2008-02-28, 16:35
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
Du får tycka illa om han om du vill, du får hata han om du vill men kalla han inte för grejer som Fikus. oke?

Jo jag mena att våld inte löser nånting och att ni inte kommer få städer.

Ok, jag läste fel (sorry)

Och sen det är med färgerna. Du sa att man blev misshandlad man gick runt med dom färgerna i städerna. Jag hoppas du inser skillnaden mellan gå i dom färgerna på stan och ha dom färgerna på ett tal. Och hon har inge rätt ha kurdernas färger när hon göra ett sånt här tal.

Jag undrar varför han inte ville ha vapenvila innan fängslades?

Va menar du med att källare eller avlopp passar bättre?

Och vart får du 1 vapen ifrån?

Och ja, jag hatar också dom som styr bakom kulliserna i Turkiet.

Och alla kan sluta kalla mig FASCIST.

Om du kan ditt eget språk så HÖR du om du lyssnar noga "Bayraki Bayraki Indir Indir" Innan hon ens öppnat sitt tal dvs på svenska "Flaggan Flaggan bli av med den" som vår flagga bara består av tre ränder av färgerna (återigen hur lågt kan man sjunka?) men men vi existerar ju inte trots allt. Du verkar inte kunna ditt eget språk för om du kunde så skulle du inse att hon håller talet på turkiska enda meningen som hon avslutar med är på kurdiska då hon säger att "allt detta vill jag för det kurdiska och turkiska folket" dvs det hon säger under talet bla. förtrycket och uppdelandet av folket etc... så sluta snacka massa skit. Hon var inte ens den anda som blev fänslad, det var hela gruppen som lyckats ta sig in i regeringen.

Nää vi blir bara skjutna om vi bär på kurdiska färger lr visar upp fredstecknet, snälla en 8 och 9 årig vad vet dom ens om politik? Nää vi blir heller inte misshandlade på gatan ni vet bättre än så (världs median övervakar ju trots allt) först tillfångatas dom och sen Torteras väl brutalt inne i fängelsen.

Istället för att undra varför man inte ville ha vapen vila innan han fångades så borde du undra varför man överhuvudaget bär på vapen. Man skyddar bergen från fienden gerillan har aldrig utfört attacker mot turiska metropoler utan det är turkiska militären som utför operation (över 30st, som man misslyckas totalt med) så det är svårt att lägga ner sina vapen när man blir skjuten.

Du får det låta som vi är djur som att ha ett jobb eller hus att bo i inte vore något självklart? Men som vi behandlats kanske du tycker vi inte har det. Bara för du ser Ibo lr någon annan kurdisk artist ha mkt pengar pga albumförsäljningar betyder det inte att alla kurder har det samman.

Vapen? du kan fixa vapen idag i sthlm om du har pengar om du inte vet så kan du komma till mig kan jag visa dig det kan man i princip göra överallt i världen.... Så vad får dig att tro att det inte går att köpa vapen i Irak lr Turkiet där det är så korrupt?
Senast redigerad av BecaHa 2008-02-28 kl. 16:42.
2008-02-28, 19:21
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Dessa "terrorister" som Irans regim gett stöd åt.

Angående Pjak:

http://kurdistanobserver.servehttp.com/Jan-2008/26-1-08-pjak-confronts-islamists-iraq.html

En demokrati i Iran betyder att kurderna får sina rättigheter och inte förtrycks och kanske t.o.m land. Tror det eller ej, men det finns många perser/iranier som varit peshmergakrigare.
Det här med att många perser har varit peshmergakrigare låter väldigt intressant. Har du någon källa på det? Det var någon annan som nämnde något liknande tidigare i tråden.
2008-02-28, 20:24
Bannlyst
Citat:
Men berätta för mig varför hon ska ha Kurdernas färger på nått parlament tal i TURKIET.

varför inte, hon har ju "sina färger"
2008-02-28, 20:27
Bannlyst
Vem orkar bry sig om denna konflikt? Helt Seriöst? Ni i mellanöstern krigar ju jämt, med allt och alla... Den dagen det blir fred i MÖ så kommer jag få en kraftig chock!
2008-02-28, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Ingen som vet mer om Kurdernas beväpning? Kan PKK lagt vantarna på prickskyttegevär som jänkarna donerat till PJAK? Har sett ett par videos med kurder med SAM-missiler, vart kommer de ifrån?

självklart
2008-02-28, 21:07
Bannlyst
Kurdistans islamiska samfund, CÎK gjorde ett skriftligt uttalande där man med hårda ordalag fördömde den turkiska statens invasion och ockupationsplaner.

