2008-02-29, 01:57
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
du får ursäkta min svenska, ligger ner, skadad man efter sparring idag och bråkar nu med denna laptop.

jag gillar och tycker om turkar men jag gillar inte den extrem nationalism de flesta av er bär på. det är en resultat av mustafa kemals politik och en grund av intolerans som han sådde och frukterna får vi fortfarande skörda 80 år efter hans död.

du måste haja ju att alla människor är lika värda, att en grek är ej värd mer en en turk el kurd el vice versa.

du måste äveb haja att finns det stora minoritetsgrupper i ett land, SPECIELLT NÄR MINORITETSFOLKEN VARIT I OMRÅDET LÅNGT INNAN MAJORITETSFOLKET, ska de ha lika rättigheter sm majoriteten, dvs kunna prata stt språk öppet, läsa det i skolan etc etc... inga konstiga grejer egetlien för en männniska med förnuft...

kardasim, ni är så fyllda avnationalism att det kommer leda till er undergång, de är inte bra sluta upp med det du som bor i sverige, gör nåt positivt istället för att vandra i samma spår som de andra generationerna. kolla nu på extremfascisterna i ert land de säger fuck usa o israel plötsligt, vart hade turkiet varit om de inte ätit usa söjuq i snart 80 år?

el apo =eller apo, köpegturk =mustafa kemal

Jag är också emot extrem nationalism, man ska älska sitt land men man ska inte vara för extrem.

Ja, jag tycker att alla människor ska värda lika.

Jag hatar fascisterna, jag är emot fascism, ändå fortsätter ni säga att jag är fascist. Min släkt (Aleviter) blev behandlade på exakt samma sätt som kurderna. Speciellt i början av 80-talet. Flera kända sångare, filmstjärnör, suttit i fängelse för att dom va vänster politker eller aleviter. Ett exempel är Ugur Mumcu, skrivare i en Tidning. Va vänster partist, det var några som la bomb i hans bil. Dom har fortfarande inte tagit dom som la bomben.
Annat exempel är fascisterna eldade upp ett hotell med 35 Aleviter
http://www.youtube.com/watch?v=yMgmr6UuLe4 (det är på turkiska)
2008-02-29, 01:58
Bannlyst
Folkets försvarsstyrkor (HPG) lyckades framgångsrikt avbryta en stor turkisk offensiv som hade i syfte att ta över Şirin-berget i södra Kurdistan.

Talesmannen för PKK:s utrikesfrågor, Ahmed Danis, berättade för den kurdiska tidningen Awene att Folkets försvarsstyrkor (HPG) lyckades stoppa en stor turkisk militäroffensiv riktad mot Şirin-berget i södra Kurdistan (norra Irak).

Enligt Danis var målet att ta över denna strategiskt viktiga plats men när de turkiska trupperna misslyckades började de dra sig tillbaka och samtidigt lägga ut minor på vägen för att hejda HPG-gerillan som var efter dem. Vidare uppgav en annan talesman för HPG att man dödat 15 turkiska soldater vid denna konfrontation.

Şirin-berget, eller Ciyaye Şîrîn som det heter på kurdiska, ligger nära Xakurke-området tillhörande Duhokprovinsen.

när röken lagt sig o denna "operation" är över kommer det visa sig att ni åter misslyckats och fått en fett yarak ii er. som sagt detta äri´inte första gågen boiz.
2008-02-29, 02:02
Medlem
Har ni bevis på det.. nejj.. Men vi har bevisss här får du bevis på att vi döda några pkk terrorister. kolla på slutet så kan du se deras lik... Synd om dem, dem vet inte ens vfr dem krigar, För ett fri Kurdistan,, sheet, vi skydda er mot armenier, ni kommer och bråkar med oss. Vad är det för stil.

Videon: http://www.youtube.com/watch?v=XP3fKZAWNxI
2008-02-29, 02:05
Bannlyst
sazci, (spelar du saz?) så länge det finns halvförståndiga turkar som dig finns det hopp kardasim, vi ska leva tillsamans en dag..

vad hade du gjort om andra folk sagt till dig din mor får inte klä sig som hennes mor o mormor, du inte fick prata din pappas sp¨åk och andra grejer som ditt folk gjort i området sen människan fanns på jorden och livet allmänt jobbigt pga förtrck...

du hajar ju innerst inne att vi ej är terrorister, barnmördare etc innerst inne vet du allt det där men du tar den lätta vägen ut.

för som det ser ut idag, blir även du mördad där nere ifall du säger stoppdesa människor har rätt lått oss alla vaara snälla mot dem.¨
de mular dig direktt. de vet du...
2008-02-29, 11:53
Medlem
ola muchachoss avatar
Dessa terroraktioner av den turkiska regimen mot kurderna kommer aldrig lösa konflikten. Detta har diskuterats flera gånger här. Jag citerar mig själv från ett gammalt inlägg:

