2008-02-27, 23:47
Medlem
skalman1973s avatar
Jisses grälar ni än ? Har ni inte fattat att det är en win win situation ? cyniskt nog tjänar på kurdar och turkar på belysningen av sina interna problem ! Shure Turkaran var lite för släpphänta när dom mosade armenerna dom glömde kurderna som faktiskt hjälpte till med skitjobbet
2008-02-27, 23:49
Medlem
Ett j-a tjat om kurder.
Idag såg jag ett tält på Sergels Torg där några kurder hungerstrejkar pga turkarnas "invasion".
Jag tror att 99 % av alla svenskar struntar i kurderna och deras krav..
De har ju en egen region i Irak så varför flyttar de inte "hem" dit?
På tältet hade de en flagga med PKK terrorledaren Özalans bild.
Det går tydligen bra i Sverige att öppet hylla en terrorledare.
Det är för jävligt!
2008-02-27, 23:57
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Jag vet att kurder försöka göra lite motstånd i Iran. Det är inte de jag pratar om. Det är PKK-kurderna som måste försvinna.

Dessutom slåss inte kurderna i Iran för Irans bästa, utan för sitt eget. Men det är ju ändå bra att de kan använda sina våldsamma anlag för något gott för en gångs skull.

Det räcker inte med att vi ska kriga mot turkiet, usa, israel, saddam(tidigare) nu ska vi också komma och rädda Iran från mullorna. Medans perserna sitter o bara snackar skit i satelit kanalerna från Usa bla. från beverly hills och andra rikaområden, lr kanske medan folket här i Sverige besöker solarium och andra vax/skönhetssalonger ska våra modiga krigare offra sig för er?

Sen vad det gäller media så FÅR inte ens tukiska Media Överstiga gränsen turkiska armen förbjuder detta så det är armens ord man skriver och inget man själv erfarar. Den enda agentur som är i krigszonen är ANF (http://www.firatnews.com/) eftersom man passerar gränserna via Irak. Det är bla därifrån som kurd.se får sina källor. Synd bara att inte andra agenturer vågar närvara men vi får väl hoppas att några modiga dyker upp.

Återigen så går det inte att säga problemet är pkk-kurderna, är man kurd är man kurd blod som blod, ingen vill se någon dö, kriger måste slutas omedelbart.
Senast redigerad av BecaHa 2008-02-28 kl. 00:06.
2008-02-28, 00:00
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Ett j-a tjat om kurder.
Idag såg jag ett tält på Sergels Torg där några kurder hungerstrejkar pga turkarnas "invasion".
Jag tror att 99 % av alla svenskar struntar i kurderna och deras krav..
De har ju en egen region i Irak så varför flyttar de inte "hem" dit?
På tältet hade de en flagga med PKK terrorledaren Özalans bild.
Det går tydligen bra i Sverige att öppet hylla en terrorledare.
Det är för jävligt!

"terrorledare" i den Hjärndöde människans ögon. Gillar du inte demokrati lr Allas rätt att uttrycka sig och protestera så är Sverige inte landet för dig... dags att flytta kanske Turkiet skulle vara ett bra alternativ, där är allas rättigheter begränsade något för dig!?
Senast redigerad av BecaHa 2008-02-28 kl. 00:08.
2008-02-28, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Jag vet att kurder försöka göra lite motstånd i Iran. Det är inte de jag pratar om. Det är PKK-kurderna som måste försvinna.

Dessutom slåss inte kurderna i Iran för Irans bästa, utan för sitt eget. Men det är ju ändå bra att de kan använda sina våldsamma anlag för något gott för en gångs skull.

Dessa "terrorister" som Irans regim gett stöd åt.

Angående Pjak:
Citat:
The PJAK forces controlled the Revolutionary Guards headquarters for more than one half-hour. During the operation three Iranian military vehicles were destroyed, 10 revolutionary guards were killed and many others wounded.

We warn the Iranian Islamic government to stop its oppressive fascist policies against the Kurdish and Iranian people.

We will continue our struggle for the Kurdish and Iranian peoples’ rights to live in peace and dignity in a free democratic society, to change the Iranian Islamic regime and to establish a Democratic Confederation of Iran.

