2008-02-24, 16:15
Medlem
BecaHas avatar
Joo du kan uttrycka dig hur du vill i median så länge ämnet inte är regeringen lr armen. Det spelar ingen roll vad maskoten Erdogan säger det är inte han som bestämmer generalerna bevakar honom hela tiden och utan dom skulle han inte kunna ta något beslut. Dom driver ingen "uber islam" ideologi iafl man skulle göra det skulle Turkiet se ut som Iran, och det kmr aldrig armen tillåta. Men eftersom man vunnit 2 val nu så visar det endå att folket vill fördriva en lite mer islamiskist politik trots allt.

OCH Du måste fatta att "PKK" är det kurdiska folkets ögonsten det är våra styrkor som försvarar mot det turikiska förtrycket man utsätter kurderna för dagligen. Du kan inte säga att ert mål är att förinta pkk det är trots allt våra sönder, bröder, föräldrar som är uppe i bergen och offrar sina liv just nu. Det löser inget om ni lyckas döda 2-3 gerilla det skapar bara mer hat och mer gerilla så krig är inte lösningen och ni kmr aldrig lyckas få slut på PKK det är inte något som existerar i bergen utan det är en ideologi ett fritt och deomkratiskt tänkande.

Ang. reuters så hoppas jag du driver....tom. svensk media köper många nyheter därifrån.
2008-02-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BecaHa
Joo du kan uttrycka dig hur du vill i median så länge ämnet inte är regeringen lr armen. Det spelar ingen roll vad maskoten Erdogan säger det är inte han som bestämmer generalerna bevakar honom hela tiden och utan dom skulle han inte kunna ta något beslut. Dom driver ingen "uber islam" ideologi iafl man skulle göra det skulle Turkiet se ut som Iran, och det kmr aldrig armen tillåta. Men eftersom man vunnit 2 val nu så visar det endå att folket vill fördriva en lite mer islamiskist politik trots allt.

OCH Du måste fatta att "PKK" är det kurdiska folkets ögonsten det är våra styrkor som försvarar mot det turikiska förtrycket man utsätter kurderna för dagligen. Du kan inte säga att ert mål är att förinta pkk det är trots allt våra sönder, bröder, föräldrar som är uppe i bergen och offrar sina liv just nu. Det löser inget om ni lyckas döda 2-3 gerilla det skapar bara mer hat och mer gerilla så krig är inte lösningen och ni kmr aldrig lyckas få slut på PKK det är inte något som existerar i bergen utan det är en ideologi ett fritt och deomkratiskt tänkande.

Ang. reuters så hoppas jag du driver....tom. svensk media köper många nyheter därifrån.

Eh, utan kurderna så skulle det inte finnas dessa slags problem, och en annan sak är inte turkar människor? de har bröder,familjer systrar oxo har en kusin som blev kallad till militären igår och hoppas han komemr tillbaka hel. Tror du jag gillar våld, nehe du har fel, hatar krig men det finns inget att göra åt. Krig är elände och det finns inga vinnare eller förlorare.
2008-02-24, 16:20
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiraaa
Oroadig inte kurd, ingen PKK member tänker på dig så du vet hahah ingen PKK member vet att du exicterar och nej bryr mig inte om jag alldrig har hört talas om REUTERS eftersom jag är upptagen person och som sagt har alldrig hört det, JO förästen ORC jag har mer kunskap än vad du har connex städare, en annan sak om du har bevis på var REUTERS information kommer ifrån skulle jag bli racksam, so long ORC, Kurderna kommer aldrig att få mark i turkiet och irak så ni bara dödar ert folk för en fantasi land.

P.S Största Orcen

Det fantasi land du syftar på i Irak finns tyvär trots att ni turkar vägrar acceptera detta, relationen mellan kurderna och Amerikanerna är bra pga att den Norra delen av irak dvs Södra Kurdistan är enda platsen i Irak som Amerikanerna lyckas skapa en demokrati och inte nått jävla inferno som i Bagdad. Haha du drev tydligen inte ang Reuters
2008-02-24, 16:24
Medlem
Citat:
Det fantasi land du syftar på i Irak finns tyvär trots att ni turkar vägrar acceptera detta, relationen mellan kurderna och Amerikanerna är bra pga att den Norra delen av irak dvs Södra Kurdistan är enda platsen i Irak som Amerikanerna lyckas skapa en demokrati och inte nått jävla inferno som i Bagdad. Haha du drev tydligen inte ang Reuters

Nepp jag drev inte ang. REUTERS inget jag skämms över eftersom en person som dig tror att du är ngt bara för du vet en nyhetsbyrå. Wow dessutom så tror jag ej det är å kännt eftersom man inte har hört talas om dem. VArför finns inte "kurdistan" på kartan sist jag checkade så var det en bergskedja.

Bergsman, var stolt över det åtmindstonne
2008-02-24, 16:26
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Eh, utan kurderna så skulle det inte finnas dessa slags problem, och en annan sak är inte turkar människor? de har bröder,familjer systrar oxo har en kusin som blev kallad till militären igår och hoppas han komemr tillbaka hel. Tror du jag gillar våld, nehe du har fel, hatar krig men det finns inget att göra åt. Krig är elände och det finns inga vinnare eller förlorare.

