bränna bilar och skrika framför kameror, utan arbeta, verkligen arbeta. Patetiskt att muslimer tror att de ska kunna ordna ett världskalifat när de inte ens kan samsas i en och samma trappuppgång.

Själv ser jag ingen skillnad på turkar och kurder, så mycket som era folk har krigat med varandra och våldtagit kors och tvärs så kan man likaväl kalla alla från Albanien till Kina för turkar. Eller varför inte ottomaner, så får ni lite kultur och historia också, utöver norooz och kebab och andra importerade maträtter och seder. Kurderna hade svultit ihjäl om det inte vore för turkarnas kebaber.
2008-02-24, 06:47
Medlem
ola muchachoss avatar
Här har vi andra källor än de turkiska:

http://kurdistanobserver.servehttp.com

http://www.kurd.se

http://www.kurdmedia.com

http://www.kurdish-info.net

Sedan början av 80-talet har Turkiet genomfört över 40 liknande militära operationer i södra Kurdistan, alltid med det uttalade målet att förinta "terroristerna" en gång för alla. Tydligen har man inte lyckats så bra. Det de brukar uppnå är att mörda kurdiska civila och förstöra infrastrukturen (två broar i närheten av staden Duhok förstördes igår. Dessa broar användes av lokalbefolkningen och var inte ens i närheten av PKKs/HPGs militära styrkor).
Om PKK gör allvar av sina hot om aktioner mot turkiska städer då kommer det att innebära oerhörda konsekvenser för fascisterna i detta ruttna kemalistiska land!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in