I uttalandet sa CÎK att ”fredsmotståndaren AKP och den turkiska staten ingick en allians och startade ett krig mitt i vintern mot det oskyldiga kurdiska folket. Hela världen, framför allt länder i Mellanöstern, bör fördöma detta starkt”, uttryckte CÎK.

CÎK underströk att man stödde det kurdiska folket och dess politiska inrättningar samt att attackerna mot den kurdiska frihetsrörelsen ska besegras. Man uppmanade även kurder att stå enade tillsammans och kämpa mot den turkiska statens ockupationsplaner.

Vidare sa CÎK i uttalandet att även kurder i Europa bör ta ställning och gå med i protestaktionerna. ”Vart än kurder befinner sig bör dem fördöma den turkiska ockupationsmakten”, hette det i uttalandet.

CÎK framförde sina kondoleanser till de stupade gerillasoldaters familjer och uppmanade kurder att ta ansvar för sina martyrer och visa stöd till familjerna.

http://www.kurd.se/index.asp?p=article&strCategori=Politik&intID=1331 &lang=SE
2008-02-28, 21:15
Bannlyst
Citat:
Men berätta för mig varför hon ska ha Kurdernas färger på nått parlament tal i TURKIET.

Berätta för mig varför hon inte ska få ha det!?

Citat:
Hur kan du ens jämföra Sverige med Turkiet. För det första så försöker inte kvinnan ta städer från Sverige

För Det andra så tror jag att Leyla Zana (Stavning?) fick fängelse för att ha sagt dom där orden på Kurdiska inte för pannbandet. BTW är det nån som vet vad dom där orden betydde (Dom hon sa på det där talet)

Varför ska man få fängelse för att man pratar ett språk? Det är ju helt sjukt!

Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Det här med att många perser har varit peshmergakrigare låter väldigt intressant. Har du någon källa på det? Det var någon annan som nämnde något liknande tidigare i tråden.

Har tyvärr inga källor. Men jag vet efter vad jag fått höra av släktingar. Många persiska kommunsiter har krigat med t.ex. "Komala".
Senast redigerad av Partizan 2008-02-28 kl. 21:18.
2008-02-28, 21:18
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BecaHa
Om du kan ditt eget språk så HÖR du om du lyssnar noga "Bayraki Bayraki Indir Indir" Innan hon ens öppnat sitt tal dvs på svenska "Flaggan Flaggan bli av med den" som vår flagga bara består av tre ränder av färgerna (återigen hur lågt kan man sjunka?) men men vi existerar ju inte trots allt. Du verkar inte kunna ditt eget språk för om du kunde så skulle du inse att hon håller talet på turkiska enda meningen som hon avslutar med är på kurdiska då hon säger att "allt detta vill jag för det kurdiska och turkiska folket" dvs det hon säger under talet bla. förtrycket och uppdelandet av folket etc... så sluta snacka massa skit. Hon var inte ens den anda som blev fänslad, det var hela gruppen som lyckats ta sig in i regeringen.

Nää vi blir bara skjutna om vi bär på kurdiska färger lr visar upp fredstecknet, snälla en 8 och 9 årig vad vet dom ens om politik? Nää vi blir heller inte misshandlade på gatan ni vet bättre än så (världs median övervakar ju trots allt) först tillfångatas dom och sen Torteras väl brutalt inne i fängelsen.

Istället för att undra varför man inte ville ha vapen vila innan han fångades så borde du undra varför man överhuvudaget bär på vapen. Man skyddar bergen från fienden gerillan har aldrig utfört attacker mot turiska metropoler utan det är turkiska militären som utför operation (över 30st, som man misslyckas totalt med) så det är svårt att lägga ner sina vapen när man blir skjuten.

