2008-02-28, 22:05
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
det lönar sig ej att hata, vi är alla vänner, bröder och systrar som ska leva en dag i fred tillsammans (inshallah).

vi som olika grupper har inga problem med varrrandra. vi lever tillsamans, dricker, skojar umgås ja helt enkelt njuter av livet tillsamans, det är vår historia och bland annat vite mannens våldtäkt och gränsdragningar som skapat detta!
annars har jag och min familj massa nära vänner, perser, turkar etc och vi funkar strålande tillsammans...

glöm etnicitet, se människan!
Jag har adrig hatat...
2008-02-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
För att jag har han på min Avatar betyder inte att jag stödjer just den regeln.
Du stödjer en person som förbjöd kurdiska språket, kurdiska kulturen och allt med kurder att göra.
En person som dödat tusentals kurder och uppemot 1 miljon armenier!
2008-02-28, 23:05
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman
Du stödjer en person som förbjöd kurdiska språket, kurdiska kulturen och allt med kurder att göra.

Oj, hur hann han döda en miljon armenier och tusentals kurder. Han måste va snabb.

Måste bara fråga er Kurder, Stödjer ni Apo lika mycket som jag stödjer Atatürk?
2008-02-28, 23:57
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman

Kemal Atatürk är en av de absolut största statsmännen under 1900-talet. Att ha honom som avatar borde inte var mer kontroversiellt än att ha exempelvis Abraham Lincoln eller Winston Churchill. Ingen av dem har förövrigt helt rent mjöl i påsen. Atatürks ideér om en sekulär stat i den muslimska världen var unika och saknar motstycke. Allra helst om man sätter dem i perspektiv till tidsandan i resten av världen. Atatürks revolution är en av de stora under 1900-talet. Oavsett hur många armenier som dog. (Samma resonemang kan föras om Lincoln och indianer och negrer eller Churchill och boer.)

Om man inte kan se Atatürks storhet så saknar man förmåga att se bortom sitt eget folks lidande och se den stora bilden.
2008-02-29, 00:02
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Kemal Atatürk är en av de absolut största statsmännen under 1900-talet. Att ha honom som avatar borde inte var mer kontroversiellt än att ha exempelvis Abraham Lincoln eller Winston Churchill. Ingen av dem har förövrigt helt rent mjöl i påsen. Atatürks ideér om en sekulär stat i den muslimska världen var unika och saknar motstycke. Allra helst om man sätter dem i perspektiv till tidsandan i resten av världen. Atatürks revolution är en av de stora under 1900-talet. Oavsett hur många armenier som dog. (Samma resonemang kan föras om Lincoln och indianer och negrer eller Churchill och boer.)

Om man inte kan se Atatürks storhet så saknar man förmåga att se bortom sitt eget folks lidande och se den stora bilden.
Reza Shah var nog ännu mer "extrem" i sitt försök att skapa en sekulär stat. De hade för övrigt en nära relation till varandra.
2008-02-29, 00:13
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Reza Shah var nog ännu mer "extrem" i sitt försök att skapa en sekulär stat. De hade för övrigt en nära relation till varandra.

Jupp, men Atatürk var först! Rätt mycket före! Och det finns mycket stora skillnader mellan republiken Turkiet och kejsardömet Iran.
2008-02-29, 00:36
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker

äntligen, ÄNTLIGEN! Nån som förstår hur stor den här mannen är.
2008-02-29, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
äntligen, ÄNTLIGEN! Nån som förstår hur stor den här mannen är.

hade han endast hållit sig till de sekulära ideèrna mm hade jag instämmt ngt nu baserades hälften av hans politik på etnisk rensning/assimilering, mord, våldtäkt.

hade inte han funnit hade området varit lyckligare ich vi hade sluppit 50 miljoner hjärntvättade facsister....

sazci, din tidigare fråga, personligen kommer jag en dag offra mitt liv för rörelsen men jag är inte så glad i personlighetskulten kring mskor där nere, tex köpegturk, el apo, de är människor som vi vare sig mer eller mindre. persondyrkan är ngt farligt.
2008-02-29, 01:10
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
hade han endast hållit sig till de sekulära ideèrna mm hade jag instämmt ngt nu baserades hälften av hans politik på etnisk rensning/assimilering, mord, våldtäkt.

hade inte han funnit hade området varit lyckligare ich vi hade sluppit 50 miljoner hjärntvättade facsister....

sazci, din tidigare fråga, personligen kommer jag en dag offra mitt liv för rörelsen men jag är inte så glad i personlighetskulten kring mskor där nere, tex köpegturk, el apo, de är människor som vi vare sig mer eller mindre. persondyrkan är ngt farligt.

Va menar du med hjärntvättade fascister?
Va d är köpegturk och el apo?

tack för svaret.
2008-02-29, 01:21
Bannlyst
du får ursäkta min svenska, ligger ner, skadad man efter sparring idag och bråkar nu med denna laptop.

jag gillar och tycker om turkar men jag gillar inte den extrem nationalism de flesta av er bär på. det är en resultat av mustafa kemals politik och en grund av intolerans som han sådde och frukterna får vi fortfarande skörda 80 år efter hans död.

du måste haja ju att alla människor är lika värda, att en grek är ej värd mer en en turk el kurd el vice versa.

du måste äveb haja att finns det stora minoritetsgrupper i ett land, SPECIELLT NÄR MINORITETSFOLKEN VARIT I OMRÅDET LÅNGT INNAN MAJORITETSFOLKET, ska de ha lika rättigheter sm majoriteten, dvs kunna prata stt språk öppet, läsa det i skolan etc etc... inga konstiga grejer egetlien för en männniska med förnuft...

kardasim, ni är så fyllda avnationalism att det kommer leda till er undergång, de är inte bra sluta upp med det du som bor i sverige, gör nåt positivt istället för att vandra i samma spår som de andra generationerna. kolla nu på extremfascisterna i ert land de säger fuck usa o israel plötsligt, vart hade turkiet varit om de inte ätit usa söjuq i snart 80 år?

el apo =eller apo, köpegturk =mustafa kemal
2008-02-29, 01:23
Medlem
Hersey vatan icin!!! SEHITLER ÄLMEZ VATAN BÖLUNMEZ!!!!
2008-02-29, 01:29
Medlem
Vadå då vi är nationalister vi älskar vårt land, måste man vara facist för det eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in