Long live the just struggle of the people of Kurdistan and Ira
n.

Free Life Party of Kurdistan (PJAK)
Information Center

http://kurdistanobserver.servehttp.com/Jan-2008/26-1-08-pjak-confronts-islamists-iraq.html

En demokrati i Iran betyder att kurderna får sina rättigheter och inte förtrycks och kanske t.o.m land. Tror det eller ej, men det finns många perser/iranier som varit peshmergakrigare.
Senast redigerad av Partizan 2008-02-28 kl. 00:09.
2008-02-28, 00:25
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BecaHa
Först och främmst tack Kiraaa för dina dumma kommentar mkt roligt att läsa. Först säger du att kurder beter sig som djur och springer efter dig med bälten & massa annat skit snack sen går du helt emot dig själv och säger att du gillar kurder och hur trevliga dom var mot dig i bodrum etc.. När du skrev BODRUM så fatta jag vilken typ av turk du är du har först och främst ABSOLUT 0 koll på vad som sker i ditt land och VET INGET om politik. Du är den typen som åker ner till Bodrum lr någon annan turistort lite då och kallar dig stolt turk inget mer, har ingen anning om vad som pågår i resten av landet lr något annat utan du sitter vid stranden o njuter av solen, fine keep it that way men sluta hitta på massa bullshit.

Först och främst så finns det något som heter KURDISTAN och dessutom ett fritt sådant i Norra Irak dvs sydöstra Kurdistan. Men tyvär ser det heeeeeeelt annorlunda ut i Norra kurdistan (dvs östra Turkiet) där är man antigen TURK lr fiende till nationen, den ideologin som alla ultranationalister har hjärntvättat det turkiska folket med. Kurd, armenie lr vilken minoritets grupp man tillhör nu är så har man inte rätt att prata sitt eget språk, bära på sin flaggas färger och massa andra "no no"'s. Om du idag går ut på gatan i Turkiet med tre färger (grön, gul och röd) så riskerar du att bli misshandlad av folket lr av polisen och få spendera många många år i fängelset där du blir brutalt torterad och riskerar att dö. Mänskilga rättigheter, frihet, demokrati lr jämstäldhet är något som inte existerar i det militär styrda Turkiet.

Anledningen till att Turkiet är uppdelat som du säger i rika väst och fattiga öst är pga turkiska armen under 80 talet brännde ner över 3,000 byar och mördade och torterade det kurdiska folket. Man betalade och skapade hezbollahn(hur det nu stavas) dvs turkiska islamister och gav dom vapen för att hålla koll på kurderna som öppnade sin mun för åsikter om regerigen. Varje dag mördades någon i släkten lr "försvann" helt spårlöst just pga hezbollah dom gjorde precis som dom ville eftersom dom hade regerigens fulla stöd. Man införde även byvakter "korucu" på turkiska som kontrollare dom större byarna. Allt för att kontrollera Kurderna och förhindra all typ av uppror.

Det lämnade inte många alternativ kvar antigen lämnade folket för att slippa riskera att dö av just hezbollahn lr byvakterna lr dö pga svält, eftersom det inte fanns varken jobb lr mat eftersom små byarna bränndes ner så dog alla djur som bönderna ägde. Många tog sig just till det rika turkiet dvs västra sidan lr så flydda man utomlands mest till Europa. Så ser det även ut idag städer som Istanbul mfl har en population på runt 13mille dels pga att så många kurder från öst flydde ditt för att rädda sina liv på ett lr annat sätt. Det är ingen ren slump att Västra Turkiet är rikare pga att det bara är väst. Vad hjälper det att det är rikt? Det är ju inte något likt Europa varken ordet demokrati lr jämstäldhet existerar ju inte trots allt.

Kriget startade inte igår det har pågåt i många år men pånyttföddes ganska nyligen efter en lång periods vapenvila. Sist Turkarna stoppade sina operationer i bergen var pga det turkiska befolkningen hade fått någ av alla förluster, det var någon kvinna som på TV öppet förklarade " att det var nog allt för många dör i onödan" vilket tydligen väckte upp det turkiska folket.

