2008-02-28, 21:31
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
eran förtryck började långtr innan apo startade "partiet" ditt kräk, vi ska ha det som är vårt eller skicka på ett eller annat sätt turkiet till fuckin medeltiden din facist luder. TA BORT DEN DÄR HORUNGEN PÅ DIN AVATAR!

för övrigt vill jag bar a säga att jag spottar på den f*tta som födde h*rbarnet mustafa kemal!

Jag har sagt ni får tycka illa om han om du vill, du får hata han om du vill men säg fan inga såna ord om han.

Jag har fortfarande rätt, om inte apo startade "Partiet" så hade ni inte behövt skydda bergen.

Om du vill diskutera nånting, Sluta prata så om den Största.
2008-02-28, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
Jag har sagt ni får tycka illa om han om du vill, du får hata han om du vill men säg fan inga såna ord om han.

Jag har fortfarande rätt, om inte apo startade "Partiet" så hade ni inte behövt skydda bergen.

Om du vill diskutera nånting, Sluta prata så om den Största.

lyssna på mig kardasim,glöm nu allt historia de senaste 100 åren, säg att hela nuvarande turkiet heter kurdistan, vi tvingar alla 50-60 miljoner turkar att bara prata kurdiska, män, gubbar som har kurdiska kläder blir sönder misshandlade, kvinnor som pratar kurdiska med sina barn blir våldtagna, skändade. turkiska barn tas ifrån deras mor och far och sätts i turkiska familjer för att bli kurder. etc etc etc etc etc etc etcccc fucin cetraaaaaaaaaa

efter 50-60 tror du inte turkarna tröttnar och börjar göra motstånd mot den typ av styra som de lever under...

sluta tänk med göten bre, va e d med dig, den store har lurat er, han var kaffer och en psykopat som endast gillade mörda, en riktig sadist... hoppas en dag du ser ljuset, arkadasim!
2008-02-28, 21:41
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Så där råder inga mänskligarättighter? Du säger ju det själv, snacka om att knäcka sig själv.

Tycker helt ärligt synd om dig, jag som kurd tycker även Assyrier borde få land - för det är deras rätt! Inget folk har rätt att bestämma ett annats folksöde. Alla folk har rätt till sina rättighter. Men att du inte lan se det är bara targiskt.

Men är det jag som satt reglerna? Om det är en regel som säger att man inte får prata nått annat språk än Turkiska så ska man väll inte göra det.

Snällt att du tycker synd om mig. Gulligt
2008-02-28, 21:42
Medlem
Sazci
Hade turkarna aldrig förtryckt kurderna och givit deras rättigheter hade aldrig PKK behövt bildats.
Men det är just pga turkarna PKK startades, någon måste ju försvara kurderna från turkiskt brutalitet!
2008-02-28, 21:43
Medlem
Citat:
Men är det jag som satt reglerna? Om det är en regel som säger att man inte får prata nått annat språk än Turkiska så ska man väll inte göra det.

Snällt att du tycker synd om mig. Gulligt
Du har inte satt reglerna, men du STÖDER DOM!
2008-02-28, 21:43
Medlem
Äspens avatar
Off topic: Jag måste faktiskt erkänna att min sympati för kurder har ökat markant sedan jag joinade FB.
2008-02-28, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Off topic: Jag måste faktiskt erkänna att min sympati för kurder har ökat markant sedan jag joinade FB.

det lönar sig ej att hata, vi är alla vänner, bröder och systrar som ska leva en dag i fred tillsammans (inshallah).

vi som olika grupper har inga problem med varrrandra. vi lever tillsamans, dricker, skojar umgås ja helt enkelt njuter av livet tillsamans, det är vår historia och bland annat vite mannens våldtäkt och gränsdragningar som skapat detta!
annars har jag och min familj massa nära vänner, perser, turkar etc och vi funkar strålande tillsammans...

glöm etnicitet, se människan!
Senast redigerad av the_rock! 2008-02-28 kl. 21:52.
2008-02-28, 21:58
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
lyssna på mig kardasim,glöm nu allt historia de senaste 100 åren, säg att hela nuvarande turkiet heter kurdistan, vi tvingar alla 50-60 miljoner turkar att bara prata kurdiska, män, gubbar som har kurdiska kläder blir sönder misshandlade, kvinnor som pratar kurdiska med sina barn blir våldtagna, skändade. turkiska barn tas ifrån deras mor och far och sätts i turkiska familjer för att bli kurder. etc etc etc etc etc etc etcccc fucin cetraaaaaaaaaa

efter 50-60 tror du inte turkarna tröttnar och börjar göra motstånd mot den typ av styra som de lever under...

sluta tänk med göten bre, va e d med dig, den store har lurat er, han var kaffer och en psykopat som endast gillade mörda, en riktig sadist... hoppas en dag du ser ljuset, arkadasim!

Kardas! Om det skulle heta kurdistan, så skulle jag prata kurdiska där. För det skulle varit Kurdistan. Tänk dig såhär kan du gå och prata Kurdiska med t.e.x en som står i kassan i en affär i Sverige? Nej för det är Sverige man pratar Svenska.

Vad menar du med Kurdiska kläder

Sen tror jag inte på att barn sätt i Turkiska familjer, för att dom ska bli Turkar. verkligen inte.

Och han den Stora har gjort så mycket för Turkiet. Han blev Turkiets första President. Han försökte göra Turkiet till ett modernare land, han t.e.x förbjöd slöjor, han förbjöd islamistiska parti.

Han hjälpte oss när vi kriga mot England o.s.v

Såg att du skrev att ni har vänner som är Turkar, måste hålla med har ju vänner som är kurder också. Städerna min mamma och pappa föddes bor skit många kurder
Senast redigerad av Sazci 2008-02-28 kl. 22:03.
2008-02-28, 21:59
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopman
Du har inte satt reglerna, men du STÖDER DOM!

Hur vet du att jag stöder dom?
2008-02-28, 22:00
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Sazci
Hade turkarna aldrig förtryckt kurderna och givit deras rättigheter hade aldrig PKK behövt bildats.
Men det är just pga turkarna PKK startades, någon måste ju försvara kurderna från turkiskt brutalitet!

Ok, jag måste fråga. "Ni är ju ett land" har inte ni en armé som alla andra länder?Måste ni har folk som går runt och bombar i städerna? Kapar bussarna på landet?
2008-02-28, 22:01
Medlem
Citat:
Hur vet du att jag stöder dom?
Du har ju hans bild som avatar
2008-02-28, 22:04
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Du har ju hans bild som avatar

För att jag har han på min Avatar betyder inte att jag stödjer just den regeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in