Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
Du får tycka illa om han om du vill, du får hata han om du vill men kalla han inte för grejer som Fikus. oke?
Jo jag mena att våld inte löser nånting och att ni inte kommer få städer.
Ok, jag läste fel (sorry)
Och sen det är med färgerna. Du sa att man blev misshandlad man gick runt med dom färgerna i städerna. Jag hoppas du inser skillnaden mellan gå i dom färgerna på stan och ha dom färgerna på ett tal. Och hon har inge rätt ha kurdernas färger när hon göra ett sånt här tal.
Jag undrar varför han inte ville ha vapenvila innan fängslades?
Va menar du med att källare eller avlopp passar bättre?
Och vart får du 1 vapen ifrån?
Och ja, jag hatar också dom som styr bakom kulliserna i Turkiet.
Och alla kan sluta kalla mig FASCIST.
Jo jag mena att våld inte löser nånting och att ni inte kommer få städer.
Ok, jag läste fel (sorry)
Och sen det är med färgerna. Du sa att man blev misshandlad man gick runt med dom färgerna i städerna. Jag hoppas du inser skillnaden mellan gå i dom färgerna på stan och ha dom färgerna på ett tal. Och hon har inge rätt ha kurdernas färger när hon göra ett sånt här tal.
Jag undrar varför han inte ville ha vapenvila innan fängslades?
Va menar du med att källare eller avlopp passar bättre?
Och vart får du 1 vapen ifrån?
Och ja, jag hatar också dom som styr bakom kulliserna i Turkiet.
Och alla kan sluta kalla mig FASCIST.
Om du kan ditt eget språk så HÖR du om du lyssnar noga "Bayraki Bayraki Indir Indir" Innan hon ens öppnat sitt tal dvs på svenska "Flaggan Flaggan bli av med den" som vår flagga bara består av tre ränder av färgerna (återigen hur lågt kan man sjunka?) men men vi existerar ju inte trots allt. Du verkar inte kunna ditt eget språk för om du kunde så skulle du inse att hon håller talet på turkiska enda meningen som hon avslutar med är på kurdiska då hon säger att "allt detta vill jag för det kurdiska och turkiska folket" dvs det hon säger under talet bla. förtrycket och uppdelandet av folket etc... så sluta snacka massa skit. Hon var inte ens den anda som blev fänslad, det var hela gruppen som lyckats ta sig in i regeringen.
Nää vi blir bara skjutna om vi bär på kurdiska färger lr visar upp fredstecknet, snälla en 8 och 9 årig vad vet dom ens om politik? Nää vi blir heller inte misshandlade på gatan ni vet bättre än så (världs median övervakar ju trots allt) först tillfångatas dom och sen Torteras väl brutalt inne i fängelsen.
Istället för att undra varför man inte ville ha vapen vila innan han fångades så borde du undra varför man överhuvudaget bär på vapen. Man skyddar bergen från fienden gerillan har aldrig utfört attacker mot turiska metropoler utan det är turkiska militären som utför operation (över 30st, som man misslyckas totalt med) så det är svårt att lägga ner sina vapen när man blir skjuten.
Du får det låta som vi är djur som att ha ett jobb eller hus att bo i inte vore något självklart? Men som vi behandlats kanske du tycker vi inte har det. Bara för du ser Ibo lr någon annan kurdisk artist ha mkt pengar pga albumförsäljningar betyder det inte att alla kurder har det samman.
Vapen? du kan fixa vapen idag i sthlm om du har pengar om du inte vet så kan du komma till mig kan jag visa dig det kan man i princip göra överallt i världen.... Så vad får dig att tro att det inte går att köpa vapen i Irak lr Turkiet där det är så korrupt?
Senast redigerad av BecaHa 2008-02-28 kl. 16:42.
Senast redigerad av BecaHa 2008-02-28 kl. 16:42.