AKP som nu styr (och styr det är ju militären som i sjävla värket styr) landet fruktar den utveckling som sker dag för dag i Södra Kurdistan dvs. Norra Irak och det är just darför man agerar som man gör man försöker skapa kaos i den självständiga delen av Kurdistan och på samma gång också bli av med HPG (Hezenn Prastina gel dvs. Folkets Försvarsstyrkor) lr PKK som ni syftar på som man inte lyckats göra under ca 30 år nu. Man har hjärntvättat det turkiska folket med antikurdpropganda för att få stöd av folket för att kunna utföra denna offensiv. Turkarna har även USA's och Israels stöd eftersom Usa och Judarna vill ha mer allierade ifall nu en invation av Iran skulle utföras. Man matar Turkiet med Vapen och öven plan som man använde för att döda våra Gerilla utan nåra resultat. Just darför har man nu efter fiaskot valt att skicka in massvis med marktruppper för att skapa kaos och oreda och även få slut på HPG (pkk som ni syftar på). Som svar på frågan så ljuger Turkarna om deras förluster just för att man hela tiden ska ha folkets stöd så man inte får befolkningen emot kriget. Vad bryr sig dom hög uppsata generalerna lr faschist parlementarikerna det är ju trots allt inte deras barn som är i bergen och offrar sina liv.

I sjävla verket så spelar det midre roll om hur många som dött i senaste striderna allt jag vet är att allt för många förlorat sina liv och detta måste få ett slut.... Det finns bara en lösning till hela konflikten och det är den Demokratiska vägen. Vapen löser inget man måste ta hand om detta vid bordet genom dialog och inget genom våld. Det spelar ingen roll hur mkt träning lr utvecklade vapen turkiska armen har våra gerilla är en del av Bergen ingen makt i världen kan få slut på dom även när 1 gerilla dör så skapas 5 nya så Krig är inte lösningen. Samma sak gäller när en turkisk soldat dör så skapas 10 nya faschister pga all hjärntvätt och progoganda som median sprider.

Sen när det kmr till HPG (Hezenn Prastina gel dvs. Folkets Försvarsstyrkor) lr PKK som ni syftar på så är det inga Terrorister utan frihetskämpar. Det är den turiska armen som styr ALLT i landet som är dom riktiga terrorsisterna, faschist jävlarna. Det med Cobra helikoptern som sköts ner är sant och det kmr koma bilder på det också snart, det tar ju tid för bilderna att nå media från bergen. Det är inget som HPG försöker skryta med till skillnad från turkarna och turkiska median utan man försöker bara få fram att det är ingen som vinner på väpnad kamp trots att man tusen gånger vädjat för vapenvila, så måste man försvara sig och sin mark. Det är inte vi som är barbarer trots allt hpg har tidigare visat att man inte vill ha krig och har lämnat tillbacka Turkiska soldater som man fångat ( http://www.youtube.com/watch?v=qTQruKT4ICM ) utan att skada dom på något sätt. Synd att Turkarna inte inser detta ( http://bp2.blogger.com/_N2zmj--SwU0/RwJGFf4RWPI/AAAAAAAABUo/M_DjOpDB1aM/s400/kurds2.jpg ) "En bild säger mer än tusen ord" som sagt och det går nog klart och tydligt se vilka som är terrorister och barbarer.

Inget annat än Propaganda. För det första säger du att man inte förstår någonting om politik för att man åker till Bodrum eller är därifrån. Bodrum tillhör staden Mugla, och Mugla är kända för att alltid rösta på Vänster Partier i Turkiet.
Dom är alltså emot fascist partierna AKP och MHP. Så du menar att om man är Vänster Partist och är emot fascister så vet man ingenting om politik.

För det andra: Om man går runt med tre färger grön,gul och röd så blir man misshandlad och så väntar det fängelse många år säger du? Och vart har du har hört den här sagan? Det där är nog det värsta jag hört i hela mitt liv. Du värkar tro att du kan alltid, ge mig en länk där dom visar att en kvinna/man åker i fängelse för att ha burit färgerna röd,gul och grön. Och länken ska inte vara hemmagjord kurd.nu.