Du får det låta som vi är djur som att ha ett jobb eller hus att bo i inte vore något självklart? Men som vi behandlats kanske du tycker vi inte har det. Bara för du ser Ibo lr någon annan kurdisk artist ha mkt pengar pga albumförsäljningar betyder det inte att alla kurder har det samman.

Vapen? du kan fixa vapen idag i sthlm om du har pengar om du inte vet så kan du komma till mig kan jag visa dig det kan man i princip göra överallt i världen.... Så vad får dig att tro att det inte går att köpa vapen i Irak lr Turkiet där det är så korrupt?

Du värkar inte förstå vad jag menar. Du sa från början att man blev misshandlad om man gick runt i stan i dom färgerna på kläderna. Det är stor skillnad mellan gå runt i stan och ha dom på nått parlament tal. Testa själv, går runt i t.e.x Istanbul med rött gult och grönt på dina kläder och kolla om du blir brutalt misshandlad eller åker in i fängelse.
Och jag säger det igen, jag tror inte hon åkte in i fängelse för hennes pannband utan för att sa dom där orden på kurdiska.
Och ja jag kan mitt språk.

Och när du gång på gång tar upp att ni blir misshandlade på gatan och så vidare, vart i Turkiet menar du då?

Tror du att Turkarna hade utfört attacker mot Kurderna i bergen om Apo apan inte hade startat PKK "Partiet" eller vad ni kallar det

Tycker verkligen inte att ni är djur eller nått sånt. Jag menade, när ni berättade om hur Kurderna hade det i Turkiet så verkade det som om ni blev behandlade som djur. Jag försökte förklara att ni inte bor uppe i bergen och så.

Ok, jag går med på vapen delen. Men sen att USA's utrikesminister gång på gång har sagt åt Turkiet att dom inte får genomföra operationer då?

Och jag håller med om att Fascist partierna AKP och MHP kan dra åt helvete, Dom och sånna partier har inte gjort det lätt för Aleviter som jag själv är. Orkar inte gå in mer på vad det är. Men vi blir/blev inte klassade som turkar, om man sa att man va alevit så åkte man inte i fängelse. Det kanske va så med Kurder förut också, men det är inte så längre.
Senast redigerad av Sazci 2008-02-28 kl. 21:24.
2008-02-28, 21:22
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Berätta för mig varför hon inte ska få ha det!?

Varför ska man få fängelse för att man pratar ett språk? Det är ju helt sjukt!

Har tyvärr inga källor. Men jag vet efter vad jag fått höra av släktingar. Många persiska kommunsiter har krigat med t.ex. "Komala".

För det är i TURKIET.

Sen så tycker jag att dom gav för långt fängelse straff, men ändå rätt att dom gav henne det. Det är i Turkiet, hon vet reglerna. "Ni har ju ett land" varför utför hon inte ett tal där för?
2008-02-28, 21:24
Bannlyst
eran förtryck började långtr innan apo startade "partiet" ditt kräk, vi ska ha det som är vårt eller skicka på ett eller annat sätt turkiet till fuckin medeltiden din facist luder. TA BORT DEN DÄR HORUNGEN PÅ DIN AVATAR!

för övrigt vill jag bar a säga att jag spottar på den f*tta som födde h*rbarnet mustafa kemal!
2008-02-28, 21:27
Bannlyst
Citat:
För det är i TURKIET.

Så där råder inga mänskligarättighter? Du säger ju det själv, snacka om att knäcka sig själv.

Citat:
Sen så tycker jag att dom gav för långt fängelse straff, men ändå rätt att dom gav henne det. Det är i Turkiet, hon vet reglerna. "Ni har ju ett land" varför utför hon inte ett tal där för?

Tycker helt ärligt synd om dig, jag som kurd tycker även Assyrier borde få land - för det är deras rätt! Inget folk har rätt att bestämma ett annats folksöde. Alla folk har rätt till sina rättighter. Men att du inte lan se det är bara targiskt.
2008-02-28, 21:31
Medlem
Citat:
Tror du att Turkarna hade utfört attacker mot Kurderna i bergen om Apo apan inte hade startat PKK "Partiet" eller vad ni kallar det
Varför tar du inte och frågar dig VARFÖR man startade partiet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in