"Det är en fantastisk värld där PKK och kurderna är bovarna i dramat. Det är OK i egenskap av en legitim (?) och suverän stat att terrorisera ett folk i decennier, påtvinga dem en konstgjord identitet och med alla medel försöka förinta alla som slår tillbaks mot denna fascistiska och rasistiska turkiska militärmakt och dess knähund den turkiska regimen.
Det har gjorts över 30 liknande operationer sedan mitten av 1980-talet. Alla med samma uttalade mål - att förinta ”terroristerna”. Och historien har lärt oss att turkarna inte har lyckats och kommer inte göra det heller (det man brukar lyckas med är att mörda civila kurder och förstöra deras hem). Av den enkla anledningen att det inte handlar om bara PKK och deras några tusen frihetskämpar, utan det är frågan om att kuva ett helt folk, en hel nation. PKK försvinner inte så länge kurder finns kvar på denna jord.
Alla som har en inblick i PKK historia är medvetna om att de har varit relativt återhållsamma. De har aldrig stängt dörren för en fredlig lösning. Men ju mer Turkiet eskalerar sina mordaktioner, ju mer militanta blir PKK. Det vore en mardröm för Turkiet om kriget i alla former flyttades till de kurdiska städerna i norra Kurdistan och i de turkiska städerna där det bor miljontals kurder. Det är ingen konst för PKK att mobilisera dessa krafter. Självklart är detta scenario en våt dröm för den turkiska militären och rasisterna som MHP. De ser sin chans att slå med all sina militära krafter på all fronter, de kan till och med försöka ockupera södra Kurdistan men då blir konflikten ännu mer infekterad och kan bara gynna kurderna i slutändan. Med ett högtpris betalt i människoliv för kurderna, men vad gör man när man ständigt blir attackerad i sitt hem? Då återstår ingenting annat än kriga till seger eller total förintelse.

Antigen tar Turkiet sitt förnuft tillfånga och försöker åstadkomma en varaktigt lösningen. Det gör man genom att omvärdera den alltför ruttna och galna institutionaliserade Kemalismen. Eller kommer eländet att fortsätta, vilket inte är någon nyhet för kurderna. Militära operationer har aldrig löst kurdfrågan, det har bara förvärrat situationen."

http://www.flashback.org/showthread.php?p=9397008#post9397008
2008-02-29, 12:58
Bannlyst
Turkiets markoffensiv i Irak över

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=747655

ingen lycka denna gång heller fascistsvin! tills vi dör ska vi skicka pengar till våra krigare och stödja dem på alla sätt vi kan. ni kan aldrig släcka vår folks strävan efter frihet och demokrati vilka fascistmetoder ni än tillämpar och tillämpat!

Martyrernas blod vattnar vår vackra träd, Kurdistan!
2008-02-29, 13:09
Medlem
jokers avatar
Citat:

ingen lycka denna gång heller fascistsvin! tills vi dör ska vi skicka pengar till våra krigare och stödja dem på alla sätt vi kan. ni kan aldrig släcka vår folks strävan efter frihet och demokrati vilka fascistmetoder ni än tillämpar och tillämpat!

Härligt, det är inte många som erkänner terroristbrott rakt upp och ned på ett publikt forum. Nationella instatsstyrkan ringer inte två gånger.
2008-02-29, 13:10
Medlem
ola muchachoss avatar
Citat:

Det här var inte bara en militär förlust:

http://www.kurdmedia.com/article.aspx?id=14619
2008-02-29, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Härligt, det är inte många som erkänner terroristbrott rakt upp och ned på ett publikt forum. Nationella instatsstyrkan ringer inte två gånger.

vet du vad hitler kallade judeupproret i warzawa under slutet av ww2!? just det, en action av terrorister

spelar ingen roll vad du säger kompis, jag har förmodligen skickat ner mer pengar än du tjänar på ett år

ska göra tills jag dör, när tiden är inne och det inte är fred ska även jag göra aktion!

vänta och se!

FUCK THE FASCISTS!

LÄNGE LEVE VÅRA FRIHETSKÄMPAR!
Senast redigerad av the_rock! 2008-02-29 kl. 13:15.
2008-02-29, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ola muchachos
Det här var inte bara en militär förlust:

http://www.kurdmedia.com/article.aspx?id=14619

Vadvet du om sambandet mellan yeketi och fascisterna, messa mig privat ifall det är någon sanningshalt i det som det ryktas om...ta det ej här i forumet...

en gång "snubben" (du vet vem) kramade saddam, och en gång ingen gång, förråder han oss en gång till är han och hans rörelse inte värt toalettvatten!
2008-02-29, 13:15
Medlem
jokers avatar
Citat:
vet du vad hitler kallade judeupproret i warzawa under slutet av ww2!? just det, en action av terrorister

spelar ingen roll vad du säger kompis, jag har förmodligen skickar ner mer pengar än du tjänar på ett år

ska göra tills jag dör, när tiden är inne och det inte är fred ska även jag göra aktion!

vänta och se!

FUCK THE FASCISTS!

LÄNGE LEVE VÅRA FRIHETSKÄMPAR!

Altså jag har full förståelse för att den enes frihetskämpe är den andres terrorist. Inga problem kompis. Jag skulle troligtvis göra samma sak i din situation. Jag bara tycker det verkar dumdristigt att skryta med att man begår ett ganska grovt brott som ett antal somalier i Rinkeby blev gripna för under spektakulära former.
2008-02-29, 13:18
Medlem
ola muchachoss avatar
Citat:
Vadvet du om sambandet mellan yeketi och fascisterna, messa mig privat ifall det är någon sanningshalt i det som det ryktas om...ta det ej här i forumet...

en gång "snubben" (du vet vem) kramade saddam, och en gång ingen gång, förråder han oss en gång till är han och hans rörelse inte värt toalettvatten!

Jag vet inte mer än hans sorliga och patetiska offentliga uttalanden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in