För det tredje: Säger du att det har varit en lång vapenvila, och vad menar du med lång? Förra sommarn bombade ni jag vet inte hur många gånger storstäderna (Ankara, Izmir och Istanbul). Ni brände ner varenda skog, och ni eldade upp bilar mitt i natten. Ni kapade bussar mitt i Istanbul, med masker. Eldade upp bussarna och skrek "PKK" (Det såg jag på Turkiska nyheterna)

För det fjärde: Du säger att man proppar i alla antikurd propaganda. Förstå att Turkar inte har något emot Kurder bara PKK-Kurder. Hälften av alla kurder bor i Turkiet, Ni får hyra hus, ni får jobb. Ni får nästan göra allt som en Turk får, ni har till och med ett Parti räcker det? nej!

För det femte: Så säger du att vi har Usa's och judarnas stöd. Turkiska millitären skulle dra igång en operation mot för att döda några PKK-Kurder. Direkt hotar Condoleezza Rice Turkiet och säger att vi inte får dra igång operationen, och att vi måste vänta minst 3 dagar. På dom 3 dagarna hinner äckel terroristerna dra ner från bergen och så har hon gjort 2-3 gånger nu. Och Turkiet har hitta flera vapen från USA som terroristerna bär.

Jag säger det igen, inga turkar hatar Kurder bara PKK-Kurder. Jag håller med om att våld inte löser nånting. Men tro ändå inte att ni ska få städer.
2008-02-28, 05:05
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
Inget annat än Propaganda. För det första säger du att man inte förstår någonting om politik för att man åker till Bodrum eller är därifrån. Bodrum tillhör staden Mugla, och Mugla är kända för att alltid rösta på Vänster Partier i Turkiet.
Dom är alltså emot fascist partierna AKP och MHP. Så du menar att om man är Vänster Partist och är emot fascister så vet man ingenting om politik.

För det andra: Om man går runt med tre färger grön,gul och röd så blir man misshandlad och så väntar det fängelse många år säger du? Och vart har du har hört den här sagan? Det där är nog det värsta jag hört i hela mitt liv. Du värkar tro att du kan alltid, ge mig en länk där dom visar att en kvinna/man åker i fängelse för att ha burit färgerna röd,gul och grön. Och länken ska inte vara hemmagjord kurd.nu.

För det tredje: Säger du att det har varit en lång vapenvila, och vad menar du med lång? Förra sommarn bombade ni jag vet inte hur många gånger storstäderna (Ankara, Izmir och Istanbul). Ni brände ner varenda skog, och ni eldade upp bilar mitt i natten. Ni kapade bussar mitt i Istanbul, med masker. Eldade upp bussarna och skrek "PKK" (Det såg jag på Turkiska nyheterna)

För det fjärde: Du säger att man proppar i alla antikurd propaganda. Förstå att Turkar inte har något emot Kurder bara PKK-Kurder. Hälften av alla kurder bor i Turkiet, Ni får hyra hus, ni får jobb. Ni får nästan göra allt som en Turk får, ni har till och med ett Parti räcker det? nej!

För det femte: Så säger du att vi har Usa's och judarnas stöd. Turkiska millitären skulle dra igång en operation mot för att döda några PKK-Kurder. Direkt hotar Condoleezza Rice Turkiet och säger att vi inte får dra igång operationen, och att vi måste vänta minst 3 dagar. På dom 3 dagarna hinner äckel terroristerna dra ner från bergen och så har hon gjort 2-3 gånger nu. Och Turkiet har hitta flera vapen från USA som terroristerna bär.

Jag säger det igen, inga turkar hatar Kurder bara PKK-Kurder. Jag håller med om att våld inte löser nånting. Men tro ändå inte att ni ska få städer.

Jasså min vän är det inte fascisten själv på din avatar? Han som sa att det inte finns något som heter Kurd utan antigen är man turk lr fiende till nationen och vi var "Bergsturkar" och inget annat. Men så dum och ignorant som fikuset var är du tydligen inte vilket är bra. Frågan är bara varför du har en avatar på ett homo.