Tyvär så består inte tukiska armen av kvinliga soldater som du kanske inte visste. Japp, din kusin blev tillkallad till Lumpen som man är tvugen att göra i ert land, medans generalerns sönder är ute i USA lr Europa och läser på dom bästa Universiteten så skickar man fram oskyldiga och fattigmans barn upp i bergen för att offra sina liv. Skulle man inte blivit påtvingad att göra lumpen i turkiet så skulle den inte va i närheten av så stark den är idag.

Men som sagt det spelar ingen roll om det är kurd lr turk krig är inte lösningen.
2008-02-24, 16:31
Medlem
Citat:
Tyvär så består inte tukiska armen av kvinliga soldater som du kanske inte visste. Japp, din kusin blev tillkallad till Lumpen som man är tvugen att göra i ert land, medans generalerns sönder är ute i USA lr Europa och läser på dom bästa Universiteten så skickar man fram oskyldiga och fattigmans barn upp i bergen för att offra sina liv. Skulle man inte blivit påtvingad att göra lumpen i turkiet så skulle den inte va i närheten av så stark den är idag.

Men som sagt det spelar ingen roll om det är kurd lr turk krig är inte lösningen.

JAg vet att inte kvinnor är soldater i turkiet eftersom att vi inte är så pass brutala människor och förstör kvinnofolket, och ja det går mer människor i universitet i turkiet än vad det gör i många europeeiska länder, då eftersom alla i turkiet vill plugga vidare, du skulle nog inte klara av 1 dag i turkisk skola pga att de är så svårt. Jämnfört med europeeiska länder så är turkiska skolorna bland de svåraste skolorna som existerar på denna vackra planet. Det är lag på att göra militären i turkiet men om du pluggar universitet så behöver du inte göra när de kallar til plikt, om man pluggar så bestämmer man själv när man ska till lumpen.

Vi e organiserade mannen
2008-02-24, 16:34
Medlem
P.S nästan alla kurdiska vänner jag har i sverige och turkiet säger tom själva att kurderna gör fel. och att de använder sig av onödig våld.

Sry orkar inte mer med denna forum, vi lever i alal fall livet i turkiet och har det bra medans ni får gå runt med ak47 på sommarloven ifall ni studerar dåra.

Hare bra, hälsningar till turkiet och kurderna....
2008-02-24, 16:40
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
JAg vet att inte kvinnor är soldater i turkiet eftersom att vi inte är så pass brutala människor och förstör kvinnofolket, och ja det går mer människor i universitet i turkiet än vad det gör i många europeeiska länder, då eftersom alla i turkiet vill plugga vidare, du skulle nog inte klara av 1 dag i turkisk skola pga att de är så svårt. Jämnfört med europeeiska länder så är turkiska skolorna bland de svåraste skolorna som existerar på denna vackra planet. Det är lag på att göra militären i turkiet men om du pluggar universitet så behöver du inte göra när de kallar til plikt, om man pluggar så bestämmer man själv när man ska till lumpen.

Vi e organiserade mannen

Ska jag skratta lr gråta.... förstör kvinnofolket? vad fan snackar du om ingen är påtvingad att bli gerilla. Det spelar ingen roll om man pluggar så fort man pluggat klart så måste man endå göra militärtjänst. Bara för skolorna är mkt strängare och man blir tvingad (och hjärntvättat redan vid såpass tidig ålder) att sjunga nationall sången varje morgon innan man börjar skoldagen så betyder det inte att iq nivån är högre än andra länder i Europa. Ni är så organiserade så att mer än 70% av befolkningen lever i fattigdom.
2008-02-24, 19:33
Bannlyst
turkiska medier ljuger

http://news.yahoo.com/s/ap/20080224/ap_on_re_mi_ea/turkey_iraq

Turkish helicopter down in Iraq By SELCAN HACAOGLU, Associated Press Writer
1 hour, 36 minutes ago

CUKURCA, Turkey - A Turkish helicopter went down in Iraq and eight soldiers were killed during a cross-border ground operation that has drawn criticism from the Iraqi government, Turkey's military said Sunday.

Their deaths bring the Turkish toll since the start of the incursion Thursday to 15, according to statements on the military's Web site.
2008-02-24, 19:35
Bannlyst
PS vad är sanningen?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7258323.stm

A US military spokesman in Baghdad said he believed only a few hundred Turkish troops were involved in the operation.
Meanwhile, senior Iraqi Kurdish sources told the BBC the Turkish side had exaggerated the operation, which they believe to be "very, very limited", and in a remote border area. Earlier, Turkish broadcaster NTV reported that 10,000 soldiers had crossed the border on Thursday, a Turkish military source also confirmed for Reuters news agency that two brigades had been deployed.
2008-02-24, 21:41
Medlem
BecaHas avatar
500 soldater haha knappast det är storskalig offensiv turkiska armen har i många månader förberett sig för denna operation, man stog hela tiden vid gränsen och avaktade medans jaktplan attackerade olika mål över gränsen varav många civila byar. Det är som turkiska NTV rapporterat MINST 10 tusen soldater skulle jag tro utöver jaktplanen, helikoptrar och pansarvagnar som används.
2008-02-24, 21:53
Medlem
Turkiets krig kommer/är mer misslyckad än Sovients krig i Afghanistan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in