"Jag håller med om att våld inte löser nånting. Men tro ändå inte att ni ska få städer."

Dessa två meningar går tyvär inte att koppla, men meningen "Jag håller med om att våld inte löser nånting." är verkligheten som TSK, AKP lr vem det nu är som styr bakom kulliserna i Turkiet absolut vägrar inser. Varför? jo för att det skulle delvis lösa den Kurdiska frågan och eventuellt kunna leda till ett självstyre. Som menigen därefter antyder så att tro på att vi ska få några städer gör vi inte utan vi Kräver det, precis som det Kurdiska folket krävde Usa när man störtade Saddams regim.

Propaganda? Näe sånt går bara hem i Turkiet. Här i Sverige har alla rätt att tro och uttrycka sig som man vill bara för jag skriver något betyder det inte att alla ska hålla med. Jag tror inte på allt jag hör utan värderar saker och ting efter jag själv fått en egen uppfattning så du kan ju själv undersöka varför "korucu"(byvakter) skapades lr varför metropoler som Istanbul har en population på 13mille kanske det har något med tusentals byar som förstördes? Jag tror du redan vet svaren men sometimes truth hurts så man vägrar inse saker och ting.

Om du kan läsa lr tar tiden och läser vad jag skrev så sa jag Kiraaaa inte har någon anning om vad som pågår i landet han är som en turist i landet och darför snackad bara massa bs. Menade inte att folket i bodrum är okunniga lr opolitiska. Som Kiraaa dock nämnde så var personalen som jobbade på hotellet kurder så ser det även ut i många andra ställen som resturanger och barer i orterna. Som jag nämnde så finns de inte många jobb i dom kurdiska delarna så är det många som flyttat till turistorterna sen turismen i turkiet blommade ut. Det förklarar nog delvis varför inte nationallist partiet som MHP inte får så många röster där. Oftast är det dock lokalbefolkningen som äger hotellen, barerna etc.. och dessa undviker nog att rösta på AKP för att en Islamistiskt styre skulle skrämma turisterna från att besöka landet.

Du skojar hoppas jag? Du kanske precis fyllt 18 lr kanske tom är under men år 94 så åkte Leyla Zana in i fängelset och blev TORTERAD ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Leyla_Zana ) bla pga att hon bar på ett pannband med just kurdiska flaggans färger dvs gul,grön&röd (det är detta pannband och detta tal: http://www.youtube.com/watch?v=gQaiowrL-VQ ). Det finns tusen andra exempel alla slutade iaf inte lika bra som Leyla Zana många "försvanninner" helt spårlösa. Även kändisar lr artister som har haft sig kläder lr nån accessoar med kurdiska färgerna har alltid blivit news of the week på turiska kanalerna och press, då man diskuterat hur personen i frågan tänkte och ville förmedla.

http://www.kurdish-info.net/modules.php?name=News&file=article&sid=4427
Måste jag säga mer....Hur lågt kan man sjunka?

Som sagt kriget startade inte i sommras eller för ett år sedan. När vår ledare fångades 1999 så uppmanade han till vapenvila och Gerillan valde att lägga ner vapnena (källa: http://www.nyhetsportalen.se/r2195582.html) och lyda sin ledare. Efter ett par år så återupstog det konflikter mellan parterna eftersom gerillan krävde att vapenvila inte var ömsesidig som man hade krav på, men vilan varade runt 4-5 år. Det är inte HPG som uppmanar till krig som sagt det skapar mer döda vilket orsakar mer hat. Det hatet når även metropolerna till slut så what goes around comes around så finns inget du borde klaga över.

Som du säger så storstäder Ankara, Izmir, Istanbul, Bursa, Bodrum, Stockholm, Fraknfurt, Rotterdam you name it vi är spridda överallt i världen av en anledning. Det DU måste förstå att PKK är inte vår HPG (försvarstyrka) i bergen utan det är en ideologi en levnad helt enkelt att vara Friiiiiiiii!

Joo det är självklart att ni turkar inte har något emot oss Kurder (Kurdiska barn/ungdommar mördas mitt på gatan under konfrontation med poliser och soldater, kort klipp http://kurdishuprising.com/serhildan.WMV) det är jag fullt medveten om precis som ni inte har något emot armenier ( http://sydsvenskan.se/varlden/article212121.ece ) men dödar oss mitt på gatan i metropoler än i dag, i vårt så kallade civiliserade samhälle. Nämen va snällt att vi får "hyra hus" källare eller avlopp skulle passa bättre, såsom ni behandlat oss. Vi får jobb och även skapara parti halleluja!...jo skapa parti för att slå sig in i riksdagen och sedan bli fängslad i 10-20år precis som leyla zana och co. Som du säger vi får "nästan göra allt som en Turk får" förutom att förneka att vi är turkar och att erkänna att vi är kurder, prata vårt eget språk, kultur etc... ett ganska litet "nästan" enigt mig.

Wow shit ni har hittat ett vapen från USA som gerillan använder (jag antar att du syftar på M4) du kanske inte visste men AK47an är inte Kurdiskt vapen utan Ryssland tillverkad så du antar att Ryssland stödjer oss så mycket att alla darför springer runt med Ak47or. Usa söker fler allierade i mellanöstern kanske för ett eventuellt attack mot Iran och när det gäller Judarna så skulle man dö för att få ett land som turkiet vid sin sida med tanke på att man är omringad med arabländer.

Jag säger det för 100gången kurder hatar inte turkar utan hatar det nationalistiska tänkandet och regeringen men mest dom som styr och ställer bakom kulliserna. Vi måste trots allt lära oss att leva tillsmans eftersom vi kommer vara grannländer inom en snar framtid whether you like it or not homie.

Ps. om länken till http://kurdishuprising.com/serhildan.WMV inte funkar så öppna Windows Media player sen in på Arkiv>Öppna URL och klistra in länken där.
Senast redigerad av BecaHa 2008-02-28 kl. 05:10.
2008-02-28, 09:50
Medlem
Citat:
"terrorledare" i den Hjärndöde människans ögon. Gillar du inte demokrati lr Allas rätt att uttrycka sig och protestera så är Sverige inte landet för dig... dags att flytta kanske Turkiet skulle vara ett bra alternativ, där är allas rättigheter begränsade något för dig!?

Varför flyttar inte du och andra kurder och eller kurdkramare till den irakiska norra delen "Kurdistan"?
Det kommer ju aldrig bli så att Turkiet, Iran etc lämnar delar av sina länder till ett KURDISTAN som ni önskar.
Det fattar du säkert.

Xoahaviz!
2008-02-28, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Varför flyttar inte du och andra kurder och eller kurdkramare till den irakiska norra delen "Kurdistan"?
Det kommer ju aldrig bli så att Turkiet, Iran etc lämnar delar av sina länder till ett KURDISTAN som ni önskar.
Det fattar du säkert.

Xoahaviz!

Det trodde man inte att den irakiska delen heller skulle göra

BecaHa. Väldigt bra skrivet, tror nog inte fascisten har mycket att komma med nu.

Angående Leyla, vilken kvinna! Man hör buropen så fort dem ser pannnbandet på henne - männen blir helt galna när hon börjar prata på kurdiska.
Senast redigerad av Partizan 2008-02-28 kl. 12:25.
2008-02-28, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_rock!
det finns otaliga amnesty och human watch reports om att bybor och dylikt vittnat om hur TURKISKA SOLDATER för klädda till kurdiska frihetskämpar kommer till byarna och dödar villkorslöst, kemalister som de är. Dock förstår byborna att det är turkiska soldater senast det hände var de klädda i kurdiska kläder men hade armens kängor på sig. finns på amnestys hemsida någonstans...

det är är typiskt propaganda från militärens sida för att dupera det turkiska folket ännu djupare in i mörker och isolering. för detta, att de ska behålla makten och fortsätta att med våld lösa alla konflikter drar de sig inte för någonting... de dödar och bränner ner bybor vilkorslöst, över 4000 byar på 15 år förstörda av militären för de hjälpt frihetskämparna...

om de är sådana som dödar civila hur kommer det sig då att de har folkets stöd till 95 %

det är en väldigt gammal krigsmetod!
länken, tack
2008-02-28, 14:13
Medlem
Sazcis avatar
Citat:
Jasså min vän är det inte fascisten själv på din avatar? Han som sa att det inte finns något som heter Kurd utan antigen är man turk lr fiende till nationen och vi var "Bergsturkar" och inget annat. Men så dum och ignorant som fikuset var är du tydligen inte vilket är bra. Frågan är bara varför du har en avatar på ett homo.

"Jag håller med om att våld inte löser nånting. Men tro ändå inte att ni ska få städer."

Dessa två meningar går tyvär inte att koppla, men meningen "Jag håller med om att våld inte löser nånting." är verkligheten som TSK, AKP lr vem det nu är som styr bakom kulliserna i Turkiet absolut vägrar inser. Varför? jo för att det skulle delvis lösa den Kurdiska frågan och eventuellt kunna leda till ett självstyre. Som menigen därefter antyder så att tro på att vi ska få några städer gör vi inte utan vi Kräver det, precis som det Kurdiska folket krävde Usa när man störtade Saddams regim.

Propaganda? Näe sånt går bara hem i Turkiet. Här i Sverige har alla rätt att tro och uttrycka sig som man vill bara för jag skriver något betyder det inte att alla ska hålla med. Jag tror inte på allt jag hör utan värderar saker och ting efter jag själv fått en egen uppfattning så du kan ju själv undersöka varför "korucu"(byvakter) skapades lr varför metropoler som Istanbul har en population på 13mille kanske det har något med tusentals byar som förstördes? Jag tror du redan vet svaren men sometimes truth hurts så man vägrar inse saker och ting.

Om du kan läsa lr tar tiden och läser vad jag skrev så sa jag Kiraaaa inte har någon anning om vad som pågår i landet han är som en turist i landet och darför snackad bara massa bs. Menade inte att folket i bodrum är okunniga lr opolitiska. Som Kiraaa dock nämnde så var personalen som jobbade på hotellet kurder så ser det även ut i många andra ställen som resturanger och barer i orterna. Som jag nämnde så finns de inte många jobb i dom kurdiska delarna så är det många som flyttat till turistorterna sen turismen i turkiet blommade ut. Det förklarar nog delvis varför inte nationallist partiet som MHP inte får så många röster där. Oftast är det dock lokalbefolkningen som äger hotellen, barerna etc.. och dessa undviker nog att rösta på AKP för att en Islamistiskt styre skulle skrämma turisterna från att besöka landet.

Du skojar hoppas jag? Du kanske precis fyllt 18 lr kanske tom är under men år 94 så åkte Leyla Zana in i fängelset och blev TORTERAD ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Leyla_Zana ) bla pga att hon bar på ett pannband med just kurdiska flaggans färger dvs gul,grön&röd (det är detta pannband och detta tal: http://www.youtube.com/watch?v=gQaiowrL-VQ ). Det finns tusen andra exempel alla slutade iaf inte lika bra som Leyla Zana många "försvanninner" helt spårlösa. Även kändisar lr artister som har haft sig kläder lr nån accessoar med kurdiska färgerna har alltid blivit news of the week på turiska kanalerna och press, då man diskuterat hur personen i frågan tänkte och ville förmedla.

http://www.kurdish-info.net/modules.php?name=News&file=article&sid=4427
Måste jag säga mer....Hur lågt kan man sjunka?

Som sagt kriget startade inte i sommras eller för ett år sedan. När vår ledare fångades 1999 så uppmanade han till vapenvila och Gerillan valde att lägga ner vapnena (källa: http://www.nyhetsportalen.se/r2195582.html) och lyda sin ledare. Efter ett par år så återupstog det konflikter mellan parterna eftersom gerillan krävde att vapenvila inte var ömsesidig som man hade krav på, men vilan varade runt 4-5 år. Det är inte HPG som uppmanar till krig som sagt det skapar mer döda vilket orsakar mer hat. Det hatet når även metropolerna till slut så what goes around comes around så finns inget du borde klaga över.

Som du säger så storstäder Ankara, Izmir, Istanbul, Bursa, Bodrum, Stockholm, Fraknfurt, Rotterdam you name it vi är spridda överallt i världen av en anledning. Det DU måste förstå att PKK är inte vår HPG (försvarstyrka) i bergen utan det är en ideologi en levnad helt enkelt att vara Friiiiiiiii!

Joo det är självklart att ni turkar inte har något emot oss Kurder (Kurdiska barn/ungdommar mördas mitt på gatan under konfrontation med poliser och soldater, kort klipp http://kurdishuprising.com/serhildan.WMV) det är jag fullt medveten om precis som ni inte har något emot armenier ( http://sydsvenskan.se/varlden/article212121.ece ) men dödar oss mitt på gatan i metropoler än i dag, i vårt så kallade civiliserade samhälle. Nämen va snällt att vi får "hyra hus" källare eller avlopp skulle passa bättre, såsom ni behandlat oss. Vi får jobb och även skapara parti halleluja!...jo skapa parti för att slå sig in i riksdagen och sedan bli fängslad i 10-20år precis som leyla zana och co. Som du säger vi får "nästan göra allt som en Turk får" förutom att förneka att vi är turkar och att erkänna att vi är kurder, prata vårt eget språk, kultur etc... ett ganska litet "nästan" enigt mig.

Wow shit ni har hittat ett vapen från USA som gerillan använder (jag antar att du syftar på M4) du kanske inte visste men AK47an är inte Kurdiskt vapen utan Ryssland tillverkad så du antar att Ryssland stödjer oss så mycket att alla darför springer runt med Ak47or. Usa söker fler allierade i mellanöstern kanske för ett eventuellt attack mot Iran och när det gäller Judarna så skulle man dö för att få ett land som turkiet vid sin sida med tanke på att man är omringad med arabländer.

Jag säger det för 100gången kurder hatar inte turkar utan hatar det nationalistiska tänkandet och regeringen men mest dom som styr och ställer bakom kulliserna. Vi måste trots allt lära oss att leva tillsmans eftersom vi kommer vara grannländer inom en snar framtid whether you like it or not homie.

Ps. om länken till http://kurdishuprising.com/serhildan.WMV inte funkar så öppna Windows Media player sen in på Arkiv>Öppna URL och klistra in länken där.

Du får tycka illa om han om du vill, du får hata han om du vill men kalla han inte för grejer som Fikus. oke?

Jo jag mena att våld inte löser nånting och att ni inte kommer få städer.

Ok, jag läste fel (sorry)

Och sen det är med färgerna. Du sa att man blev misshandlad man gick runt med dom färgerna i städerna. Jag hoppas du inser skillnaden mellan gå i dom färgerna på stan och ha dom färgerna på ett tal. Och hon har inge rätt ha kurdernas färger när hon göra ett sånt här tal.

Jag undrar varför han inte ville ha vapenvila innan fängslades?

Va menar du med att källare eller avlopp passar bättre?

Och vart får du 1 vapen ifrån?

Och ja, jag hatar också dom som styr bakom kulliserna i Turkiet.

Och alla kan sluta kalla mig FASCIST.
2008-02-28, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sazci
Du får tycka illa om han om du vill, du får hata han om du vill men kalla han inte för grejer som Fikus. oke?

Jo jag mena att våld inte löser nånting och att ni inte kommer få städer.

Ok, jag läste fel (sorry)

Och sen det är med färgerna. Du sa att man blev misshandlad man gick runt med dom färgerna i städerna. Jag hoppas du inser skillnaden mellan gå i dom färgerna på stan och ha dom färgerna på ett tal. Och hon har inge rätt ha kurdernas färger när hon göra ett sånt här tal.

Jag undrar varför han inte ville ha vapenvila innan fängslades?

Va menar du med att källare eller avlopp passar bättre?

Och vart får du 1 vapen ifrån?

Och ja, jag hatar också dom som styr bakom kulliserna i Turkiet.

Och alla kan sluta kalla mig FASCIST.

Kolla på det som är fetstil och fråga sedan dig själv varför du kallas för Fascist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in